Wouter,

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: Wouter,

#16 Bericht door ward »

spruitje schreef:ik kan het niet nalaten mijn laatste nieuwe ligfiets even aan het publiek te laten zien, hij is zo goed als af, er komt nog een spatbordje boven het achterwel, een drinkbudhouder aan de stoel en een kettingrand op het buitenblad, een spiegel aan het stuur, voor de rest is hij af en afgeregeld. nu enkel nog mee fietsen....

http://picasaweb.google.com/delanote.wo ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Spruitje staan daar geen 2 rollen te weinig op voor de retour :?: :wink:
crbst_Baron_20Attack_20Pearl_20Black_20Z_20AIR0.jpg
ward

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Wouter,

#17 Bericht door Edje »

ward is niet echt noodzakelijk, als je geen (of enkel grote) bochten moet pakken. Het is een fiets om op een piste te bollen
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: Wouter,

#18 Bericht door ward »

Edje schreef:ward is niet echt noodzakelijk, als je geen (of enkel grote) bochten moet pakken. Het is een fiets om op een piste te bollen
Ha oké was me toevallig opgevallen. :wink:

ward

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

Re: Wouter,

#19 Bericht door renaat »

ward schreef: Spruitje staan daar geen 2 rollen te weinig op voor de retour :?: :wink:
Wouter heeft blijkbaar gekozen voor kettingbuis ook op de retour.
Mijn gevoel zegt dat een kettingbuis minder weerstand geeft dan 2 kettingrollen, zeker als er een grote hoek moet overbrugd worden. (de kettingschakels moeten dan teveel scharnieren en dat kost energie :-) )
Met een kettingbuis wordt ook het kortere bochtenwerk weer te doen.

Wat me wel opvalt is dat de stoel wel heel erg plat ligt of is dat gezichtsbedrog?
Greetz,

renaat

Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: Wouter,

#20 Bericht door ward »

renaat schreef:
ward schreef: Spruitje staan daar geen 2 rollen te weinig op voor de retour :?: :wink:
Wouter heeft blijkbaar gekozen voor kettingbuis ook op de retour.
Mijn gevoel zegt dat een kettingbuis minder weerstand geeft dan 2 kettingrollen, zeker als er een grote hoek moet overbrugd worden. (de kettingschakels moeten dan teveel scharnieren en dat kost energie :-) )
Met een kettingbuis wordt ook het kortere bochtenwerk weer te doen.

Wat me wel opvalt is dat de stoel wel heel erg plat ligt of is dat gezichtsbedrog?
Volgens mij heeft het meer te maken met de kettinglijn om van het grote naar het kleine voorblad te verleggen en andersom, nu loopt de ketting zowel boven als onder gelijk op één lijn, anders kruist de trekkende en de teruglopende ketting elkaar en misschien geeft dat problemen bij het verleggen van voor met de voorderalleur, en bij het terugtrappen om het pedaal goed te zetten bij het vertrekken met de fiets de ketting kan dan namelijk van het grote voorblad lopen.
Het kan ook zo zijn omdat er geen bevestigingspunt voor de bovenste kettingrol voorzien was.
Maar ik kan er naast zitten natuurlijk. who knows? :)

ward

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Wouter,

#21 Bericht door bicky »

rotor cranks! tevreden van?

Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: Wouter,

#22 Bericht door ward »

Edje schreef:ward is niet echt noodzakelijk, als je geen (of enkel grote) bochten moet pakken. Het is een fiets om op een piste te bollen
Ja nu zie ik het dat is een speciale serie de Xlow die heeft zo'n kettingloop en is lager dan een gewone Baron, maar staat volgens mij niet op de site van Optima, is wel verwarrend, weer een misverstandje. :oops:
Maar ik denk dat ik niet de enige ben die dat niet wist. :wink:

ward

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Wouter,

#23 Bericht door Bram Mouton »

@ Renaat: was het niet dat het achterwiel in de weg staat, Wouter zou die stoel nog VEEL platter leggen :!: :lol:

genieters

Re: Wouter,

#24 Bericht door genieters »

volgens mij kan je daar kortere bochten mee nemen dan met een M5 low racer.

Platter kan door vooraan busjes te steken, maar je moet zelf ook nog kunnen zien.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Wouter,

#25 Bericht door Wouter D »

Het is inderdaad een Xlow Baron. Die hebben maar 1 kettingwiel. De meeste hebben alleen de trekkende ketting in de kettingbuis zitten en voor de retour een kort stukje kettingbuis aan het wieltje hangen, ik had dat ook eerst maar voorlopig blijkt dat niet te werken voor mij. Daarom heb ik eerst een kettingbuis genomen die langer is en die samen gelegd met de bovenste.

Rotor-cranks, ik had die al op mijn vorige wedstrijdfiets en ik ben daar zeer tevreden van. Ik heb me wel laten vertellen dat deze niet opbrengen als je een hoog toerental trapt.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Wouter,

#26 Bericht door Wouter D »

kwestie van weer te geven dat ik nog leef...

ik ben bezig aan een nieuw project, en hoop dat ik het kan meebrengen naar het treffen,
ik kan al een tipje van de sluier lichten; het heeft twee wielen, een stoel, een stuur en het is groen :-)

helaas is er een probleempje met de remmen, hopelijk zal men mij maandag een goeie set toesturen.

indien het project niet klaar geraakt tegen het treffen, ga ik er wel met de roets naartoe moeten gaan, want op de xlow zit in het voorwiel één spaak gebroken die verangen dient te worden,
helaas zijn die platte alu 20 inch spaken zeer moelijk te vinden, M5 heeft ze maar bestelling laat om onbekende redenen even op zich wachten.

roets staat gelukkig wel in orde, trike is te traag voor snelle tochten :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Wouter,

#27 Bericht door Wouter D »

remmen zijn besteld bij optima en worden morgen vroeg al op gestuurd,
bedankt optima voor het vertrouwen
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Wouter,

#28 Bericht door Wouter D »

morgen de remmen monteren en testritje doen, dus 99%zeker dat de nieuwe jongen de spits zal afbijten :-) foto's mogen jullie zelf nemen/plaatsen, dan hoef ik het niet te doen :-p
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
FiSh
Helper
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
Postcode: 9040
Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
Locatie: Sint-Amandsberg
Contacteer:

Re: Wouter,

#29 Bericht door FiSh »

Hmm, ik heb een gokje gewaagd... maar 't was mis :cry:

tot morgen
FiSh Bikes
Schlitter
Performer

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Wouter,

#30 Bericht door Wouter D »

https://picasaweb.google.com/1104389493 ... 4398233202" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/1104389493 ... 0080579522" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/1104389493 ... 0080579522" onclick="window.open(this.href);return false;

dat is em dus een groene highbaron met 20 versnellingen, en open cockpit stuur, en uiteraard 28 inch wielen :-)
gisteren uitgebreid getest op het treffen, aarde wegen doe ik met deze fiets niet zo graag, op de weg kan hij daarentegen goed uit de wielen, nu nog het baasje :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie