Advies trike voor nieuweling

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
svdaele
Helper
Berichten: 251
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 17:37
Postcode: 9850
Fiets: Toxy ZR
Contacteer:

Re: Advies trike voor nieuweling

#31 Bericht door svdaele »

Cambal schreef: Hoe kom je nog aan Dunlops?
Die zaten op mijn VM toen ik hem van de vorige eigenaar overnam. Nu ja, ik weet niet of het Dunlop- of blitzventiel is. Feit is dat de vorige eigenaar een Nederlander is en aangezien dit ook een Nederlands ventiel genoemd wordt, vermoed ik dat het bij onze noorderburen vaker gebruikt wordt dan bij ons.
Alleweder A4 -> Optima Baron -> Raptobike midracer -> Flevoracer ->-> Toxy ZR

Cambal
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: di 25 sep 2012, 10:36
Postcode: 9080
Fiets: WAW109
Locatie: Zaffelare
Contacteer:

Re: Advies trike voor nieuweling

#32 Bericht door Cambal »

svdaele schreef:
Cambal schreef: Hoe kom je nog aan Dunlops?
Die zaten op mijn VM toen ik hem van de vorige eigenaar overnam. Nu ja, ik weet niet of het Dunlop- of blitzventiel is. Feit is dat de vorige eigenaar een Nederlander is en aangezien dit ook een Nederlands ventiel genoemd wordt, vermoed ik dat het bij onze noorderburen vaker gebruikt wordt dan bij ons.
Dat kan goed zijn !!, Net ook waarom wij vooral Franse ventielen hebben (= Presta) ;-)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3868
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Advies trike voor nieuweling

#33 Bericht door bicky »

een band met autoventiel is ook interessant als deze past.
opblazen met compressor of onderweg aan tankstation zonder tussenstuk is erg handig

Op de hollandse ventielen draai ik altijd een tussenstuk naar autoventiel om ze op te blazen.

svdaele
Helper
Berichten: 251
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 17:37
Postcode: 9850
Fiets: Toxy ZR
Contacteer:

Re: Advies trike voor nieuweling

#34 Bericht door svdaele »

En hoe meet je dan de druk als je een tussenstuk gebruikt? Want dat kan je toch niet zomaar aflezen bij die ventielen?

Ik heb nu ook een tussenstuk moeten gebruiken (niet van mij, maar wel van mijn vader, dus kan er gemakkelijk aan raken indien nodig). Op zich was dat dus geen probleem. Alleen weet ik graag met hoeveel druk ik rondrijd...

(vrees trouwens wel dat ik deze thread aan het kapen ben...)
Alleweder A4 -> Optima Baron -> Raptobike midracer -> Flevoracer ->-> Toxy ZR

Cambal
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: di 25 sep 2012, 10:36
Postcode: 9080
Fiets: WAW109
Locatie: Zaffelare
Contacteer:

Re: Advies trike voor nieuweling

#35 Bericht door Cambal »

svdaele schreef:En hoe meet je dan de druk als je een tussenstuk gebruikt? Want dat kan je toch niet zomaar aflezen bij die ventielen?

Ik heb nu ook een tussenstuk moeten gebruiken (niet van mij, maar wel van mijn vader, dus kan er gemakkelijk aan raken indien nodig). Op zich was dat dus geen probleem. Alleen weet ik graag met hoeveel druk ik rondrijd...
Die digitale metertjes passen rechstreeks op Presta's, (en Dunlops, denk ik).
Als je met een manometer (compressor) werkt, gewoon tussenstuk tussen ventiel en slang van je luchtpistool, en dan lukt dat, hoor. Die tussenstukken moeten ook luchtdicht zijn, he. (Ik heb beide, ge moogt gerust eens komen kijken !)
svdaele schreef:(vrees trouwens wel dat ik deze thread aan het kapen ben...)
Goh, ik kan er nog tegen, als het te erg wordt, kom ik wel eens af, dan kunnen we zoveel off-topic gaan als we willen ;-)

gforce
Junior
Berichten: 97
Lid geworden op: do 22 nov 2007, 0:34
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Advies trike voor nieuweling

#36 Bericht door gforce »

De trike in de advertentie die hiervoor genoemd is, is inmiddels verkocht. De voorraad voor dit jaar is dan ook nu op.

Cambal
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: di 25 sep 2012, 10:36
Postcode: 9080
Fiets: WAW109
Locatie: Zaffelare
Contacteer:

Re: Advies trike voor nieuweling

#37 Bericht door Cambal »

gforce schreef:De trike in de advertentie die hiervoor genoemd is, is inmiddels verkocht. De voorraad voor dit jaar is dan ook nu op.
Toch bedankt voor de tip! Maar mijn noden beginnen te wijzen in de richting van een VM, en zo ook mijn gedachten .........

