Derk Thys versus Paul De Weert.

Alles aangaande roeifietsen
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Derk Thys versus Paul De Weert.

#1 Bericht door Ronnius »

Hier wordt enkel melding gemaakt over de roeifietsen Thys (NL) en nooit over PDW (B).
Daar waar de website van Thys vrij uitgebreid is,
is deze van PDW vrij armtierig en bepaalde delen zijn gedateerd met het jaar 2009.

Anderzijds zou (ik zeg zou) Paul De Weert als eerste een roeifiets hebben ontwikkeld,
maar maakt Thys er weer meer werk van.
Weet iemand iets meer over de PDW roeifietsen?

In een poging me thuis bezig te houden was ik aan het surfen geslagen naar roeifietsen.
Ik zit nu nog thuis tot minstens 28 februari, nog steeds door het ongeluk op 22-11-13
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Derk Thys versus Paul De Weert.

#2 Bericht door Pleeboy »

De indoor roeitoestellen van pdw zijn zeer goed en populair bij roeiers en fitness centra. Zijn fiets ken ik niet, maar als de beweging lijkt op die in de boot net als de rowbike(.com) en andere (staan ook op de site van thys) kunnen ze gewoon niet tippen aan die van derk: het is gewoon een must dat je lichaam niet beweegt op een fiets of je vliegt in een bocht, een kuil alle kanten op...
De lichte verbinding tussen armen en benen, schakelgemak en betrouwbare aandrijving dmv een snek zoals in oude klokken zodat de weerstand die je voelt aan het begin vd slag hetzelfde is als die aan het einde vd slag zijn allemaal door thys bedacht. Niet normaal wat die mens kan verzinnen...
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
Cycle Maniac
Belofte
Berichten: 128
Lid geworden op: do 25 mei 2006, 23:45
Locatie: Molens- en Tulpenland
Contacteer:

Paul de Weert vs Derk Thys roets: Wat zijn de verschillen?

#3 Bericht door Cycle Maniac »

Hallo allemaal,

Als je onderstaand youtube-filmpje / afbeelding bekijkt, dan zou je zeggen; Paul de Weert zit op 'n roets van Derk Thys.
Of toch niet?
Wie legt mij uit waarin de modellen van Paul de Weert en Derk Thys verschillen?

Website: pauldeweert.be

Alvast bedankt voor de antwoorden. :wink:


Youtube: Paul de Weerdt op z'n roeifiets

Afbeelding
Potentiëel recreatief roetser. Met het oog op forensen, conditie-opbouw.

M'n fotografie: [url=http://marcboom.com/]Marc Boom.com[/url]
Any colour as long as it's black or white.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Derk Thys versus Paul De Weert.

#4 Bericht door Wouter D »

volgens mij is de roetst van bovenstaande een van de oudere modellen van voor de revolver-generatie

toen had je onder andere CVT, RR, met ketting...
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: Derk Thys versus Paul De Weert.

#5 Bericht door Wim -de roetsende »

De informatie hieronder heb ik de afgelopen jaren links en rechts verzameld. Onder andere door gesprekken te voeren met diverse roeifietsers.

Paul is een soort slachtoffer van de ''octrooimaffia’’
Paul is de ontwerper / uitvinder van een 3 wielige roeifiets, een vermelding met klein fotootje, staat ook bij Derk Thijs op de website onder modellen > historie> antique rowingbikes.

Paul heeft een octrooi gekregen (dat krijg je per definitie altijd tenzij iemand het aanvecht) en mag zich daarmee uitvinder noemen van zijn eigen roeifiets.

De roeifiets van Derk Thijs heeft echter niet 1 van de technische aspecten van Paul’s roeifiets.

Ik heb gelezen dat Paul zich de uitvinder noemt van de Roeifiets, die door Derk Thijs wordt gefabriceerd. Derk is het hier uiteraard niet mee eens.

Maar ja, Derk heeft nooit een octrooi aangevraagd. Velomobiel.nl heeft dat bijvoorbeeld ook nooit voor de Quest gedaan. Je mag dus gewoon de Quest gaan produceren, vinden ze helemaal niet erg heb ik zelfs uit hun eigen mond gehoord.

Feit is echter wel dat zeker de laatste ontwikkelingen van de Roeifiets toch zeker door Derk Thijs zijn bedacht, ontwikkeld en geproduceerd. Ik bedoel dan het Revolver-systeem en uiteraard de 209.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Plaats reactie