Tektro tl 720 handgrepen

Alles aangaande roeifietsen
Plaats reactie
Bericht
Auteur
aquagga
Supporter
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 05 feb 2007, 20:14
Fiets: taifun met groot achterwiel
Locatie: groningen
Contacteer:

Tektro tl 720 handgrepen

#1 Bericht door aquagga »

Beste mede roetsers. Omdat ik de remkabels op het stuur toch vervelend en lastig vond ben ik op zoek gegaan naar een oplossing. Deze heb ik gevonden. De tektro TL 720 handgrepen. Deze remhendels passen precies op de uiteinden van het stuur. De remhendel schuif je in het uiteinde van het stuur. De remkabel komt binnendoor het stuur. Dus geen remkabel meer die even het stuur uit moet.
Vanmorgen voor het eerst mee geroetst. Ik vond het zalig.

http://www.torontocycles.com/images/Tektro_TL720-2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Tektro tl 720 handgrepen

#2 Bericht door dmd »

Lijkt me inderdaad leuk rijden... Als je tijd en goesting hebt moet je maar eens een foto posten, kben benieuwd. Zit de bediening van je snekmechanisme vast aan je stuur? Bij mij is dit onderdeel van mijn remgreep.

Misschien iets voor Pleeboy :evil: :evil: :evil: (Voor diegenen die er niet bij waren: toen we naar Middelburg gefietst zijn trok ik zijn kabel door toen we ongeveer halverwege waren :oops: )
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Tektro tl 720 handgrepen

#3 Bericht door Wouter D »

zijn niet alle nieuwe 222revolvers daarmee uitgevoerd, ik dacht nu echt dat ik iets gelijkaardigs op de roets had, standaard van bij derk thys
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

aquagga
Supporter
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 05 feb 2007, 20:14
Fiets: taifun met groot achterwiel
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Tektro tl 720 handgrepen

#4 Bericht door aquagga »

Spruitje,

In de 222 revolver gaan de kabels door het stuur maar aan het eind van het stuur even naar buiten. Ik had hier last van en heb nu dus de tektro 720 gemonteerd alleen voor de achterrem. Echter wel een waarschuwing van Derk. Hierdoor zet je kracht van binnenuit op het stuur. Hiervoor is het niet ontworpen. De kans zou kunnen bestaan dat het stuur scheurt van binnenuit en je niet meer kan remmen echter gebruik ik mijn achterrem bijna nooit.

groets

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Tektro tl 720 handgrepen

#5 Bericht door Wouter D »

dan is jouw oplossing mooi gezien, ik stoor me daar niet aan, en laat dus alles zitten zoals het is :-)

misschien eens informeren of dat soort remmen hydraulisch bestaat, dan komt er helemaal geen kracht meer op te zitten.

vroeger is er ook wel eens geëxperimenteerd met hydraulische trommelremmen, daar werd de krachtarm van de rem door een zuigertje bedient, als je dat op je v-brakes kunt monteren, en die speciale remmen bestaan hydraulisch, kan je misschien een mooie systeem uitbouwen:)

veel succes in ieder geval
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie