Gent - Ruiselede op komende zondag 14 juli.

Planning en voorstellen van toertochten
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3022
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Gent - Ruiselede op komende zondag 14 juli.

#1 Bericht door Ronnius »

Komende zondag maak ik een tochtje naar Ruiselede,
meer bepaald naar ijs-kaas hoeve de Klimop: Schoutskruisestraat 11, Ruiselede.

Ik vertrek om 11.30 aan de Gentbruggebrug, om dan via zuid en de coupure
naar Aalterbrug te liggen en daar af te draaien richting Ruiselede.
De route is 38 km --> klik hier <--
Wie wil meerijden, ik rij aan een rustig tempo (het is vakantie): 20-25 km/u.

Aankomst is gepland rond 14.00 en vertrek tussen 15.00 en 16.00.

Je kan ook op eigen houtje naar de boerderij liggen.

Elke ligger trakteer ik op een ijs(je)-drankje.
Verder is er ook een verrassing voorzien voor iedereen.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Ja, laat maar komen!

#2 Bericht door eeuwige reiziger »

Ronnius schreef:Komende zondag maak ik een tochtje naar Ruiselede, (...)
Aha! Toch iemand die weet waar het goede leven te vinden is! :wink:
Ronnius schreef:Ik vertrek om 11.30 aan de Gentbruggebrug, om dan via zuid en de coupure
naar Aalterbrug te liggen en daar af te draaien richting Ruiselede.
Hoe laat zou je ongeveer aan de Speybrug zijn?
Ronnius schreef: De route is 38 km --> klik hier <--
Als je het industrieterrein van Aalter wilt vermijden, kan je ervoor kiezen langs Markette te rijden. Dan verlaat je juist voor Bellem het jaagpad. Splitdoorn, Weitingstraat en zo kom je uit bij Markette (een plaats met een bijzondere criminele geschiedenis zoals de echte inboorlingen van Aalter wel weten). Daarna Hansbekestraat (steenslag), Lobulckstraat, Nauterkensstraat, Oud Leykenstraat (heel pittoresk) om dan de grote baan over te steken. Vervolgens naar de Aaltervoetweg, de Axpoelmolenstraat en Zandstraat (de eerste twee zijn echt mooi om er te fietsen). Met de Zandvleugestraat sluit je dan aan op je route, maar dan ben je natuurlijk al heel dicht bij je bestemming.

Misschien lijkt het ingewikkeld, maar dat is het niet echt. Voor mij is het natuurlijk een thuiswedstrijd.


Als je toch voor de doortocht langs het industrieterrein kiest en je hebt wat zin in iets alternatief, dan ga je bij Stratem niet de Wageweg in, maar rijd je rechtdoor. Geasfalteerd en van de rijbaan afgescheiden fietspad door bosrijke omgeving. Juist voor de ingang van de hondenschool (rechts), ga je links een halfverharde dreef in. Zo fiets je door het Blekkerbos. Bij het Hageland dwars je de weg om weer aan te sluiten op het verlengde dat nu door het bosrijke Hooggoed gaat. Dat laatste stuk ligt er iets minder onderhouden bij en fietst wat moeilijker. Op die manier kom je in Kruiskerke aan en passeer je aan mijn voordeur...!

Nog dit: ik zie dat je bij Stratem onmiddellijk na de brug linksaf gaat. Alleen is dat niet mogelijk, daar dit de oprit is van die boerderij. Je moet nog enkele meters doorrijden om de Wageweg te kunnen nemen. Ik vermeld ook eventjes dat de Wageweg er heel slecht bij ligt.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3022
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ja, laat maar komen!

#3 Bericht door Ronnius »

eeuwige reiziger schreef: Aha! Toch iemand die weet waar het goede leven te vinden is! :wink:
Die boer staat om de 2 weken op de boerenmarkt aan de puntfabriek hier om de hoek.
En ge moogt zeggen wat ge wil, maar zijn ijs en kaas zijn wat ze zijn, echt wel mijn smaak dus.
En ik ben al een paar keer ginder (in Ruiselede bedoel ik) een ijsje wezen eten.
Trouwens, mijn eerste lange tocht met een ligger (de grasshopper) was naar Ruiselede (toen was het 50 km enkel) een berg ijs eten.
eeuwige reiziger schreef: Hoe laat zou je ongeveer aan de Speybrug zijn?
Dan ben ik net 10 km ver, ik zou zeggen zo rond 12 uur.
Wil je me daar opvangen?
eeuwige reiziger schreef:
Ronnius schreef: de route <--
Als je het industrieterrein van Aalter wilt vermijden, kan je ervoor kiezen langs Markette te rijden....
Ja lap, weer een die het beter weet.
Ik heb --> de route <-- aangepast, hopelijk is ze goed voor meneer :lol:
Laatst gewijzigd door Ronnius op za 13 jul 2013, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Gent - Ruiselede op komende zondag 14 juli.

#4 Bericht door bicky »

misschien komen we keer af met de ganse familie in de bakfiets, beetje afhankelijk van het weer en kindjes
als de kindjes te moe zijn kom ik alleen met de VM.
je mag me dus verwachten

groeten en tot morgen

ps: breng je de spd pedalen mee?

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3022
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Gent - Ruiselede op komende zondag 14 juli.

#5 Bericht door Ronnius »

bicky schreef:ps: breng je de spd pedalen mee?
yep.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ja, laat maar komen!

#6 Bericht door eeuwige reiziger »

Ronnius schreef: Dan ben ik net 10 km ver, ik zou zeggen zo rond 12 uur.
Wil je me daar opvangen?
't Net ligt al klaar om je (op) te vangen...

Tot morgen!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3022
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Gent - Ruiselede op komende zondag 14 juli.

#7 Bericht door Ronnius »

Bedankt voor de aanwezigen.
Twas wreed gezellig.

Zij hebben ook de premiere gekregen.
Bijlagen
1.jpg
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Gent - Ruiselede op komende zondag 14 juli.

#8 Bericht door trikelover »

Ronnius schreef:Zij hebben ook de premiere gekregen.
en nu de rest =D> =D> =D>
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Gent - Ruiselede op komende zondag 14 juli.

#9 Bericht door bicky »

3 bollen ijS en 3 bollen bier op een zonnig terrasje, wat moet een mens nog meer wensen.
Bedankt voor de uitnodiging Ronny en proficiat met de nieuwe aanwinst.

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Gent - Ruiselede op komende zondag 14 juli.

#10 Bericht door Peter J »

Ronnius schreef:Bedankt voor de aanwezigen.
Twas wreed gezellig.
Zij hebben ook de premiere gekregen.
Kan het dat het hier om een Toxy gaat ? [-o<
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Gent - Ruiselede op komende zondag 14 juli.

#11 Bericht door eeuwige reiziger »

bicky schreef:3 bollen ijS en 3 bollen bier op een zonnig terrasje, wat moet een mens nog meer wensen.
'k Zag ook nog andere bollen, maar dat toch even terzijde... :oops:

Peter J schreef:Kan het dat het hier om een Toxy gaat ? [-o<
Welneen, we waren daar uitgenodigd om de nieuwe ijscreatie van boer Frans te smaken...! :wink: :mrgreen:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

verslagje

#12 Bericht door eeuwige reiziger »

Zondagochtend. Eens lekker lang uitslapen. 't Is ons niet altijd gegeven, want onze drie jonge bengels in huis hebben wel eens de neiging juist in het weekend vroeg wakker te zijn... Herkenbaar? Vanmorgen evenwel niet. Dan lekker lang genieten van een goede kop dampende koffie. Daarna de trike vertrekkensklaar zetten. Inslaan van de nodige boterhammetjes en het noodzakelijke vocht. Controleren van de bandenspanning. 'n Aangename, ontspannende en zonrijke tocht, maar ook een verrassing tegemoet. Toch altijd intrigerend.

