Kilometerlijst

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Kilometerlijst 2014

#16 Bericht door Pleeboy »

Amaj hmmm, goe bezig! Ik zit maar aan 360 deze maand, das enkel woon-werk. Hier een huishouden+ verbouwing runnen laat geen tijd meer om extra te fietsen. Maar zit toch al over de 600 dit jaar, das meer dan 2012+2013 samen :-)
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2570
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Kilometerlijst 2014

#17 Bericht door CapoJan »

Bij mij is het voor het grootste deel ook woon -werk :wink:
Alleen : de Orca zet meer aan tot meer gebruik. Niet zomaar even rijden op een vrij moment, maar om allerlei verplaatsingen te doen. Zoals Paul het verwoordt : les excuses sont faites pour s'en servir...
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: Kilometerlijst 2014

#18 Bericht door hmmm »

Pleeboy schreef:Amaj hmmm, goe bezig! Ik zit maar aan 360 deze maand, das enkel woon-werk. Hier een huishouden+ verbouwing runnen laat geen tijd meer om extra te fietsen. Maar zit toch al over de 600 dit jaar, das meer dan 2012+2013 samen :-)
Alles is relatief, vandaag tijdens het brevet kon ik de hele groep (relatief gezien) ouderen niet volgen. Ruw geschat was de gemiddelde leeftijd daarvan ongeveer 2x mijn eigen leeftijd :oops:.

Ik doe helaas nog geen 300km aan woon-werk. Soms denk ik wel eens dat ik beter verder van mijn werk was gaan wonen...Verder helpt het om nog geen gezin of eigen woning te hebben, dat laat meer tijd over voor fietsen.

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Kilometerlijst 2014

#19 Bericht door aiai »

Vandaag de 1300 kilometer woon-werk verkeer gepasseerd. Vorig jaar ergens tussen de 4500 en 5000 kilometer woon-werk gedraaid. Het gaat dit jaar dus een stuk harder (zowel het aantal kilometers als de gemiddelde snelheid).

Die komen allemaal evenwel niet op de lijst, tenzij de plannen van Leopold de tweede alsnog bewaarheid worden inzake de Belgische grens in het noorden (een anachronistische Poetin verwijzing zeg maar ;-)

Buiten woon-werk verkeer maak ik nauwelijks kilometers. Ben wel van plan dit jaar een of meerdere tochten te gaan maken en hoop ooit eens ver Zuidelijk te geraken. Wie weet komt Zeeuws-Vlaanderen dit jaar al in beeld....hangt even af van wat afspraken met familie (samen een aantal dagen aan de Westerschelde vertoeven). Wie weet maak ik dan wat kilometers op Belgische bodem, maar ja....ook de zullen niet op de lijst komen. Verkeerde paspoort..... ;-)

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Kilometerlijst 2014

#20 Bericht door trikelover »

Deze lijst stopt niet aan de grens je mag gerust als Nederlander ook de lijst invullen. Ik zou niet weten waarom dit niet zou kunnen
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Kilometerlijst 2014

#21 Bericht door aiai »

Dan was ik denk ik in de war met de grote lijst der Belgische velomobilisten. Ik zal eens gaan vullen.

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Kilometerlijst 2014

#22 Bericht door Peter J »

aiai schreef:Dan was ik denk ik in de war met de grote lijst der Belgische velomobilisten. Ik zal eens gaan vullen.
Als je de instructies volgt, met name toegang vragen via mail, gaat dat nog lukken ook. :wink: =D>
Trouwens, wees welgekomen, hoe meer zielen hoe meer vreugd :!:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: Kilometerlijst 2014

#23 Bericht door hmmm »

Wat vliegen de maanden voorbij, alweer tijd om de kilometerstand van maart in te vullen....

Mijn tellertje heeft voor maart 1916 km geregistreerd. Maanden met 5 weekends zijn relatief zeldzaam, maar dat helpt wel enorm om een leuk getal te hebben op het einde van de maand. Ik krijg bijna spijt dat ik binnenkort op fietsvakantie 'moet' vertrekken, na 3 brevetten heb ik de smaak goed te pakken. Helaas niet meer de mogelijkheid om nog brevetten te rijden in april. Ik zal moeten opletten dat ik niet in een ligzetel in de zon ga liggen in plaats van op mijn fiets 8).

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: Kilometerlijst 2014

#24 Bericht door hmmm »

Het fietsen in Spanje is bijna zoals in een ligzetel in de zon liggen. Bergop gutst het zweet wel van mijn arme lijf, dat is het nadeel. Voordeel is wel dat je het prachtige landschap langzaam maar zeker ziet veranderen.

Met ruim een week fietsvakantie in april leuk hoog getal weten neer te zetten. Met het vervolg van diezelfde vakantie in mei hoop ik nog een stuk verder te raken 8). Morgen een rustdag, maar mei is al prima gestart met 1000 kilometers op de teller. Het is puur genieten zo'n fietsvakantie; de hele dag doen wat je graag doet (roetsen) doorheen de meest magnifieke landschappen.

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2570
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Kilometerlijst 2014

#25 Bericht door CapoJan »

In mei net geen 2000 km met de ligfietsen afgelegd. Als ik er de kilometers met de bukker bij tel, kom ik wel aan dat ronde getal. Normaal ligt het maandtotaal heel wat lager, maar "even naar Dronten" voor het onderhoud van de Orca bracht ruim 700 km op de teller.
Ik zie trouwens dat er meer namen op de lijst staan dan dat er maandtotalen ingevuld worden?
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Kilometerlijst 2014

#26 Bericht door trikelover »

CapoJan schreef:Ik zie trouwens dat er meer namen op de lijst staan dan dat er maandtotalen ingevuld worden?
Misschien nog een iedereen aanmoedigen om het in te vullen, zo niet denk ik dat we de lijst een beetje moeten opschonen.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: Kilometerlijst 2014

#27 Bericht door hmmm »

Juni aangevuld, 1108 km. Mijn slechtste maand van het jaar en dat voor de beste fietsmaand (mooi weer, lang licht, ...). Juni was direct slecht gestart door een week goed ziek te zijn en nadien was de motivatie wat zoek om (veel) te fietsen.

Nieuwe doelen en motivatie gevonden, dus hopelijk in juli het dubbele aantal kilometers :lol:. Ik heb er zin in, heerlijk zoeven langs een jaagpad onder het genot van de ondergaande zon... Genieten.

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Kilometerlijst 2014

#28 Bericht door Pleeboy »

=D>
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
erde
Kopman
Berichten: 731
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
Fiets: challenge concept trike
Locatie: Loker-Heuvelland
Contacteer:

Re: Kilometerlijst 2014

#29 Bericht door erde »

heb mij ook in de lijst gezet.
Voor mij is het een goede therapie :?: , het fietsen hé, niet het invullen of bijhouden :^o . :lol:
Alles is bijgehouden jaren ver, waar en wanneer de kilometers, en andere gegevens.
Gewoon overnemen uit de lijst van de garmin :D
Ieder ( sinds 2010) jaar rond de tienduizend kilom. is goed. ( beetje meer of beetje minder)
We fietsen ( dat is het belangrijkste), en we zien wel hoever we komen.
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Kilometerlijst 2014

#30 Bericht door Peter J »

Bij deze heb ik een vraagje aan volgende liggers, ligfietsers, roeifietsers en velomobilisten:
- Baron
- Beinsberger E.
- dmd
- Filip
- FrodoriC
- Fujin
- lmoens
- Marksje
- Michael
- Ossi
- Skywise
- spruitje
Jullie staan vermeld in de kilometervreterlijst maar er worden geen kilometers ingevuld...
Daar dit niet meteen zorgt voor een aantrekkelijk uitzicht van de lijst zou ik graag weten
of jullie er bezwaar tegen hebben dat ik de lijst opschoon. :wink:
Een opgeschoonde lijst zorgt er misschien voor dat nieuwe liggers er zich wel weer door
aangetrokken voelen en dat we zo weer tot een lijst komen die interessant is, al was het
maar om de prestaties en exploten van onze medeliggers te kunnen volgen. :roll: 8) :)
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Plaats reactie