Wedstrijdkalender 2012 indoor

Planning en opvolging van wedstrijden
Bericht
Auteur
rik
General Manager
Berichten: 3190
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Wedstrijdkalender 2012 indoor

#31 Bericht door rik »

marini schreef:en wat een koers, sensatie troef :twisted:
Er wordt hierboven "geklaagd" dat er niet meer nieuwe mensen meedoen. Zelf sta ik volledig achter het wedstrijdgebeuren, maar als dit het wedstrijdverslag is van hpv, dan is dit niet echt "motiverend" hé.
@Marini: zie dit a.u.b. zeker niet als een persoonlijke aanval noch als een aanval naar hpv toe, maar ik hamer al jaren op een degelijk wedstrijdverslag omdat ik ervan overtuigd ben dat je de wedstrijden ook naar buiten toe moet brengen.
Zitten wachten tot er meer deelnemers komen heeft meestal weinig zin.
Om 's een voorbeeld te noemen: op de vergadering van hpv, Wol, GL en Lili werd door Edje het idee geopperd dat de wedstrijdrijders voor of na een wedstrijd een initiatie wedstrijdrijden geven aan de liggers die interesse hebben. Het resultaat was de afspraak dat we een toertocht aan twee wedstrijden koppelen en dat ervoor, erna of ertussen die initiatie wordt gegeven door wedstrijdrijders. DAAR bereik je iets mee, niet met gaan klagen op een forum dat er niemand komt (sorry Rudi, ook niet kwaad bedoeld t.o.v. jou natuurlijk).
Tot zover momenteel mijn betoog.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Wedstrijdkalender 2012 indoor

#32 Bericht door Jan.E »

Ik hoor altijd maar ene zagen en dat zijt gij zelf. :evil: gij moet altijd alles uitspitten en gal spuien. Dat begint stilaan vervelend te worden.

rik
General Manager
Berichten: 3190
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Wedstrijdkalender 2012 indoor

#33 Bericht door rik »

Jan.E schreef:Ik hoor altijd maar ene zagen en dat zijt gij zelf. :evil: gij moet altijd alles uitspitten en gal spuien. Dat begint stilaan vervelend te worden.
Dank u Jan. Ik zei nochtans gewoon maar op een vriendelijke manier mijn mening, dat heeft helemaal niks te maken met gal spuien en is volgens mij nog altijd beter dan achter een mens zijne rug zeveren (waar ik via via meer van te weten kom dan dat iemand soms zou denken en dan dat ik soms zelf zou willen).
Zolang ik het nodig acht zal ik blijven proberen om mensen te motiveren en/of te stimuleren, zelfs als gij dat niet graag hebt.
Om dan toch even persoonlijk te worden: misschien moet ge eens naar de gehoorarts?
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Wedstrijdkalender 2012 indoor

#34 Bericht door Jan.E »

Rik, op een vriendelijke manier ongezouten uw mening geven, is niet minder kwetsend voor desbetreffende personen, die trouwens een hoop werk verichten waar gij nog eens geen weet van hebt. Soms eens nadenken voor ge iets schrijft zou soms niet slechter zijn.

rik
General Manager
Berichten: 3190
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Wedstrijdkalender 2012 indoor

#35 Bericht door rik »

Jan.E schreef:Rik, op een vriendelijke manier ongezouten uw mening geven, is niet minder kwetsend voor desbetreffende personen, die trouwens een hoop werk verichten waar gij nog eens geen weet van hebt. Soms eens nadenken voor ge iets schrijft zou soms niet slechter zijn.
O, maar ik heb daar HEEEEEEEEEEEL goed over nagedacht. Ik weet dat Rudi veel werk verricht en ik waardeer dat heel erg.
Aan u zou ik willen vragen dat ge a.u.b. leest wat ik schrijf en niet wat ge blijkbaar wilt lezen. [-o<
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

Re: Wedstrijdkalender 2012 indoor

#36 Bericht door marini »

rustig rustig, een hetse is helemaal niet nodig,

ik ben mij helemaal bewust van het weinig schrijven hierboven, ik wilde zelfs de vraag uitlokken van hoe het verder ging. alleen jullie reactie had ik blijkbaar iets anders ingeschat.

bij deze dus het verslag van mijne kant:
om een uur of 10 waren de meeste al rondjes aan het rijden om op te warmen en om het bochtenwerk te oefenen want er was wel degelijk een en ander veranderd, zo was er een brug bijgekomen. Zo eentje van het type waar een aanloop voor nodig was alleen stond er een bocht in de weg voor die aanloop. Gas geven in de bocht was dus nodig. Ook Peter was met zijn baron zoals belooft gekomen en zoals ik dan weer beloofd had nam ik hem mee op sleeptouw voor wat tips. De eigenlijke wedstrijd dan bestond uit twee manches van 15min samen met het opwarmen rijd je dus als snel meer dan een uur rond op dat circuit wat meer dan genoeg is voor een zondag ochtend. De wedstrijd was er eentje om de duimen af te likken. Jan E Pieter VD en ik lagen zoals gewoonlijk in de running voor de eerste plaats. Maar op 2/3 koers na 10min dus haalt Pieter me in, een ronde verder echter valt hij in een bocht vlak voor de brug. Doordat ik zowat in zijn nek zat kon ik natuurlijk niet meer voldoende reageren en idd samen controleerde we het asvalt op oneffenheden. Had ik maar niet zo dicht moeten volgen, nochtans wist ik dat het een linke bocht was want bij de eerste ronde tijdens de opwarming liep het daar al bijna mis. Geen schade maar wel een ego gedeukt( indoor geeft zelden schade ondanks de regelmatige schuivertjes vooraan) en terug op de fiets maar nu in de achtervolging.
Jan E had wel degelijk geoefend want we kwamen niet dichterbij en verdient won hij de eerste manche.
De tweede manche starten de snellere in omgekeerde volgorde zodat de groep samen komt in de eerste ronde.
Een oude vos moet je echter geen streken leren en na vijf meter zat ik op een confortabele eerste plaats, Jan was echter niet mee en ik besluit samen met Pieter om even in te houden om Jan een eerlijke kans te geven. Met zijn drieen gaan we voluit , ik besluit voor mijzelf om alles te geven wat er in mijn lijf zit en ik kan Pieter en Jan op een afstand houden. Doordat ik professioneel de deur dicht houd kan niemand mij voorbij(lees ik snij mijn bochten zo aan dat er gewoon geen plaats is om in te halen, echt koers he) Toch nog even een verrassing want Peter voor een eerste keer mee op het circuit gaat verbazingwekkend snel door de bochten . Tot groot ongenoegen van Jan want die had dan weer de pech dat hij net niet kan passeren. Als de snelheid hoger ligt is er gewoon minder tijd om in te halen. Pieters en mijn conditie is net iets beter en we rijden op karakter enkele tientallen meters weg en zo is ook de eindstand.
Uitslag van het podium Marini eerst en Jan en Pieter beiden op de gedeelde tweede plaats.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
El Stino
Neo Prof
Berichten: 235
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 11:55
Postcode: 8790
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Wedstrijdkalender 2012 indoor

#37 Bericht door El Stino »

=D>
Stijn VDM

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Wedstrijdkalender 2012 indoor

#38 Bericht door Jan.E »

Mijn licht uit gereden om er in de tweede manche terug bij te komen, maar het mocht niet baten. Maar vooral een super zondag gehad. "de mannen" weer terug gezien en weer eens goed gelachen. Het is niet alleen racen, maar alles eromheen wat de doorslag geeft voor mij om me elke keer weer helemaal te geven.
Ik zie alweer uit naar de volgende keer.

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Wedstrijdkalender 2012 indoor

#39 Bericht door Pleeboy »

doeme klinkt plezant, :D ik ga ook eens kijken of ik ne keer kan komen...
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

Re: Wedstrijdkalender 2012 indoor

#40 Bericht door marini »

zeker doen, uw bochtenwerk is nooit meer het zelfde na een indoortrainingkje. 8)
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
Peter C
Belofte
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 18:19
Postcode: 3200
Fiets: Alpha 7, Buelk
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Wedstrijdkalender 2012 indoor

#41 Bericht door Peter C »

Je hebt liefhebbers van wedstrijden en liefhebbers van toertochten.
Als nieuweling behoor ik tot beide groepen en betreur ik dat de verstandhouding tussen beide groepen niet altijd optimaal is geweest.
Ook al valt er op dit forum valt al eens een woordje (blijf ik liever tussenuit), tijdens de activiteiten doet iedereen gelukkig waar het om draait: fietsen en plezier maken onder gelijkgestemden.
De wedstrijdrijders staan open voor nieuwkomers, rijden voorbeeldronden en geven nuttige tips.

Na een kennismaking met een outdoorwedstrijd in Wilrijk viel ook deze met een indoorwedstrijd goed mee.
't Is iets compleet anders, technisch veel moeilijker, maar conditiegewijs niet minder, 2de heat b.v.: 15', gem. hartslag 169, max 185, gem.snelheid. 23,5km/h, max 32km/h, 272kcal.
Met een lowracer kan je wel snel gaan, je hebt echter zoveel plaats nodig dat voor mij in Lommel zo goed als inmogelijk was tragere deelnemers in te halen.
In Meeuwen en vooral Luik zou dat beter moeten lukken. De sfeer voor en na de wedstrijd is goed.

Omdat ik altijd ga fietsen per fiets heb ik er nog een mooi kanaaltochtje van 2x65km aangebreid, ideaal om de spieren te ontzuren.
Morgen in Meeuwen zal het weer daar iets minder geschikt voor worden.
En zeg nu zelf, voor de 12/15EUR om een uur te kunnen rijden op een cartingpiste in deze omstandigheden moet je't echt niet laten!

Plaats reactie