Hop, daar gingen de benen aan het draaien en de pedalen erbij (gelukkig maar...). Lekker kachelend door veld en beemd, terwijl de zon al volop al haar zegeningen over de wriemelende mensheid uitstraalde. Tot aan Bellem had ik al dat moois voor mij alleen. Rustige wegen in de omgeving van de Stampkotbeek, Ruiselede aan de ene kant, Aalter aan de andere kant. Aan beide zijden een wat vereenzaamde streek. Juist op de provinciegrens. Daarna richting Markette, met als aanloop de prachtige dreef die de Hansbekestraat vormt. Wel onverhard, maar wat maal je er om als je met een supergeveerde trike rijdt...? Misschien wel iets anders met een vinnige, korte ligfiets die-rechtstreeks-uit-den-vreemde-werd-ingevoerd... :wink:

Iets te vroeg aan de Speybrug. Nog geen trikende Ronnius te zien. Dus besloot ik wat sightseeing te doen. Hier een straatje in, daar een straatje uit. En dan in de verte, aan het jaagpad op de grens van Lovendegem met Gent, ontwaarde mijn oog een ligfietser. "Leuk," dacht ik, "even halt houden om te kijken wie het is. Misschien iemand van het forum..." En jawel, het was een bekende van op het forum! Alleen was hij het wel? Zag ik het wel goed?

Vergiste ik me toch niet? Neen, dat was geen fata morgana. De handdruk voelde echt aan en de stem klonk helder in mijn oren. Ja, dat was Ronny met z'n verrassing! Kort, stevig en wel gevormd. Ongetwijfeld lekker in de hand. Waard er eens het hoofd naar om te draaien. Wel, waaraan denken jullie dan...? :mrgreen: Natuurlijk! Een nog van nieuwigheid glimmende ligfiets, rechtstreeks uit Duitsland. De Toxy!

En dan samen op weg. Geen verhoopt trikersduo. Wel klein en groot, smal en breed, en hoog en laag. Geen grotere tegenstelling tussen twee fietsen mogelijk. Al keuvelend en lachend reden we het jaagpad af tot aan Bellem. Oef, nog geen ribbelstroken hier. Wel nog flink wat testoteronmannetjes in spannende pakjes, al was in vergelijking met de doorreis de grootste invasie al achter de rug. Och ja, "ons Here moet van elk Zijn getal hebben", zei mijn grootvader altijd. En de zon schijnt voor iedereen.

Vandaag zeker. De lippen droog. De dorst het hoogst. Boer Frans had gelukkig wel een kratje lekker witbier in huis. Daar begonnen we dan ook als eerste van te genieten. Als eerste, maar ook als enigen, al werd na een tijdje duidelijk dat fietsminnend Vlaanderen boer Frans wel wist wonen. Ook iemand in een sigaar had de weg gevonden en in ware James Bondstijl boorde hij zich een weg op het erf. Toen de opspattende steentjes en het wervelend stof gaan liggen was, de "assorti"-helm afgedaan en de donkere brilglazen naar boven geklapt, bleek het dat Bicky geland was.

We hadden precies geen moeite hem te overtuigen eerst een biertje te drinken alvorens met de rest van het koudeoffensief te beginnen. De tijd ging in gezelligheid vlug voorbij, zodanig dat een eerste schuchtere poging om te vertrekken uiteindelijk toch weer in witbier werd gesmoord. Maar het klokje voor het avondeten hoorde ik in mijn hoofd tingelen. De weg dan maar op met ons bont assortiment van vreemde pluimage: ligfiets, trike en velomobiel. Bicky ging al na een honderdtal meters bij het Schoutskruis zijn eigen weg, terwijl Ronnius pas nabij Kruiskerke links uitging waar ik dan weer rechts mijn weg vervolgde. Nog een kilometertje fietsen... Nu ja, Ronnius was nog maar nauwelijks uit het zicht verdwenen of daar brak mijn ketting. Alle bommen en granaten...!!! En zo eindigde een mooie dag fietsen met een... wandeling.

Nu al kijken we uit naar volgend jaar, naar die nieuwe verrassing! Nietwaar, Ronny?! :wink: 8)
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
erde
Kopman
Berichten: 731
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
Fiets: challenge concept trike
Locatie: Loker-Heuvelland
Contacteer:

Re: Gent - Ruiselede op komende zondag 14 juli.

#13 Bericht door erde »

mooi, mooi =D> =D>
zomaar de letters uit je pen laten glijden en die tot woorden en zinnen maken.
De techniek brengt je wel weer tot de realiteit, vooral als die het laat afweten. :mrgreen: :mrgreen: :^o
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

Plaats reactie