Wouter,

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Wouter,

#1 Bericht door Wouter D »

dankjewel Wim voor de verandering

even een opmerking over dat T-shirt. die lui hadden me ff voor de fun hun lijsttrekker gemaakt :evil: . beeld je eens in, Ik en politiek... :D dat wordt zeker nog ferm lachen.

op naar de volgende foto.
Bijlagen
op de fiets met inge.jpg
Laatst gewijzigd door Wouter D op di 31 jul 2007, 21:54, 4 keer totaal gewijzigd.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Recumby
Neo Prof
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 19:45
Postcode: 8755
Fiets: M5 low racer
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#2 Bericht door Recumby »

ola, den wouter steekt zijn politieke voorkeur niet onder stoelen of banken [-X
:D
go veggie, but above all, go BENT! www.ligfietser.tk

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#3 Bericht door Wouter D »

Zal ook maar eens mijn fiets-verhaal doen:

Vroeger zei fietsen me weinig meer dan een iets waar je mee naar school kan fietsen, dat enkel licht moest hebben in het donker en een klein beetje moest kunnen remmen (al kon je altijd met je voet een beetje bijgeven) schakelen was ook een stuk minder. Herstellingen waren voor mijn vader of voor een fietsmaker. Naarmate het middelbaar vorderde kon ik ook al wat meer zelf gaan doen waaronder lampkes vervangen en draadjes herstellen, mor verder kwam het niet.

Toen later ergens een zware ijzeren koersfiets gevonden waar nog op gereden kon worden met tien versnellingen, beetje in orde gezet en nu en dan eens vijf km mee gereden... tot ik door mijn toenmalige vriendin meegevraagd word naar een wedstrijd waar ze zelf mee koerst (da was nogal wadde zenne). Na een tijdje wilde ik wel eens meefietsen als ze ging trainen ... bla bla bla enzoverder en je weet wel wat jongens doen voor meisjes als ze verliefd zijn. daar heb ik dus echt leren fietsen: beetje toeren beginnen draaien (nog gene vetten), maar vooral op mijn lijn blijven, bochten leren pakken, en proberen volgen met haar.

Daar veel liefdes maar tijdelijk zijn verloor ik haar uit het oog maar het fietsen bleef. Ik kocht ergens een mtb voor een prikje en liet hem een beetje op punt zetten om naar mijn werk te fietsen, toen 27km enkel wat ik dan ook minimum 1 maal per week deed. Maar op den duur denk je dat je sneller moet...

Nu paar jaar terug in de tijd. Toen ik nog op hogeschool Gent zat (BME) en ik ging dan eens naar de les was er altijd zo een gele banaan die me voorbijscheurde op de Voskenslaan. Nu blijkt dat Frederik Van De Walle geweest te zijn. Daar is de ligfietsdroom begonnen.

In juni 2002 ging ik langs bij de ligfiets in Gent om eens zo een ligfiets te gaan proberen. Na wat zwabberen had ik het hou onder de knie. Ik huurde even later dan ook een hurricane (een van die goudkleurige indertijd) waar ik eens mee naar mijn werk fietste en terug om te zien of het haalbaar was. en dat was ook zo. ik ging al minimum evenrap als met de mtb, ook al was ik toen nog een pottenstamper (4O rpm of zoiets).
de dag nadien heb ik mijn hurricane XL full option besteld en mocht er na zes weken omgaan, wat was ik fier om mijn eigen ligfiets te hebben.

ik gebruikte hem vooral in het begin om te toeren langs de schelde (naar schellebelle) was het enige dat ik toen kende :P en de weg naar mijn werk. via het net in contact gekomen met Brecht (ja toch?) en mijn eerste tochtje meegereden tijdens de tweede tocht in halle in december. Daar is de gedachte om zelf een tocht te organizeren ontstaan... met alle gevolgen vandien (zie maar waar we nu staan)

op een van de eerste testweekenden van fietser.be kon ik dan eens een velomobiel proberen want dat was eigenlijk de eerste gedachte die ik had van een ligfiets. (maar in de winkel hadden ze me overtuigd ene met twee wielen te kopen, alee ja, manu kan mensen heel goed overtuigen, maar achteraf kunt ge er ook nog goed mee onderhandelen)
De Limit was toen de enige die me paste... Ik heb dan ook van dat moment beginnen uitkijken naar tweedehandsvelomobielen. Toen paulus zijn quest 16 te koop zou komen, vroeg ik hem of ik daarin zou passen, wat hij ontkende maar hij stuurde me wel door naar ene André die op dat moment aan het kijken was voor een quest en die zijn limit zou verkopen. Voorzien voor najaar 2004. Nu wil het passen dat begin vorig jaar de limit te koop komt bij fietser.be. Ik heb direct gevraagd aan dries of hij hem wou reserver voor me. en intussen rijdt ik er dus mee he.

zo heb ik mijn tweede fiets gevonden. en ik moet zeggen ik rijdt even graag met de limit als met de hurri. soms kan ik niet kiezen de welke ik ga nemen (zolang het droog blijft) laatst was ik nog van plan de limit te nemen om te gaan toeren, ik had blijkbaar de batterij vergeten opladen. Omdat ik betwijfelde of ik voor donker zou thuis zijn, heb ik de hurri genomen en heb er ook ferm van genoten.

de rest van mijn ligfietsperikelen zijn hier het laatste jaar al voorbij gekomen dus de meesten zullen me wel al kennen.

groeten

wouter
Bijlagen
limit en hurri.jpg
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#4 Bericht door Brechtix »

Wouter schreef:.....en een klein beetje moest kunnen remmen (al kon je altijd met je voet een beetje bijgeven) ...
In India lossen ze het simpel op: een voet (al dan niet voorzien van een espadrille) tussen de kader en het voorwiel!
Wouter schreef:ik gebruikte hem vooral in het begin om te toeren langs de schelde (naar schellebelle) was het enige dat ik toen kende :P en de weg naar mijn werk. via het net in contact gekomen met Brecht (ja toch?) en mijn eerste tochtje meegereden tijdens de tweede tocht in halle in december. Daar is de gedachte om zelf een tocht te organizeren ontstaan... met alle gevolgen vandien (zie maar waar we nu staan)
Als ik het me goed herinner heeft Wim Maertens van de Moorduvels ons in contact gebracht - ondertussen ligfietst die helaas niet meer wegens knieproblemen. De Moorduvels hadden al een mooie site, ik was toen al forumverslaafd, kende het voorbeeld van het Yahoo autodelenforum en Onze Grote Roerganger was de man van de Actie die de prille msn-groep opstartte om te kunnen afspreken voor ritjes. Toen kwam Wim Willems op de proppen met de phpbb en het hek was van de dam.

Hulde!

Het is grappig om te zien hoe het Waalse/Franstalige forum uit de startblokken geschoten is: het leek wel of ligfietsen in het Zuiden vrijwel onbekend waren, maar nu er een forum is komen ze uit de verste uithoeken te voorschijn!
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
Trobken
Neo Prof
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 11:17
Postcode: 9140
Locatie: Temse (Temst)
Contacteer:

Wouter's Limit

#5 Bericht door Trobken »

En het verhaal van jouw Limit, Wouter, da's ook wel vernoemenswaardig.

Het volgende verhaal heb ik ook maar van horen zeggen, maar er zal zeker wel iets van waar zijn.

Marcel Reyman is een Limburger die aldaar fietsen verhuurt aan groepen en individuen. Een tijd geleden had je ook de Fietsfabriek in Aarschot, in een voormalige NMBS-magazijn naast het station. Dat was een opleidingsproject voor langdurig werklozen. Die kregen daar een opleiding in metaalbewerking en gedurende hun opleiding bouwden ze daarvoor een ligfiets.

Johnson & Johnson is een gigantische reus in de farmaceutische industrie. Even opgezocht, in 2004 hadden ze 12 miljard dollar omzet!!!

Een vertegenwoordiger van deze firma kwam op bezoek bij Marcel Reyman met een koffertje vol met cash geld. Met de vraag of hij bereidt was z'n velomobiel (die hij toen nog had) te laten sponsoren in ruil voor reclame.

Omdat Marcel dit niet betrouwde stuurde hij die kerel door naar de Fietsfabriek. De Fietsfabriek in Aarschot ging wel in op dit aanbod en kocht voor dit geld twee Limit's aan bij Tempelman. De ene donkergroen met 'n lichtgroene kleurcontrast en de andere lichtgroen met 'n donkergroen kleurcontrast. Op deze velomobielen stond er in oranje letters Johnson & Johnson. Het resterende geld werd ingeboekt voor het toekomstige onderhoud.

Bedoeling van Johnson & Johnson was uiteraard dat deze rijwielen regelmatig in de kijker zouden komen maar niks was minder waar.
De velomobielen werden om uiteenlopende reden weinig gebruikt en werden nauwelijks of niet onderhouden. Een tijdje later stopte het "project" Fietsfabriek en na veel omzwervingen via verschillende mensen (waaronder weer Marcel Reyman!) kwam een van deze Limit's bij fietser.be terecht.

Deze Limit is daar nog even mijn eigendom geweest, in afwachting dat ik mijn Waw zou ontvangen van Dries Callebaut. Toen de eerste Waw's rijklaar waren werd de Limit aan jou verkocht.

Wat er met de andere Limit gebeurd is, dat heb ik het raden naar, maar volgens mensen die hem het laatst gezien of bereden hadden waren er daar zodanig veel kosten aan (koetswerk beschadigd, rijwielgedeelte stuk) dat hij "verloren" zou zijn...

Voilà...
Met dank aan Serge Sels en Marcel Reyman voor de info. Er kan wel 'n beetje haar op staan, als iemand dit verhaal beetje kan corrigeren of aanvullen, zou fijn zijn....

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#6 Bericht door Wouter D »

wel hans,
gisteren vernam ik goed nieuws. het kleinere broertje van de limit zou te koop staan in aarschot (naar men zegt 2500 euro). Van schade wisten ze me nieks te zeggen, zou of geen schade aan zitten, of hersteld zijn.

eric baeten reed er een tijdje mee, alsook Geert van het ligfiets team, maar beiden moesten verstek laten gaan wegens veel te klein,
nu staat ie dus ter beschikking van een kleinere velomobielist die interesse zo hebben he, bereikbaarheid via het net zou wel een probleem zijn, dus ik weet niet bij wie hij te koop staat, mijn informanten zeiden dattie nog in de fietsfabriek stond.

een ander verhaal rond limitten zou het volgende zijn, de maker die het concept c-alleweder overnam bracht een paar kleine wijzigingen aan en maakte in het totaal een achtal limit's. De mallen schenen vernietigt te zijn, maar nieks leek minder waar toen op de velomobieltocht de limit-maker verscheen in een nieuwe limit. nog niet gespoten. wel zie ie dat het zijn laatste was dattie maakte, had gewoon nog eentje voor zichzelf gemaakt en daar zou het bij blijven, of de mal die hij daarvoor heeft gebruikt al dan niet is vernietigt kan ik u niet vertellen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#7 Bericht door Wouter D »

jawel, die limit in on process;

intussen blijf ik ook de hurri onderhouden vandaag de ketting, achterkassette en kettingwiel van trekkende kant vernieuwd.
verder ook 1,5 buizen verwijdert zodat er nog een halve overbijft onder het zitje waar de ketting kruist, zonder een extra rol te monteren.

wel heb ik de bestaande rol van de terugkerende ketting een beetje naar voor verplaatst,

nu moet ik enkel nog zien in hoeverre mijn broek afziet van de ketting en zal dan al dan niet een lichte (niet rakende) kettingafscherming monteren.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#8 Bericht door Wouter D »

dan is het toch maar even tijd voor mijn 4000 ste bericht zeker, nog sjans da jonathan de 'oergroten' mij eraan herinnerde of ik had het nie eens in de gaten.
op naar de vijfduizend zeker, wie staat er op nr 2?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?


Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#10 Bericht door Wouter D »

leuk om hem eens trug te zien
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#11 Bericht door Wouter D »

zoals de meesten van jullie weten heb ik mijn ligfietspark uitgebreid met een roets. al is deze intussen gedwongen vervangen door een huur-revolver-roets.
als de verzekeringen nu eens goed hun best doen kan ik hem misschien ook nog eens kopen.
heb hem aan een kennis uitgeleend en die heeft er iets mee voorgehad, vandaar verzekeringskwestie.

geen namen omdat ik het belooft heb, een woord is een woord nietwaar?

vind het alleen jammer dat schade altijd beneden de betaalde waarde word geschat :s
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#12 Bericht door marksje »

spruitje schreef:...
vind het alleen jammer dat schade altijd beneden de betaalde waarde word geschat :s
Niet akkoord gaan en vragen u een identieke fiets te bezorgen (even oud) aan de prijs die ze u uitbetalen. Voor een verzekeringen is een fiets een fiets, of dit nu een "oudemadammenvélo" is of een roets, voor hen zijn dat een stel metalen buizen met trappers aan. Hen bewijzen, aan de hand van de prijzen voor roetsen op tweedehandsmarkt, dat deze niet op een normale manier worden afgeschreven. Vergelijk bvb een oldtimer; wanneer ze de waarde van deze volgens zijn bouwjaar zouden gaan bepalen, zit men er ook dik naast.
Dus niet akkoord gaan en desnoods naar de vrederechter trekken daarmee.
In eerste instantie met een eenvoudig verzoekschrift (een verzoening), kost niet veel, kun je perfect zelf afhandelen (geen advocaat nodig) en je weet welke "oordeel" de rechter over de zaak heeft; is dit in je voordeel en komt de tegenpartij niet over de brug dan voer je de zaak ten gronde met de quasi zekerheid dat die rechter een zelfde, wel bindend oordeel velt.
Als je de verzekering hierover inlicht dat je overweegt deze stappen te zetten, gaan ze msschn de zaak al eens opnieuw bekijken, je weet nooit.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#13 Bericht door Wouter D »

nu er is een expert geweest bij derk thys alwaar mijn oude roets tegenwoordig vertoefd. Hij heeft zijn mening gegeven mijn verzekeringsagent (lees mijn schoonmoeder) heeft haar mening, ik laat het aan hun over om er het beste van te maken.
de roets heeft zijn leeftijd, daar kan je niets aan veranderen, maar hij houd tot op zekere hoogte wel zijn waarde.

ik hou er tot nog toe geen slapeloze nachten aan over, en dat vind ik ook belangrijk
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Wouter,

#14 Bericht door Wouter D »

ik kan het niet nalaten mijn laatste nieuwe ligfiets even aan het publiek te laten zien, hij is zo goed als af, er komt nog een spatbordje boven het achterwel, een drinkbudhouder aan de stoel en een kettingrand op het buitenblad, een spiegel aan het stuur, voor de rest is hij af en afgeregeld. nu enkel nog mee fietsen....
BaronXlow (foto verwijdert)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Wouter,

#15 Bericht door Bram Mouton »

Dik in orde hé Wouter, schoon machien =D>

Plaats reactie