Ophalen Quest in Dronten

Reisvoorstellen, minitrips (NL, L, F, D)
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Ophalen Quest in Dronten

#1 Bericht door dmd »

Met wat vertraging is het eindelijk zo ver: ik mag volgende zaterdag mijn Quest gaan afhalen in Dronten! Omdat ik mijn fiets zo hard gemist heb heb ik besloten om vrijdagavond naar Dronten te rijden met de trein, in Dronten te overnachten, en zaterdag terug te rijden.
Er is een backupplan, maar ik zou willen proberen om voor middernacht al fietsend in Gent te geraken.

Van Patrick kreeg ik reeds een tip over het "Bels lijntje", en hoewel dit voor mij te veel richting oosten is zou dit al een goeie tip kunnen zijn. Wie heeft ooit ook deze tocht gemaakt? Of een gedeelte? Alle tips over een te nemen route welkom!

Ik zou liefst hebben dat het een beetje vooruit gaat, dus gescheiden fietspaden, steden mijden enz. Langs de andere kant mogen er ook tips in over mogelijke plaatsen om te eten enz enz. Een mens kan niet genoeg voorbereid zijn :P
Quest 581 - M5 CHR

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ophalen Quest in Dronten

#2 Bericht door eeuwige reiziger »

dmd schreef:
Van Patrick kreeg ik reeds een tip over het "Bels lijntje", en hoewel dit voor mij te veel richting oosten is zou dit al een goeie tip kunnen zijn. Wie heeft ooit ook deze tocht gemaakt? Of een gedeelte? Alle tips over een te nemen route welkom!

Ik zou liefst hebben dat het een beetje vooruit gaat, dus gescheiden fietspaden, steden mijden enz. Langs de andere kant mogen er ook tips in over mogelijke plaatsen om te eten enz enz. Een mens kan niet genoeg voorbereid zijn :P
Ondertussen ben ik al een halfuurtje ermee bezig, maar schijnbaar moeten die welbepaalde bestanden bij een of andere computercrash verdwenen zijn. Indertijd stuurde Robert Lammerts uit Schuddebeurs mij een gedetailleerde reisweg, daar ik vele jaren ook het plan had opgevat met de Versatile van en naar Dronten te rijden. Door omstandigheden is dat er uiteindelijk niet van gekomen.

Nu, als ik mij goed herinner was zijn wegbeschrijving ook voor mij interessant, omdat die langs Terneuzen ging. Ongetwijfeld voor jou ook wel een goede optie.

Ik weet evenwel niet hoe je Robert Lammerts kunt bereiken en of die trouwens nog met een velomobiel rondrijdt.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Ophalen Quest in Dronten

#3 Bericht door dmd »

eeuwige reiziger schreef:Ondertussen ben ik al een halfuurtje ermee bezig, maar schijnbaar moeten die welbepaalde bestanden bij een of andere computercrash verdwenen zijn. Indertijd stuurde Robert Lammerts uit Schuddebeurs mij een gedetailleerde reisweg, daar ik vele jaren ook het plan had opgevat met de Versatile van en naar Dronten te rijden. Door omstandigheden is dat er uiteindelijk niet van gekomen.

Nu, als ik mij goed herinner was zijn wegbeschrijving ook voor mij interessant, omdat die langs Terneuzen ging. Ongetwijfeld voor jou ook wel een goede optie.

Ik weet evenwel niet hoe je Robert Lammerts kunt bereiken en of die trouwens nog met een velomobiel rondrijdt.
Al googlend vond ik: http://www.lammerts.net/" onclick="window.open(this.href);return false; Geen ligfietser (meer) maar alleszinds iemand met dezelfde naam... Zou het die man kunnen zijn? Ik kan hem eens een mailtje sturen...

Verder vond ik nog de LF9 die ik een stuk zou kunnen volgen. Het veer Lillo - Doel lijkt me ook wel interessant...
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Ophalen Quest in Dronten

#4 Bericht door Peter J »

dmd schreef: Het veer Lillo - Doel lijkt me ook wel interessant...
Opletten met dit veer, de overvaarten zijn eerder beperkt ! ! !
Hieronder enkele sites met details aangaande de uurregelingen:
http://www.welkombijvloot.be/veerdiensten" onclick="window.open(this.href);return false;
http://home.scarlet.be/~tsd92818/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wenz.be/opencms/export/sites ... gsuren.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ophalen Quest in Dronten

#5 Bericht door eeuwige reiziger »

dmd schreef:Al googlend vond ik: http://www.lammerts.net/" onclick="window.open(this.href);return false; Geen ligfietser (meer) maar alleszinds iemand met dezelfde naam... Zou het die man kunnen zijn? Ik kan hem eens een mailtje sturen...

Verder vond ik nog de LF9 die ik een stuk zou kunnen volgen. Het veer Lillo - Doel lijkt me ook wel interessant...
We durven het wel eens vergeten, maar dit forum is een goudmijn! Even "zoeken" aanspreken, en kijk wat ik gevonden heb:

http://gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?f=16&t=578" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik herinner me hem - op meerdere toertochten indertijd ontmoet - als een man die niet voor een kilometertje meer of minder terugschrok. Toen al was hij heel actief in de randonneurswereld. Schijnbaar heeft hij de velomobiel ingeruild voor een tandem.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ophalen Quest in Dronten

#6 Bericht door Wouter D »

hm, leek me sterk dat hij gestopt was met ligfietsen, zal eens luisteren al was het maar uit interesse, hij heeft de voorbije drie edities van pbp met ligfiets gedaan, voor zover ik weet.

maar het is inderdaad deze lammerts.

anders eens luisteren bij koen van den bergh (spinnekopje) naar zijn route richting paastreffen. dronten is maar 40 km verder, dacht ik, dat gaat rond de have van antwerpen, dan relatief recht naar boven, een zeer mooie en autoluwe route
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ophalen Quest in Dronten

#7 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef: anders eens luisteren bij koen van den bergh (spinnekopje) naar zijn route richting paastreffen. dronten is maar 40 km verder, dacht ik, dat gaat rond de have van antwerpen, dan relatief recht naar boven, een zeer mooie en autoluwe route
Eerlijk gezegd weet ik niet of het zo'n goed idee is om de route langs Antwerpen te laten lopen (Koen woont (woonde?) tenslotte in Kalmthout). Voor iemand die uit het Gentse vertrekt, lijkt het me logischer naar Terneuzen te rijden. De fietsrouteplanner van de Nederlandse Fietsersbond geeft een volgens mij interessante route aan van een goede 250 kilometer.

http://www.fietsersbond.nl/fietsrouteplanner/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Ophalen Quest in Dronten

#8 Bericht door dmd »

Om via Terneuzen te rijden moet je met je fiets op de bus door de tunnel, en ik weet niet of dat lukt met een velomobiel. Het veer Vlissingen Breskens vind ik dan weer ver omrijden (neem daarbij het feit dat je de kans hebt van een uur te moeten wachten, remember de tocht naar Middelburg deze winter :) ). Ik heb ondertussen al heel wat pm gehad van mensen in de buurt van A`pen, en ik ga er toch voor kiezen om over Antwerpen te rijden.

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Ophalen Quest in Dronten

#9 Bericht door bicky »

dmd schreef:Om via Terneuzen te rijden moet je met je fiets op de bus door de tunnel, en ik weet niet of dat lukt met een velomobiel. Het veer Vlissingen Breskens vind ik dan weer ver omrijden (neem daarbij het feit dat je de kans hebt van een uur te moeten wachten, remember de tocht naar Middelburg deze winter :) ). Ik heb ondertussen al heel wat pm gehad van mensen in de buurt van A`pen, en ik ga er toch voor kiezen om over Antwerpen te rijden.

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Misschien kan je achteraf je route hier nog posten met eventuele opmerkingen zodat andere hem misschien kunnen gebruiken in de toekomst

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Ophalen Quest in Dronten

#10 Bericht door dmd »

Uiteindelijk heb ik voor het stuk door Nederland de routeplanner van de Nederlandse fietsersbond gebruikt. Ik heb alle veerboten weg gelaten. Dan wordt je rondgestuurd via bruggen, maar deze staan vaak open voor het passeren van boten, en daardoor verlies je ook heel wat tijd. Tja, over de Nederlandse fietspaden is al heel wat goeds geschreven, echt een droom voor een vlaming!!!

Breda - Antwerpen heb ik inderdaad via de Bredabaan gedaan. Dat is beter te doen dan ik verwacht had maar natuurlijk veel minder leuk met al die autos naast u.

Vanaf Berchem kwam ik Anton tegen, een ligger uit het Antwerpse met een titanium shockproof die ooit in beperkte oplage is gemaakt door M5. Anton zit niet op dit forum maar was wel zo vriendelijk om me door Antwerpen te begeleiden tot aan de voetgangerstunnel.

En dan Antwerpsesteenweg tot iets voorbij Beveren, en dan alle stukjes L59 die reeds af zijn aan elkaar knopen tot Gent.

Ik ben om 22:00u thuis gekomen, moe maar voldaan, net geen 280km bij op de kilometriek.
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Ophalen Quest in Dronten

#11 Bericht door Peter J »

Mooie prestatie :!: =D> =D> =D>
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: Ophalen Quest in Dronten

#12 Bericht door fujin »

Knappe prestatie, proficiat inderdaad.

Plaats reactie