scheur in de boegspriet

Alles aangaande roeifietsen
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

scheur in de boegspriet

#1 Bericht door Wouter D »

gisteravond tijdens het onderhoud dat noodzakelijk was na de nocturne, stelde ik vast dat ik heel veel geluk bij ongeluk heb gehad tijdens de nocturne, mijn boegspriet was namelijk aan het afscheuren thv de flens. Volgens Derk Thys is het een alleenstaand geval en hij stelde zelfs voor het onderdeel kosteloos te herstellen. enkel de verzendingskosten te betalen.

dus straks haal ik de slede van de boegspriet af zodat ik deze kan demonteren. zodat ik em zo snel mogelijk terug heb

alvast bedankt Derk Thys
Bijlagen
Foto0234.jpg
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: scheur in de boegspriet

#2 Bericht door dmd »

zeer vriendelijk van Derk, maar euh... een alleenstaand geval ben je helaas niet ;-)
Twee jaar geleden heb ik dezelfde herstelling laten uitvoeren...

Perfect uitgevoerd wel, geen problemen meer gehad sinds dien
Quest 581 - M5 CHR

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: scheur in de boegspriet

#3 Bericht door Pleeboy »

Oei ja das niet zo best,
Bij mij waren ooit de 2 onderste bouten losgeraakt en toen ik door een goot reed:krak! Gelukkig reed ik maar 10km/u toen, zeer vreemd wel: ik hield automatisch allebei mn benen in de lucht en kon niet snappen wat er aan de hand was, uitklikken ging natuurlijk ook niet en ben toen in het gras beland.
Maar als zoiets gebeurd met hoge snelheid in de buurt van een verlichtingspaal...
Geluk gehad dus wouter en bert, tja misschien zijn jullie gewoon te sterk... :-)
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: scheur in de boegspriet

#4 Bericht door Wouter D »

ik ben ook van de gelegenheid gebruik aan het maken om die mooie raptobike spatborden op de roets te plaatsen, betreft vooraan zou dat misschien ook een optie zijn voor jou. eens de roets terug operationeel is, neem ik zeker een foto en deel ik zeker mijn ervaringen.

dat bij dat carbon spatbord die de meest hebben, vind ik het het vervelend dat het maar een mm speling heeft en dus nogal snel aanloopt. nu zit het spatbord er 1 cm vanaf. is wel nog af te wachten wat het effect zal zijn.
de set die ik van svdaele koop, dient voor de highbaron
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: scheur in de boegspriet

#5 Bericht door dmd »

Ja dat standaard carbon spatbord is nu niet de meest elegante oplossing, tzit inderdaad ZEER dicht bij je band. Ik heb dat opgelost door een stukje van de rand af te slijpen, maar het blijft prutsen.

Als het nat ligt buiten heb je bij een roeifiets nog meer nood aan een spatbord, anders slijt de boegspriet wel erg snel...

Ik ben benieuwd naar je oplossing, wss beter als de mijne hoor ;-)

BTW een foto van je wiel zou leuk zijn, ik moet mijn Thys dringend eens terug afwerken!
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: scheur in de boegspriet

#6 Bericht door hmmm »

Ik ben ook benieuwd naar je oplossing!

Mijn tijdelijke oplossing, met een stukje spatbord en plakband is na bijna 2 jaar misschien toch minder tijdelijk dan ik had gehoopt :lol:.

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: scheur in de boegspriet

#7 Bericht door hmmm »

En nadat mijn tijdelijke plastieken spatbord oplossing met veel tape en ty-wraps afgebroken was heb ik toch maar de stap gezet naar zo'n mooi carbonnen spatbordje. Met mijn 406 wieltje past het geheel eigenlijk prima, ik had er niet bij stilgestaan dat het een (klein) voordeel is van een kleiner wiel :lol:.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: scheur in de boegspriet

#8 Bericht door Wouter D »

heb jij een 406 wiel op je roets?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: scheur in de boegspriet

#9 Bericht door hmmm »

Ja. Esthetisch duidelijk minder heb ik gezien bij Derk. En vanzelfsprekend trager. Maar wel o zo praktisch wat betreft de keuze en beschikbaarheid van banden ;). En schijnbaar ook voor de marge bij het spatbord :lol:.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: scheur in de boegspriet

#10 Bericht door Wouter D »

en je zit iets meer rechtop. lijkt me prakties in de winter, met dikke ballonband erop :-).

voor mij als mooiweerfietsers hoeft het niet.

nu nog juust mijn mooi herstelde boegspriet terug monteren op de roets
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie