Sinner Mango plus

Hier kan je verschillende ligfietsen, trikes, velomobielen bespreken. 1 tread per model aub.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Sinner Mango plus

#1 Bericht door bicky »

Fabrikant: Sinner
Model: Mango plus
prijs basisuitvoering: 5650€

Standaardkleuren zijn WIT, GEEL, ORANJE (RAL 2004), GROEN, ROOD(RAL 3020), en BLAUW (RAL 5017).
Zowel egaal als een kleurcombinatie voor boven- en onderdeel van de carrosserie is mogelijk.

Veel andere kleuren zijn leverbaar voor een meerprijs van
€ 200,- per carrosseriedeel (bij 2 gelijke kleuren 1 x € 200,-)

Technische specificaties
Lengte: 245 cm
Breedte: 75 cm
Gewicht: 32,5 Kg.
Bagageruimte: 130L
Draaicircel: 800 cm
Zithoek: 35 - 40 graden (traploos verstelbaar)
Pedalen: Shimano SPD-A520
Ketting: KMC Z82 -
Crank: Shimano Tiagra 170 mm. 52/39T
Tandwiel tussen-achteras 22,26T.
Cassette op tussenas 11.30 9V. -
Freewheel op achteras 18 T.
Achter derailleur aangepast Shimano Deore, -B&M
Sturmey Archer trommelremmen 70 mm. op beide voorwielen

Opties
Shimano Alfine 8 naaf met draaishifter
Shimano Alfine 11 naaf met Rapid Fire shifter
Nuvinci naaf, traploos schakelbaar
Rohloff 14 naaf

Sturmey Archer 90 mm. trommelremmen

Elektrische claxon
Bijlagen
Bango 131206-001.JPG
Bango 131206.JPG

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: Sinner Mango plus

#2 Bericht door fujin »

Ik heb mijn Sinner Mango Plus vanaf november 2010.
Waar voor de tijd het fietsen stopte in oktober/ November is het nu het hele jaar door fietsen.
De eerste 27.000 km heeft hij gewoon gereden.

Niet de snelste velomobiel, maar wel redelijk veelzijdig.
En veel opties mogelijk. Dubbele accu's voor de verlichting met schakelaar om al rijdend te kunnen veranderen van accu, extra lichtaansluitingen.
De tussenas biedt zelfs mogelijkheid tot inbouw van een naafdynamo, of Roloff versnellingsbak.

Sinds februari 2014 heb ik er door Sinner een Sunstar electrische ondersteuning in laten bouwen.
Dat maakt de fiets wel een aantal kilo's zwaarder, maar het is nu een heerlijke stadscruiser.
Het optrekken bij verkeerslichten is hilarisch, de auto's moeten goed hun best doen om je te verslaan op de eerste meters.

Ik weet het niet precies, maar ik denk dat ik op vol vermogen ongeveer 60-70 km ver kom. Met lager vermogen en iets rustiger rijden zal dat aanzienlijk meer zijn. Op het werk gaat de accu altijd aan de lader om ook op terugweg weer voldoende stroom te hebben.

En nog iets: boodschappen doen op zaterdag. Cyclone aanhanger erachter, volpakken en zonder noemenswaardige inspanning met volle kar naar huis.

Door de spoorbreedte van 76 cm is de Mango ook een stabiele fiets.

Dus ik wissel naar volle tevredenheid het gebruik van de Quest af met de Mango.

Onderhoud: net als Birger heel weinig.
Wel een keer een duur grapje gehad: op velomobiel tegengesteld fietspad gevolgd. Range Rover die uit een uitrit kwam zag mij niet. Krak, neus van de Mango weg. Gedeelde schuld, dus helft van de reparatiekosten voor mijn eigen rekening. Maar uitstekend door Sinner gerepareerd.




https://www.facebook.com/gert.vanreilink/photos_all
https://www.youtube.com/watch?v=g8qgKoPXVrw
Laatst gewijzigd door fujin op do 10 apr 2014, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Sinner Mango plus

#3 Bericht door bicky »

Sinds januari 2011 rijd ik met de mango+
De teller staat momenteel +34000km
Onderhoud:
- ketting smeren.
- 2x kettingwiel vervangen.
- Achterlagers vervangen
- nieuwe veren in veerpoot en nieuwe wieldoekjes.
- versnelling en remkabels vervangen.

De service van sinner is voortreffelijk. Ik woon op 400km van gronningen en alles werd snel en goedkoop vervangen.

vb: Voor de achterlagers kreeg ik gratis een nieuwe achterwiel toegestuurd, ik stuurde mijn oud terug en moest enkel de verzendkosten betalen. =D>

De fiets rijd nog altijd als een zonnetje. Snelheid van 34km/u is lang vol te houden. gemiddelde is 30km/u. Ik rijd iedere dag 60, dus je zal van mijn geen supersnelheden horen.
De fiets is verder perfect afgewerkt, de binnenkant volledig zwart en aan de buitenkant valt weinig op te merken. Volledig onderhoudsvrij en goed zichtbaar in het verkeer.

De ruime bagageruimte bied plaats voor teveel spullen, ik sleurde al de gekste dingen mee. halve winkelkarren, minifiets, laptops, Telegeleide auto, RC heli, drilhamer (niet allemaal samen natuurlijk)

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Australisch woon/werk verkeer met de Mango !

#4 Bericht door SCORPION »

Toevallig stuitte ik op een van de mooie videos van Paul Martin op toer met zijn Mango. De opnamen zijn zeer mooi en ook zijn commentaren zijn interessant. Het dashboard met GPS, kilometriek en hartslag is waarschijnlijk een montage achteraf met de opgenomen gegevens van Garmin ? ( Garmin data overlay video created by http://sites.google.com/site/verymadm…) Zeer knap gedaan ! Ik denk dat elke velomobiel fanaat zich een dergelijk dashboard wenst maar dan wel in actual time. Dat leunt al aardig aan bij het dashboard van een renwagen. In andere videos haalt hij vlot 52 km/u, de topsnelheid is 87 km/u naar beneden weliswaar, maar het blijft een indrukwekkende snelheid toch !

https://www.youtube.com/watch?v=fXIAu2b ... w&index=40

https://www.youtube.com/watch?v=irL7oKj ... -d0OBXoT5w

Paul Martin heeft blijkbaar ook heel wat programmeer capaciteiten in huis !
Hoe moeilijk zou dat zijn om iets dergelijks te programmeren voor dagelijks gebruik onderweg ?

Veel kijkgenot !

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

antony
Helper
Berichten: 362
Lid geworden op: vr 10 jan 2014, 19:22
Postcode: 9700
Contacteer:

Re: Sinner Mango plus

#5 Bericht door antony »

sony action camera heeft dit standaard ,is wel de duurste versie maar de heb je ook gps en wfi
,nadeel is de accu die sneller leeg is

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Sinner Mango plus

#6 Bericht door eeuwige reiziger »

fujin schreef:Door de spoorbreedte van 76 cm is de Mango ook een stabiele fiets.
Op de blog van Harry Lieben las ik dat de stabiliteit van de Mango nog verbeterd werd door de ontwikkeling van een nieuwe stuurgeometrie en de mogelijkheid om elastomeer in de veerpoten te stoppen in plaats van de traditionele metalen veren. En wie grotere stabiliteit zegt, denkt dan natuurlijk onmiddellijk aan hogere snelheden. Minder gedein bij het optrekken zorgt voor een betere energieoverbrenging.

http://fietseninnederland.blogspot.be/2 ... t-pit.html

Op een aantal vlakken heeft de Mango de afgelopen jaren wel een interessante evolutie meegemaakt, zonder dat er evenwel afbreuk werd gedaan aan de praktische inzetbaarheid van de velomobiel. Ik moet zeggen dat ik de Mango de laatste tijd met andere ogen bekijk...