Cambal
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: di 25 sep 2012, 10:36
Postcode: 9080
Fiets: WAW109
Locatie: Zaffelare
Contacteer:

Re: Advies trike voor nieuweling

#38 Bericht door Cambal »

Cambal schreef:Toch bedankt voor de tip! Maar mijn noden beginnen te wijzen in de richting van een VM, en zo ook mijn gedachten .........
Ik vrees dat ik besmet ben, de incubatietijd is nog lopende, maar mijn excelleke voor de financiën van een VM is in de maak ... damn ('t is dat die dagelijkse file op de N16 van Temse naar Puurs zo inspirerend werkt ...) !

Gebruikersavatar
Almereweder
Helper
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 22:42
Postcode: 1311RV
Fiets: Velomobiel.nl Strada
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Advies trike voor nieuweling

#39 Bericht door Almereweder »

Een VM? gewoon doen!

Voor de trike-zoekers: Er staat nog een mooie (bijna nieuwe) Performer JC-20 op de Marktplaats voor een redelijke prijs (€1199): http://link.marktplaats.nl/592637291" onclick="window.open(this.href);return false;

:)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3868
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Advies trike voor nieuweling

#40 Bericht door bicky »

[quote="Cambal" excelleke voor de financiën van een VM is in de maak[/quote]
ik kreeg zo een mooie excel van fietser.be
kan je deze openen?: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... 3R0E#gid=0" onclick="window.open(this.href);return false;

gforce
Junior
Berichten: 97
Lid geworden op: do 22 nov 2007, 0:34
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Advies trike voor nieuweling

#41 Bericht door gforce »

Die JC-20 is inderdaad echt splinternieuw! Is bij mij gekocht, maar de koper vond het in Amsterdam toch wat gevaarlijk en hij vond de snelheid tegenvallen (heb nog gezegd dat ie wat vaker moest trainen maar alas). Hij is zelf overigens belg, dus misschien is dat handiger voor jullie :-)

Cambal
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: di 25 sep 2012, 10:36
Postcode: 9080
Fiets: WAW109
Locatie: Zaffelare
Contacteer:

Re: Advies trike voor nieuweling

#42 Bericht door Cambal »

bicky schreef:
Cambal schreef: excelleke voor de financiën van een VM is in de maak
ik kreeg zo een mooie excel van fietser.be
kan je deze openen?: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... 3R0E#gid=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Merci, ik had de online versie al gevonden, maar nog niet de bruikbare excel (of iets anders) gedownload, k zal die ook eens proberen (ik vergelijk nl geen nieuwe auto, maar een afbetaalde "for life" ... ;-) )

Cambal
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: di 25 sep 2012, 10:36
Postcode: 9080
Fiets: WAW109
Locatie: Zaffelare
Contacteer:

Re: Advies trike voor nieuweling

#43 Bericht door Cambal »

Het idee voor een VM rijpt. De financiële omkadering ook (fietsvergoeding ed), maar in afwachting van het definitieve financiële plan, de keuze van VM en de zoektocht/bestelling, vroeg ik mij af of ik niet best ondertussen begin te ligfietsen?
Zoals al eerder gezegd, heb ik nog nooit liggend gefietst, en is de overstap misschien te groot? Ik zou niet graag gedemotiveerd geraken, omdat mijn verwachtingen te hoog zouden zijn.
Is het een beetje zot, om zo snel mogelijk een ligfiets (2 wieler dan) met onderstuur aan te schaffen en zo al te beginnen pendelen?

Let wel, ik ga mij niet rap rap een nieuwe gewone ligfiets kopen, maar een goeie, (goedkope) 2e handse (met eventueel nóg doorverkoopwaarde, als ik dat nog wil), is misschien wel een optie.

Wie heeft er ervaring met een "plots" overstap?

rik
General Manager
Berichten: 3190
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Advies trike voor nieuweling

#44 Bericht door rik »

Cambal schreef:Het idee voor een VM rijpt. De financiële omkadering ook (fietsvergoeding ed), maar in afwachting van het definitieve financiële plan, de keuze van VM en de zoektocht/bestelling, vroeg ik mij af of ik niet best ondertussen begin te ligfietsen?
Zoals al eerder gezegd, heb ik nog nooit liggend gefietst, en is de overstap misschien te groot? Ik zou niet graag gedemotiveerd geraken, omdat mijn verwachtingen te hoog zouden zijn.
Is het een beetje zot, om zo snel mogelijk een ligfiets (2 wieler dan) met onderstuur aan te schaffen en zo al te beginnen pendelen?

Let wel, ik ga mij niet rap rap een nieuwe gewone ligfiets kopen, maar een goeie, (goedkope) 2e handse (met eventueel nóg doorverkoopwaarde, als ik dat nog wil), is misschien wel een optie.

Wie heeft er ervaring met een "plots" overstap?
Dat is zeker geen slecht idee. Je kan dan al stilaan wennen aan het ligfietsen en dan is de stap naar een velomobiel ook kleiner.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3868
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Advies trike voor nieuweling

#45 Bericht door bicky »

Inderdaad geen slecht idee.
Kunnen de spieren al wat trainen.

Plaats reactie