kalendertocht zaterdag 12 maart

Planning en voorstellen van toertochten

ik heb wel eens zin weer te gaan toeren...

ja, ik wil er deze keer weer bij zijn
5
33%
ja, ik zou er willen bij zijn, ware het wat dichter geweest
2
13%
nee, ze verwachten me elders
6
40%
of gewoon nee, mss later eens.
2
13%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#16 Bericht door marini »

we vertrekken dus om 11u stipt in geraardsberge
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
mathias
Helper
Berichten: 289
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 11:06
Postcode: 9050
Fiets: Rode Challenge Hurricane
Locatie: gentbrugge
Contacteer:

#17 Bericht door mathias »

ik ga der weer nie bij kunnen zijn aangezien ik straks een galabal heb. da zijn van die dagen waar ik ontbijt voordat ik ga slapen... en dus nooit om 11 uur op mijn fiets kan liggen :wink:
Mathias

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#18 Bericht door marini »

en ik stel als startplaats voor
Café “De Kartuizer” Kartuizerstraat 1, 9572 St.-Martens-Lierde

zie ook
http://members.lycos.nl/fietsdrager/M-Route.pdf
wie gaat er nu allemaal mee
ikke.....
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#19 Bericht door Duckjibepete »

op de site van hpv en in de kalender staat :11 u markt geraardsbergen, ik zou dus niks gaan veranderen, want niet iedereen gaat nog naar het forum kijken... Eric, geef me eens je gsm nr, want hetgene ik van jou heb blijkt niet juist te zijn...
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#20 Bericht door marini »

had ik ni gelezen,
ok 12uur in geraardsbergen
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#21 Bericht door marini »

wie gaat er nu mee?
ikke, peter , wouter, graddus, ???
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gast

#22 Bericht door Gast »

Misschien ga ik ook mee. Dacht de BRM 200 km te rijden in Braine-Le-Comte maar daarvoor moet ik om 04.30 u opstaan. En zonder enige training, voor die afstand dan nog wel, door waarschijnlijk een hondenweer.

Als ik in de Walen niet zit, zal ik waarschijnlijk om 11.45 u op de Markt in Geraardsbergen rondlopen. Wacht echter niet op mij. Heb al een moeilijke week achter de rug en morgen ga ik mij zeker niet opjagen.

Trouwens, trek van dat uur hiervoor vermeld in Geraardsbergen maar twee uur vanaf want de virusmaker heeft het uur ook ontregeld. De planning was <ter elfder ure> op de Markt.

Waarom krijg ik trouwens altijd goesting om virusveroorzakers de ballen eraf te zagen met een kettingzaag?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#23 Bericht door Wouter D »

ik ben vier dagen niet online geweest, dus het beestje heb ik niet kunnen pakken, morgen ga ook ik met de wagen naar G-bergen of moet marc langs hier passeren?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#24 Bericht door graddus »

normaal gezien wel he wouter, ik zal u seffens eens bellen. Is er nu al consensus over de vertrektijd?

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#25 Bericht door Duckjibepete »

11 uur geraardsbergen markt! Ik kom samen met Eric Marini.
Frank komt ook dacht ik. Zien jullie daar!
:!: Mannen pas op met het uur!!! Virus veranderd dat ook!!! ik heb wel degelijk e l f uur ingetikt hé!!! Elf uur!!! :!:
Dus als ik tien (10 uur) uur intik ga je zien dat tien veranderd naar elf!

Afspraak dus om elf uur markt geraardsbergen :!:
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#26 Bericht door graddus »

I'll be there

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#27 Bericht door Wouter D »

alee dan moeten we nog iets proberen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
heeft em dus wel degelijk met
negen = 9
tien = 10
elf = 11
... en zo nog een paar
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#28 Bericht door Duckjibepete »

http://community.webshots.com/album/293270008IUTlBt

fotootjes van onze tocht van vandaag!
Naar mijn bescheiden mening één van de mooiste ritjes die we al gemaakt hebben, een prachtige streek met de nodige lichte hellingen.
Ik heb me echt goed geamuseerd. Voelt iemand zich geroepen om een verslagje neer te poten? :wink:
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#29 Bericht door Wouter D »

schoon foto's, altijd leuk die foto's, vooral voor de afwezigen te laten watertanden, word eens tijd da we een toerke kunnen doen met alle liggers die hier opt forum zitten :p:p

alee goe,

deze morgen was ik een zombie, ergens rond negen uur belt de peter me 'wakker' om te zeggen dat het elf uur was en niet twaalf voor het tochtje. mor da wist ik zelf ook wel he, had het tochtje zelf gepland.
tijdje later gebeld naar marc, om vervoer te regelen, ik kon mee als ik in het weerkeren een stukje zou fietsen omdattie nog ergens langs moest, geen probleem natuurlijk, als ik die manier mijn otto een dagje verlof kan geven...

dus zo gezegd, zo gedaan, nadat ik naar de bakker geweest was om een lading rijsttaartjes en een ontbijt van twee buttercookies passeerde marc met zijn bollide en konden we de fiets inladen. even werd gedacht een landkaart uit den otto te gaan halen, maar dan maar besloten den ottostraad te pakken en de pijlen te volgen, ne serieuzen ommetoer dus. maar we zijn er geraakt, net eerder dan de twee anderen (peter en erik in de bongmobiel).

na wat over en weer getelefoneer elkaar gevonden en na een korte babbel de tour aangevat, en wat voor een, zonder opwarming nog nieks viel de muur ons te beurt, ik haat nu eenmaal klimmen zonder opwarming dus liet ik het voor de echte klim afweten, terwijl peter en marini het heuveltje met gemak trotseerden (blijkt makkelijker voor liggers dan je zou denken) Marc had ook ergens een probleem, denk voorwielaandrijving en slechte kasseien, of was het iets anders?

toen de helling te doen werd heb ik weer ff gereden om dan boven om mijn vingers te worden getikt dat ik gelopen had, toegegeven natuurlijk, met bong valt niet te discussieren, zeker als blijkt dat de marini met een derailleurprobleem kampt... er is een derailleurtandwieltje dat een stuk mist, en derailleur net niet volledig in het iel gedraait, valt te herstellen behalve dan het wieltje. maar fietsen lukt nog, dus we kunnen verder.

moet zeggen mooie omgeving, geen muren meer, wel rondjes en lange hellinkjes, maar plezant, nu en dan eens diep gaan, zonder onderste van de kan te proeven (behalve dan achteraf in 'den breugel'). Ik moet zeggen dat in de eerste helft mijn snelheid op nie veel een trok, viel te veel stil terwijl de anderen schijnbaar rustig door konden fietsen en zelfs regelmatig konden racen tegen de helling op. maar ja, ik moet dan ook lang opwarmen, maar eenmaal warm ben ik niet te houden he :?

gelukkig weet ik vanop sbs dat 'als je niet kan klimmen, moet je een aanloop pakken' en dat helpt nog goed ook. vandaar dat ik langzamerhand maar zeker mijn vorm vind, wat dus niet wil zeggen dat ik me niet lekker mee-amuzeer, wat dus meestal op die kleine tochtjes is, snelheid is bijzaak, zolang het plezant blijft en we niet onder de twintig gaan :P

halverwege in de buurt van werken zat een bordje weg achter een kabelrol, daar zijn we dus lekker voorbij gereden en reden na een tijdje wallonie via een rechte grote baan binnen, wat we dan ook redelijk verdacht vonden op den duur, dus karreke keren en bordje gaan zoeken, eenmaal gevonden de ongelukkige werkmens verwensen omda we da bordje gemist hadden, en leuk verder fietsen he, tijke verder nog een bordje gemist en dan moesten we maar rekenen op den erik die ons de af te leggen afstand naar gisbergen ging uitleggen: nog zes km zie ie, zijn super-gps weer wegsteken, vooruit kijken en zien dat dat ook op de plakkaat 20 m verder staat. ferm he, wij dus als de wind en met wind mee die baan op en zweven een leuk tempo tot er plots ene ow roept... dat we een bordje hebben gemist... slik, daar gaan we weer, en weg was die wind van de rug naar het gezicht, de binnenwegel weer gaan opzoeken.

vandaar dat we op een modderige boerewegel ook een leuk dorpke tegenkwamen met de naam: smeerebbevloerzegem, wat een naam zeg, peter moet wel tien keer proberen tegen hij het in een adem kon uitspreken :D. zijn ze in antwerpen niet gewend zou ik denken, maar den erik kan het wel in één adem hoor (al was het dan een lange). verder waren de wegeltjes stuk voors tuk leuk, met opeenvolgende hellinkjes... zeker voor herhaling vatbaar

laatste stuk van de route leek langs de dender te lopen, leuk hoor, de ligfiets-ottostrade, waar je lekker kan doortjeezen, maar ook slenteren is mogelijk, alee ja, beetje rommelen en zien wat de klok slaat he. onderweg merk ik iets dat veel wegheeft van het zwembad van de gavers, en die vijver die ervoor ligt, zouden we het durven verkennen, toch even oprijden en kijkje nemen, maar niet te veel gebolt zenne, de moraal was bij sommigen beetje gezakt door de kou en het 'minder' fietsen door de week, dus weer de baan op om de tocht af te werken,

helaas, laatste kms liet de derailleur van erik het afweten, tandwieltje was gaan vliegen, en kon dus niet bepaalt trappen, dus hebben we em maar een lift gegeven he, soms moeilijk met bukkers die uit tegengestelde richting kwamen, maar het lukte wel, in g-bergen eerst vettige hamburger gegeten om energie op te doen voor de laatste meters, erik zijn bolide in de bongmobel geladen en de markt opgezocht naar een cafeeke waar ze soep en mattetaarten hadden, marc en ik konden al ff plaats reserveren terwijl de peter en marini op mijn hurri nog ff de mur wilden gaan doen en wa fottookes nemen, derna nag lekker pint gepakt en veel te weinig moeten betalen bij het afrekenen, wilden het zelfs niet geloven da het alles was.

Peter en erik, gingen terug naar antwerpen, marc en ik riching gavere, in zottegem heeft ie me uitgelaten alwaar ik via de grote baan naar gent ben gefietst, nog ff lekker uitgereden, einde van de rit had ik toch een mooie 95 km staan op de teller, een leuk tocht gehad en lekker kunnen kletsen onder het fietsen, dus op naar de volgende tocht!!!

da was het dus, mijn klein verslagsken. Peter als ge wilt moogt ge da kopieren en naar jan van dyck doorsturen samen met een paar leuke foto's.

waarvoor dank
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Frank II
Kopman
Berichten: 658
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 7:53
Postcode: 2160
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Wommelgem
Contacteer:

#30 Bericht door Frank II »

Wel ik heb al spijt dat ik er niet bij kon zijn. Die mattetaarten zien er heerlijk uit. En dat hellinkske...

Marc ga je je toch laten verleiden voor een Fujin?

Gesloten