Misschien zullen sommigen wat verrast zijn, maar de tussenas van de Mango vind ik wel een interessant technisch aspect. Ongetwijfeld is een ononderbroken kettingloop in ideale omstandigheden iets efficiënter, maar in de praktijk kan het wel anders uitdraaien.
bicky schreef: De fiets rijd nog altijd als een zonnetje. Snelheid van 34km/u is lang vol te houden. gemiddelde is 30km/u. Ik rijd iedere dag 60, dus je zal van mijn geen supersnelheden horen.
De fiets is verder perfect afgewerkt, de binnenkant volledig zwart en aan de buitenkant valt weinig op te merken. Volledig onderhoudsvrij en goed zichtbaar in het verkeer.
Dertig als gemiddelde snelheid vind ik nog steeds heel behoorlijk, vooral omdat je woon-werkverkeer niet onmiddellijk langs de aantrekkelijkste wegen gaat. Met de Versatile zat ik indertijd toch aan een lager gemiddelde, al had ik wel meerdere kruispunten te verwerken waar het iedere keer weer optrekken was. Vaak vanaf nul. Dat duwt veel naar beneden.

Pas onlangs merkte ik op dat de neus van de Mango toch verschilt van bijvoorbeeld de Strada. Bij de Mango is die iets scherper en buigt sneller naar beneden. Op dat vlak lijkt de Mango een eigen profiel te bezitten, terwijl de Strada eerder op de Q lijkt. De nieuwe aerotop heeft de differentiatie nog versterkt.

Er circuleren trouwens geruchten over een "total make-over" van de Mango. Weet iemand hier iets meer over? Of is het een broodjeaapverhaal?
SCORPION schreef:Toevallig stuitte ik op een van de mooie videos van Paul Martin op toer met zijn Mango. De opnamen zijn zeer mooi en ook zijn commentaren zijn interessant. Het dashboard met GPS, kilometriek en hartslag is waarschijnlijk een montage achteraf met de opgenomen gegevens van Garmin ? ( Garmin data overlay video created by http://sites.google.com/site/verymadm…) Zeer knap gedaan ! Ik denk dat elke velomobiel fanaat zich een dergelijk dashboard wenst maar dan wel in actual time. Dat leunt al aardig aan bij het dashboard van een renwagen. In andere videos haalt hij vlot 52 km/u, de topsnelheid is 87 km/u naar beneden weliswaar, maar het blijft een indrukwekkende snelheid toch !
Zo zie je maar dat de Mango ook met de grote jongens mag meespelen als het op snelheid aankomt... :wink: Alleen rijdt hij niet met een Plus rond, maar maakt hij Brisbane en omgeving onveilig met een Mango Sport.

Op YT heeft een zekere Graham Williams uit Londen echter heel wat filmpjes gezet over zijn Mango Tour. Soms zijn ze een beetje zenuwachtig gefilmd, maar uiteindelijk toch het bekijken waard. Zijn Mango is heel recent en heeft een aerotop.

De Mango Tour kan je het best omschrijven als het luxueuzere broertje van de Plus.

http://www.sinnerbikes.com/modellen/mango/mango-tour/

Juist uit de doos:

https://www.youtube.com/watch?v=Zvl4_AtNdck

Rondleiding:

https://www.youtube.com/watch?v=zPw4J1pMg5g

Ongewoon voor ons wanneer hij met zijn velomobiel de A4 oprijdt, die er als een autosnelweg uitziet. Het gaat om een zogenaamde "all-purpose trunk road", met snel verkeer, maar waar fietsen niet verboden is. Bij mijn talrijke trips naar Londen zag ik indertijd ook vrij regelmatig fietsers op zulke wegen. Heel bevreemdend.

https://www.youtube.com/watch?v=35mIsHg_J5g
fujin schreef: Niet de snelste velomobiel, maar wel redelijk veelzijdig.
En veel opties mogelijk.
Een van de opties die comfort als snelheid nog verbeteren: de toerkap! Met de kap ziet de velomobiel er trouwens heel hip uit.

Ook na te lezen op Birgers blog:

http://bickyenzijnfietsen.blogspot.be/2 ... motor.html

Afbeelding

Nog meer foto's van deze Mango:

http://www.mozart-engine.com/my-other-p ... trike.html
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie