Gentseliggers.net of ligfietser.be

Tips, richtlijnen, ideëen, suggesties...

Welke naam verkies je?

gentseliggers.net
9
26%
ligfietser.be
17
49%
geen van beide
2
6%
geen mening
7
20%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Gentseliggers.net of ligfietser.be

#16 Bericht door eeuwige reiziger »

Peter C schreef: Persoonlijk heb ik een nog extremer voorstel.
spruitje schreef:... is in het verleden wel eens geprobeerd aan hetzelfde zeel te trekken, en gebleken dat het zeer moeilijk is voor iedereen goed te doen, daarom doen we tegenwoordig elk ons ding en houden we er een goede verstandhouding op na, ...
Soms is het inderdaad beter als buren door het leven te gaan dan als samenwonend onder hetzelfde dak. Nabij en toch niet bij elkaar lukt in een aantal gevallen het best.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: Gentseliggers.net of ligfietser.be

#17 Bericht door wout »

Peter C schreef:
Persoonlijk vind ik dat de naam Gentse Liggers wel goed bekt (mooi logo ook), maar dat hij zoals reeds vaker opgemerkt te eng geworden is en dat de vlag de lading niet langer dekt.
:shock: Dat de vlag de lading niet dekt weet ik nog niet zo, geef toe, Gent is een wereldstad :wink: :P

ps ik ben een Bruggeling van geboorte

seriues nu: Gentseliggers is een mooie merknaam met veel geschiedenis ik zou het zo laten. De ligfietsengemeenschap of hoe je dat ook noemt vond zijn oorsprong in Gent. De eerste ligfietsen winkel starte in Gent, deze groep starte in Gent
weer of geen weer, altijd velomobielweer

Gebruikersavatar
Peter C
Belofte
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 18:19
Postcode: 3200
Fiets: Alpha 7, Buelk
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Gentseliggers.net of ligfietser.be

#18 Bericht door Peter C »

In mijn vorige post was het precies een beetje alle remmen los. Ik was duidelijk nog in westrijdritme van zondag ;-)

Even voor alle duidelijkheid: het was absoluut niet mijn bedoeling iemands werk te gaan afbreken. Er zijn veel mensen die vrijwillig veel van hun vrije tijd stelen in de vier initiatieven en dat verdient ons respect!

Het leek me als buitenstaander zonder veel historische achtergrond logisch dat een en ander wordt gestroomlijnd. Ik blijf achter mijn idee staan, maar blijkbaar is het water te diep en in oude wondes openrijten heb ik zeker geen zin.

Wel blijf ik vanuit praktisch standpunt een grote voorstander van een gemeenschappelijke kalender. Vanuit de kalender kan altijd gehyperlinkt worden naar de meest specifieke site (GL/LiLi/HPV) voor extra info.

@Wout: De ondertitel ‘Ligfietsers uit Vlaanderen’ maakt ieg veel goed. De historische link tussen het ligfietsen in België en Gent was me nog niet bekend. Misschien is het leuk eens een kort stukje te wijden aan de etymologie van de ‘GentseLiggers’.

PC - Pragmatisch-Correct

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Gentseliggers.net of ligfietser.be

#19 Bericht door Edje »

Peter, 100 % mee akkoord ;-)

GL heef wel een kalende die door iedere afdeling invulbaar is niet door iedereen, maar HPV, GL, WOL en LiLi kunnen er aan, als dat via informatica beter kan, waar ik niet aan twijfel, zou dat mooi zijn.

De site van LiLi en het forum runnen op logisch denken, niet op al te veel kennis, nooit een les voor genomen, wel veel op mijn bek gegaan :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Gentseliggers.net of ligfietser.be

#20 Bericht door trikelover »

er is nog een andere oplossing we bouwen 1 site met een link naar de 3 ander en op die sit zetten we ook de agenda van de 3 verenigingen zo hebben we al een agenda en kunnen we ervoor zorgen dat die data al nie constant elkaar overlappen.

Op de gezamelijke site zou ik naast de links ook nog uitleg doen over het wie wat en waar van de 3 groeperingen zo hebben beginners toch een idee wie waar voor staat.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Gentseliggers.net of ligfietser.be

#21 Bericht door Edje »

Wel hier kan ik mee akkoord gaan Trikelover

MAAR en nu wordt ik zwaar afgeschoten, ook door Limburgse liggers vrees ik,

HPV.be human powered vehicles is een internationaal begrip en afdelen van een wereldwijd georganiseerd netwerk HPV verstaan ze overal.

Als je alles onder één hoed wilt steken kan dat ook onder HPV met georganiseerde afdelingen alla GL, WOL, LiLi en wedstrijdrijder (die moeten maar een naam verzinnen)

Alles onder één hoed, verkozen bestuur, stemmen verdeel over de koepels meer leden meer stemrecht

Het kan allemaal uitgewerkt worden, samen staan we sterker naar BLOSO toe bv.


EN JA nu schieten maar, lees reactie straks wel :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Gentseliggers.net of ligfietser.be

#22 Bericht door rik »

Edje schreef:Wel hier kan ik mee akkoord gaan Trikelover

MAAR en nu wordt ik zwaar afgeschoten, ook door Limburgse liggers vrees ik,

HPV.be human powered vehicles is een internationaal begrip en afdelen van een wereldwijd georganiseerd netwerk HPV verstaan ze overal.

Als je alles onder één hoed wilt steken kan dat ook onder HPV met georganiseerde afdelingen alla GL, WOL, LiLi en wedstrijdrijder (die moeten maar een naam verzinnen)

Alles onder één hoed, verkozen bestuur, stemmen verdeel over de koepels meer leden meer stemrecht

Het kan allemaal uitgewerkt worden, samen staan we sterker naar BLOSO toe bv.


EN JA nu schieten maar, lees reactie straks wel :twisted:
Prima, maar dan moet je ook voldoende mensen hebben die WILLEN WERKEN en die op DEZELFDE LIJN staan.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Gentseliggers.net of ligfietser.be

#23 Bericht door Edje »

Akkord :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Peter C
Belofte
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 18:19
Postcode: 3200
Fiets: Alpha 7, Buelk
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Gentseliggers.net of ligfietser.be

#24 Bericht door Peter C »

Blij dat te vernemen Edje en er is absoluut niets mis met logisch denken. Dat is wat ik ook doe als ik zaken die onlogisch gegroeid lijken in vraag stel en voorstellen ter verbetering tracht te formuleren.

Ik blijf erbij dat 'Gentse' in de naam achterhaald is (cfr. Stella Artois -> Inbev -> ...). De noodzaak voor 'Limburgse Liggers' om aan ledenwerving binnen Limburg te kunnen doen zou kleiner geweest zijn mocht 'Gentse Liggers' gewoon 'Liggers' geheten hebben. Nu is het een erg succesvolle afdeling met rond de 20 deelnemers per toertocht.

Ik ben zelf geen website-ontwikkelaar, ken niet de technologie achter de drie sites en een merge zou sowieso niet eenvoudig, misschien zelfs ongewenst, zijn. Omdat ik hou van centralisatie zou ik voor een provinciale afdeling nooit van scratch een nieuwe site begonnen zijn, maar tot daar het verleden.

Wat de kalender betreft, ik ben geen voorstander van over-engineering. Volgens Edje en Bicky hebben de admins van GL/LiLi/HPV reeds schrijfrechten binnen in de huidige kalender en dat zou moeten volstaan. Het komt het er dus gewoon op aan onder de aandacht te brengen dat wanneer mensen organisaties doen, ze deze best kunnen aankondigen binnen het meest specifieke forum en ze daarnaast ook een berichtje moeten sturen naar een van de admins (namen oplijsten!) met datum en een hyperlink naar de aankondiging op 'hun' forum. Als data zouden wijzigen of organisaties worden afgelast moet dit ook worden meedegedeeld.
Zo stel ik b.v. vast dat de algemene kalender melding maakt van een activiteit binnen LiLi op 5 november, maar vind ik op de LiLi site alleen iets terug op 19 november. Als mensen die op een bepaalde activiteit wensen te reageren, zich dan ook zouden inschrijven op het meeste specifieke forum (eenmalig 5' werk en gratis) kan de discussie ook mooi binnen een thread gevoerd worden (ipv aparte discussies over zelfde onderwerp op LiLi/GL fora).

Binnen elke site moet dan gelinkt worden naar deze algemene kalender. Voor LiLi is dit b.v. nog niet de juiste link (lege kalender) en HPV heeft een heel eigen kalendersysteem (misschien moet ik dit ook eens opnemen met hen?).

Wanneer een gebruiker wil kijken of er op een bepaalde dag een activiteit gepland is, kan hij de algemene kalender gebruiken, en bij interesse doorklikken naar de specifieke site voor bijkomende info.

PC - hoopt echt dat deze kleine verandering de nieuwe manier van werken mag worden

Gebruikersavatar
Peter C
Belofte
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 18:19
Postcode: 3200
Fiets: Alpha 7, Buelk
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Gentseliggers.net of ligfietser.be

#25 Bericht door Peter C »

@Edje, Trikelover, Rik: Mijn vorige reactie hield nog geen rekening met jullie posts.

Alles onder HPV vlag brengen, zoals in mijn eerste voorstel blijft gewoonweg de beste keuze: HPV Racing voor de snelle wedstrijdjongens en HPV Touring met daaronder provinciale afdelingen voor de genieters van toertochten. De voordelen die Edje aanhaalt kunnen tellen!
Of dit praktisch haalbaar lijkt is een andere vraag en het zal niet voor morgen zijn (is wel iets waar ik mijn schouders mee wil onder zetten).

Dus het zou leuk zijn mochten we die algemene kalender al wat vroeger konden realiseren :-)

PC.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Gentseliggers.net of ligfietser.be

#26 Bericht door bicky »

liggers.be of liggers.net vind ik ook wel mooi klinken.
Beter zelfs dan ligfietser.be (jammer dat ligfietsers.be reeds bezet is)

Die algemene agenda zou al een feit moeten zijn, maar wordt nog te weinig gebruikt.
Over een totale hervorming en herindeling van de verschillende groeperingen vind ik niet zo essentieel maar het zou wel een mooie duidelijke structuur opleveren. Die discussie was niet de doelstelling van deze topic.
Samen staan we sterk, dat is duidelijk.

Alle verschillend organisaties draaien volgens mij nu goed, maar het kan natuurlijk altijd beter.

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: Gentseliggers.net of ligfietser.be

#27 Bericht door slangetje »

rik schreef:EN JA nu schieten maar, lees reactie straks wel :twisted:
Prima, maar dan moet je ook voldoende mensen hebben die WILLEN WERKEN en die op DEZELFDE LIJN staan.[/quote]
mis de 'vind ik leuk' knop ;-)
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Gentseliggers.net of ligfietser.be

#28 Bericht door Edje »

Denk dat ik dat niet meer moet bewijzen Slangetje, ik werk alleen niet voor dovemans oren :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Peter C
Belofte
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 18:19
Postcode: 3200
Fiets: Alpha 7, Buelk
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Gentseliggers.net of ligfietser.be

#29 Bericht door Peter C »

Mensen die willen werken zijn er nu al meer dan geweten is. Ik maak me hierover geen illusies: terwijl we als deelnemers van een toertocht/wedstrijd komen genieten van een mooie fietsdag zijn er achter de schermen mensen vrijwillig bezig met verzekering, voorbereidingen allerhande, websites draaiende houden, sponsors, groepsaankopen, kledij...
Met de gesuggereerde verandering (alles onder een hoed) zal de hoeveelheid werk waarschijnlijk niet afnemen, hooguit anders verdeeld zijn (klein schaalvoordeel door gemeenchappelijke website, maar ongetwijfeld ook nieuwe taken).
Het op een lijn zitten is in het verleden dus een probleem gebleken en vandaar de huidige compartimentering?
PC.

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Gentseliggers.net of ligfietser.be

#30 Bericht door rik »

Peter C schreef:Het op een lijn zitten is in het verleden dus een probleem gebleken en vandaar de huidige compartimentering?
PC.
Inderdeed!
DF 269
Ice sprint1 26"

Plaats reactie