upgraden naar betere trike

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Plaats reactie
Bericht
Auteur
jean-paul
Supporter
Berichten: 18
Lid geworden op: za 14 sep 2013, 9:01
Postcode: 2641zv
Fiets: optima trike
Contacteer:

upgraden naar betere trike

#1 Bericht door jean-paul »

hallo ik wil van de mensen weten hier die bekent is met trikes ik heb zelf een optima trike zeer tevreden over maar ik ben zelf zit er over te denken om stapje hoger op tegaan . allen probleem wat ik heb ik ben groot 1,90 meter lang en zwaar gebouwd ik train heel veel / wat voor idee hebben jullie en suggesties ? bedankt jp

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: upgraden naar betere trike

#2 Bericht door Wouter D »

je hoeft geen antwoord te geven op het forum om mijn vraag. maar voor jezelf moet je weten hoe zwaar je bent,

tegenwoordig zijn de meeste ligfietsen en trikes gebouwd voor een max. belasting van 125 tot 130 kg. als je de juiste cijfers wil, mail je best even met de fabrikant van de trike die je in het vizier hebt.

ik weet echter uit ervaring dat de ice-trikes wel wat kunnen hebben, ik ben ook 1.90m en ook zwaar gebouwd, al train ik eerder mijn omvang op de verkeerde plaatsen :-)

met je optima trike heb je een stevige trike die echt wat kan hebben te pakken.
indien je echter niet boven genoemde gewichten komt, kan je met de meeste tegenwoordige trikes wel aan de slag. let er vooral op dat de ophanging van de voorwielen gebeurd dmv een balhoofd en niet door een beugeltje, terratrike bvb heeft zo een beugeltje
(die beugeltjes werken wel goed, maar verkiezen lichtere belasting)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Hansken
Junior
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 9:50
Contacteer:

Re: upgraden naar betere trike

#3 Bericht door Hansken »

Zoals het steeds is met voertuigen en rijwielen: testen!

ICE heeft schitterende trikes, en op sommige, zeker de Adventure een optie HD voor grotere en zwaardere personen!

Weten wat je met je trike wil gaan doen, een voorselectie maken wat in aanmerking komt, dan testrijder en definitieve keuze maken.

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: upgraden naar betere trike

#4 Bericht door Brechtix »

Adventure HD is een goede kandidaat maar je gaat er je range nu niet mee verdubbelen t.o.v. je optima. Hoewel je er meer plezier zou aan beleven: de Optima trikes waren geen hoogtepunt in de trikegeschiedenis! Deze en volgende week staat er trouwens een Adventure bij ons, van een zeventiger van dik 1.90 m die ook wel een kg of 120 - 130 zal wegen.

Even geleden zat ik daar trouwens ook niet ver van af (als HD testpiloot voor de WAW XL, alles voor de goeie zaak). De Sprint26 is van veerkrachtig staal gemaakt, daar zit letterlijk wel wat rek op: 120 kg had geen merkbaar effect. In tegenstelling tot de Vortex die ik mezelf voor mijn verjaardag cadeau deed (aan 105kg). Werd doorgeleverd aan een dealer na 300 meter.

Primordiaal is dat je een stalen trike moet kiezen. ICE voor de snelheid, Steintrikes voor offroad gebruik. Beiden te krijgen bij ons trouwens, tja we bieden nu eenmaal enkel aan waar we in geloven.


Voilà.

brecht fietser
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: upgraden naar betere trike

#5 Bericht door Wouter D »

heb je van die steintrikes ook een showroom model staan? dat interesseert me wel
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie