Beste fietsroute Brugge-Nieuwpoort

Je favoriete fietsroutes
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

Beste fietsroute Brugge-Nieuwpoort

#1 Bericht door Filip »

Binnenkort ga ik met de ligfiets van Gent naar Nieuwpoort-Bad (en 5 dagen later terug)
Van Gent tot Brugge is geen probleem (langs kanaal; heb ik wel al gedaan).

Maar welke weg is de beste tussen Brugge en Nieuwpoort :?:
Ik heb al gezien dat ik van ca Oudenburg tot Nieuwpoort-Bad langs het Kanaal Nieuwpoort-Plassendale kan fietsen. Maar neem ik hier best de oever aan de Noordkant of aan de Zuidkant van dit kanaal :?:

Iemand ervaring mee?

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Beste fietsroute Brugge-Nieuwpoort

#2 Bericht door bicky »

Geen ervaring maar de kaart verteld het volgende
De LF1 route loopt van Blankenberge tot Veurne via nieuwpoort
Van Brugge loopt er ook de LF5 Route naar De Panne via nieuwpoort.

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Beste fietsroute Brugge-Nieuwpoort

#3 Bericht door crash-quest-dummy »

http://www.fietsnet.be" onclick="window.open(this.href);return false; : de knooppunten sturen je van het ene jaagpad naar het andere : makkelijk zat.
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Beste fietsroute Brugge-Nieuwpoort

#4 Bericht door Luc Willaert »

Filip schreef:Binnenkort ga ik met de ligfiets van Gent naar Nieuwpoort-Bad (en 5 dagen later terug)
Van Gent tot Brugge is geen probleem (langs kanaal; heb ik wel al gedaan).
Maar welke weg is de beste tussen Brugge en Nieuwpoort :?:
Ik heb al gezien dat ik van ca Oudenburg tot Nieuwpoort-Bad langs het Kanaal Nieuwpoort-Plassendale kan fietsen. Maar neem ik hier best de oever aan de Noordkant of aan de Zuidkant van dit kanaal :?:
Iemand ervaring mee?
De noordkant is de fietsroute, sommige gedeelten autovrij. de laatste vijf km ga je dan wel weg van het kanaal.

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

Re: Beste fietsroute Brugge-Nieuwpoort

#5 Bericht door Filip »

Bedankt allemaal.
Ik had ondertussen ook de LF aan de noordkant van het kanaal gezien.
Maar ik heb toch altijd een stevig voorbehoud omtrent de kwaliteit van het wegdek en zo, als ik het enkel van kaartjes verneem...
Blijkbaar is dit dus echt een goede fietsbaan...

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Beste fietsroute Brugge-Nieuwpoort

#6 Bericht door Luc Willaert »

Aan één van de bruggen wordt momenteel gewerkt, maar je kan wel passeren

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Beste fietsroute Brugge-Nieuwpoort

#7 Bericht door eeuwige reiziger »

Ondertussen heb ik al lang geen vingers en tenen meer genoeg om het aantal keren te tellen dat ik Brugge-Nieuwpoort heb gefietst. Dus, hier gaan we even. Dat is de route die ik bijna steeds afrijd, wanneer ik m'n ouders bezoek. De knooppunten gaan in Brugge wel een andere weg uit. Ik volg ze daar niet omdat de grote assen wel een snelle fietsverbinding mogelijk maken.

Eens je Brugge nadert, zul je vanop het jaagpad de ophaalbrug van Steenbrugge zien. Aan je linkerkant zal je een verbodsbord zien staan dat aanduidt dat je met een fiets er niet door mag. Er onder staat een blauw bord "Brugge station links". Je negeert die borden gewoon (dat eerste heeft trouwens geen enkele rechtsgeldige waarde, want het staat links). Je rijdt gewoon rechtdoor en op die manier kom je aan de splitsing met de N50, gekend als de Baron Ruzettelaan. Links gaat de weg naar Oostkamp, rechts naar Steenbrugge en verder naar de ring van Brugge. Je dwarst de weg (wees op je hoede, want soms durft er wel eens een wagen heel snel vanuit de richting Brugge aangestormd komen) en sluit aan op het vrijliggend fietspad (heerlijk nieuw asfalt) aan de Vaartdijkstraat. Je volgt dat fietspad tot aan de Brugse ring. Daar kun je onmiddellijk links het fietspad (zogezegd een tweerichtingsfietspad, maar volgens de wettelijke normen veel te smal) nemen. Je hoeft de grote weg dus daar nog niet over te steken, wat trouwens door de middenberm niet mogelijk is! 't Fietspad volg je tot net voor de stationssite.

Daar (de eerste rode lichten die je aan die kant tegenkomt) steek je over en je volgt voortaan aan de rechterkant van de Koning Albert I-laan het vrijliggend fietspad. Dat gaat een stukje door het park en komt uit aan de rechterzijde van het concertgebouw. Eens je daar bent, is het opletten geblazen. In normale omstandigheden. Nu wordt daar echter gewerkt, dus moet je je met enige behendigheid langs de veiligheidshekkens wringen. Zo rij je langs de oostkant van 't Zand tot aan de Noordzandstraat. Het fietspad aan 't Zand is uit oneffen klinkers, dus ik kan je al meegeven dat het echt niet comfortabel rijdt. Dat wordt nog erger als je bij de Noordzandstraat links gaat (typisch ouderwetse Brugse kasseien), waarna het weer beter wordt als je onmiddellijk rechts de ventweg langs de Albert I-laan volgt. Je vervolgt je weg langs het fietspad. Bij de lichten draai je mee naar rechts (en de lichten staan links van je, dus negeren maar). Je volgt het fietspad tot aan de Ezelspoort. Daar steek je naar links over, waar je kan aansluiten op het schitterend, nieuwe fietspad langs de Scheepsdalelaan. De werken aan die brug zijn te einde, dus de doolhof je tot voor kort moest volgen om aan de zuidkant van het kanaal te komen, is voltooid verleden tijd.

Net voor de nieuwe Scheepsdalebrug (als er schepen voorbij komen, moet je echt eens genieten van dat schitterend stukje techniek), steek je over en kan je aansluiten op de zuidkant van het kanaal. Dat is eerst gewone weg en verandert dan wat verder in een jaagpad. Dat kreeg in 2009-2010 een grondige opknapbeurt, dus het is er nu heerlijk rijden. Voor die datum was het er, zeker in het eerste stuk (nabij het AZ Sint-Jan, die grote, afgrijzelijke fallus die je aan de overkant van het kanaal zult zien opdoemen), ronduit ellendig. Gelukkig verleden tijd.

Bij Plassendale moet je van het kanaal af, want anders fiets je recht naar Oostende. Hier moet je even meedraaien (en liefst niet rechtdoor, want het oude bruggetje is weggehaald), om dan de brug over te steken en onmiddellijk links te gaan. Dan fietst je voortaan aan de noordzijde (Zwaanhoek) van het kanaal Nieuwpoort-Plassendale. De zuidzijde raad ik zeker niet aan (druk!). Dan is het gewoon rechtdoor, rechtdoor, rechtdoor (de kwaliteit is heel afwisselend). Als je de Spermaliestraat dwarst, ga je het best aan de zuidzijde fietsen (Vaartdijk-Zuid). Dat is geen jaagpad, maar een gewone weg. 't Jaagpad aan de noordzijde wordt immers na dit punt op een bepaald moment een aardeweg en uiteindelijk gras. Vaartdijk-Zuid is goed van kwaliteit, maar automobilisten durven er wel eens heel hard rijden. Je volgt tot je aan de Ganzepoot in Nieuwpoort-Stad komt.

Daar ga je links en steekt alle sluizen van de Ganzepoort over. Je rijdt de rotonde over en sluit aan bij de Kaai. Die eens lelijke weg is nu herschapen in een gezellige en veilige infrastructuur met vrijliggend fietspad (aan je linkerkant zie je de modernistische tramhalte). Je rijdt dan eerst de Kaai door en bij de daar liggende rotonde, aansluit op de Handelskaai. 't Ziet er een beetje rommelig uit, maar het is de juiste weg. Op het einde van de handelskaai kom je bij een bruggetje dat je oversteekt en waarna je onmiddellijk rechts gaat (zie je dat niet zitten, dan volg je maar knooppunten 8-67-82, waardoor je wat langer langs de Kaai blijft en pas na het brugje bij de promenade aankomt). De eens schabouwelijke weg is daar nu veranderd in een aangename promenade waar ook fietsers hun plaats hebben gekregen (wel jammer genoeg niet in asfalt, maar in rode, oneffen klinkertjes :x :x :x ). Als je de hele promenade zou affietsen kom je bij de pier van Nieuwpoort aan. Onmiddellijk het 'natte sop' in... :mrgreen:

Hopelijk ben je daar iets mee.

'k Had de hele route netjes op routeyou uitgewerkt, maar, zoals de laatste tijd wel heel vaak, zijn er weer eens problemen met de software van die website waardoor er het opslaan van nieuwe routes maar niet lukt... :cry: :x



Update:

Oef, uiteindelijk toch gelukt:

http://www.routeyou.com/route/view/3725 ... uwpoort.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

Re: Beste fietsroute Brugge-Nieuwpoort

#8 Bericht door Filip »

Amai zeg Eeuwige, bedankt voor zo'n omstandige uitleg.
Ik kan 'm wel volgen, behalve dan hoe men in Brugge tot aan de zuidelijke oever van het kanaal Brugge-Plassendale geraakt.
Ik had via http://www.fietsnet.be" onclick="window.open(this.href);return false; punten 6-7-4-63-65... lijkt korter en heeft volgens OpenFietsMap blijkbaar een goede fietsbaan...
Is dit niet gemakkelijker berijdbaar :?: Gemakkelijker dan de klinkertjes in de buurt van 't Zand (ik zit al aan 90 km en zal Brugge dus wel op een andere keer bezoeken)

Verder onthou ik dat men kanaal Brugge-Plassendale blijkbaar best aan de zuidelijke oever volgt.
Kanaal tussen Plassendale-Nieuwpoort aan de noordelijke oever tot aan de Spermaliestraat, en van dan af aan de zuidelijke oever.
Dank je wel!!!

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Beste fietsroute Brugge-Nieuwpoort

#9 Bericht door eeuwige reiziger »

Filip schreef:Amai zeg Eeuwige, bedankt voor zo'n omstandige uitleg.
Graag gedaan!

Filip schreef:Ik kan 'm wel volgen, behalve dan hoe men in Brugge tot aan de zuidelijke oever van het kanaal Brugge-Plassendale geraakt.
Ik had via http://www.fietsnet.be" onclick="window.open(this.href);return false; punten 6-7-4-63-65... lijkt korter en heeft volgens OpenFietsMap blijkbaar een goede fietsbaan...
Is dit niet gemakkelijker berijdbaar :?: Gemakkelijker dan de klinkertjes in de buurt van 't Zand (ik zit al aan 90 km en zal Brugge dus wel op een andere keer bezoeken)
De Hendrik Consciencelaan is inderdaad een mooie straat om te nemen: je fietst er op een vrijliggend fietspad (in betonklinkers) onder het lover van de bomen. Wat de Maria van Bourgondiëlaan betreft, is het ondertussen al een eeuwigheid geleden dat ik daar nog door gereden ben (tussen 7 en 4), waardoor ik hoegenaamd niet meer weet in welk materiaal die straat is uitgevoerd. Wel is het zo dat de straten van Christus Koning (de wijk waarvan de Bourgondiëlaan de zuidelijke grens vormt) grotendeels in kasseien zijn uitgevoerd. Dan nog die ouderwetse grote... Morgen moet ik evenwel in hartje Brugge zijn; ik wil gerust eens gaan kijken.

Ik ben natuurlijk goed vertrouwd met Brugge, vandaar dat sommige dingen misschien te vanzelfsprekend zijn terwijl het voor anderen niet zo is. Met de nummertjes heb je in ieder geval geen oriëntatieproblemen. De hobbel-de-bobbel op 't Zand is maar van korte duur, hoor. 't Gaat maar om enkele meters.

Filip schreef: Verder onthou ik dat men kanaal Brugge-Plassendale blijkbaar best aan de zuidelijke oever volgt.
Kanaal tussen Plassendale-Nieuwpoort aan de noordelijke oever tot aan de Spermaliestraat, en van dan af aan de zuidelijke oever.
Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om bij de Spermaliebrug toch niet over te steken om dan de LF1 verder te volgen. Die wijkt natuurlijk van het kanaal af en gaat enkele plattelandswegen door (waaronder de Boterdijk waar er twee windmolens staan), maar uiteindelijk kom je ook bij de Ganzepoot uit. Mocht je zien dat er veel verkeer op de Vaartdijk-Zuid is of als het slecht weer is, is het misschien aan te raden de LF verder als metgezel te nemen. Aan jou de keuze. Je bent oud genoeg, neem ik aan... :wink: :mrgreen:

http://www.routeyou.com/route/view/1931 ... tsroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Op 't kaartje zie je trouwens dat de nieuwe uitpijling de LF1 niet meer door Brugge leidt. Wie nog een oud roadbook heeft van de Vlaanderen Fietsroute/Noordzeeroute zal vaststellen dat de LF vroeger wel door hartje Brugge ging. Om alle verrassingen echter te vermijden: in het Brugse zijn de aanduidingen van die oude route evenwel allemaal weggehaald. En bij Plassendale ging het over het brugje dat er ondertussen al lang niet meer is...

http://www.fietsroute.org/map.php?xmlfile=Noordzeeroute" onclick="window.open(this.href);return false;
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

Re: Beste fietsroute Brugge-Nieuwpoort

#10 Bericht door Filip »

eeuwige reiziger schreef:De Hendrik Consciencelaan is inderdaad een mooie straat om te nemen: je fietst er op een vrijliggend fietspad (in betonklinkers) onder het lover van de bomen. Wat de Maria van Bourgondiëlaan betreft, is het ondertussen al een eeuwigheid geleden dat ik daar nog door gereden ben (tussen 7 en 4), waardoor ik hoegenaamd niet meer weet in welk materiaal die straat is uitgevoerd. Wel is het zo dat de straten van Christus Koning (de wijk waarvan de Bourgondiëlaan de zuidelijke grens vormt) grotendeels in kasseien zijn uitgevoerd. Dan nog die ouderwetse grote... Morgen moet ik evenwel in hartje Brugge zijn; ik wil gerust eens gaan kijken.
Misschien Hendrik Consciencelaan - Gulden-Vlieslaan - Scheepsdalelaan vlot??
Heeft Gulden-Vlieslaan een goed fietspad langs de oever?

Dank je wel Eeuwige - ik ben er bijna...

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Beste fietsroute Brugge-Nieuwpoort

#11 Bericht door eeuwige reiziger »

Filip schreef: Misschien Hendrik Consciencelaan - Gulden-Vlieslaan - Scheepsdalelaan vlot??
Heeft Gulden-Vlieslaan een goed fietspad langs de oever?

Dank je wel Eeuwige - ik ben er bijna...
Ergens rond vijf uur heb ik me door de spitsdrukte (ook op de fietspaden!) gewaagd. Gewaagd, gewikt en gewogen. En goed bevonden. 't Fietsnetwerk blijkt een aangename en vlotte verbinding te zijn tussen het kanaal Gent-Brugge en zijn kleiner broertje Brugge-Oostende.

Van de inboorlingen ter plaatse vernam ik dat het Brugse stadsbestuur een merkwaardige beslissing had genomen voor de Maria van Bourgondiëlaan: de vroegere ouderwetse kasseien werden in 2010 volledig uitgebroken en vervangen door... - nu komt het! - mooi, glad asfalt. Wel heel on-Brugs! In Brugge heeft men immers de slechte gewoonte bij de herinrichting steeds weer opnieuw voor die mozaïekklinkertjes te kiezen. Er wordt door de beleidsmensen daar steeds heel lyrisch over gedaan, maar voor fietsers zijn ze nu ook weer niet zo comfortabel. Met de werken aan de Scheepsdalebrug mochten de kasseien voortaan van een welverdiende rust genieten en werd de straat ook niet langer een doorgangsstraat. Hierdoor moet je als fietser een beetje kronkelen om aansluiting te vinden met de straat eens je het brugje over het afleidingskanaal over bent.

Dus, om even weer in de juiste volgorde te werken.

Komende van de oude arm van het kanaal Gent-Brugge (Vaartdijkstraat) ga je op het einde van de Vaartdijk linksaf op het fietspad. Je fietst dan eerst over een grote beek die min of meer parallel loopt met de oude kanaalarm. Enkele meters verder heb je de eerste lichten. In tegenstelling tot wat ik eerder schreef, ga je hier gewoon rechtdoor. Kort erna staan er voor de tweede maal lichten. Rechtdoor. Op die manier rij je aan je linkerzijde het stationsplein voorbij. Bij de derde rode lichten, ook rechtdoor op het fietspad. Hier sluit je aan op het fietsnetwerk (bij de fietsoversteek naar de Brugse binnenstad - bordje van het netwerk staat in die richting, dus waarschijnlijk bemerk je het niet).

Rechtdoor, op naar nummer 6. Voorbij de lichten maakt het fietspad een bocht en moet je de fietstunnel in. Eens de fietstunnel uit, onmiddellijk links, de straat over en rechts verbinding zoeken met het fietspad aan de H. Consciencelaan. Gewoon rechtdoor, wat je bij de lichten aan de Smedenpoort (knooppunt 7) ook weer doet. Zo ga je de Guido Gezellelaan in die eenzelfde fietspad heeft als de eerste straat. Eens je genoeg heb van Gezelle, kom je het kruispunt met de N351. Vergissen is niet echt mogelijk met de netwerknummers, maar voor alle duidelijkheid: je neemt de lichten links, dwarst de N351 (fietsoversteek voorzien), waarna je een heel kort stukje langs het fietspad van de N351 neemt. Dan gaat het rechtsaf langs een vrijliggend fietspad dat je over een bruggetje leidt naar het Visartpark. Daar nog eens links en zo kom je bij de beginkop van de Maria van Bourgondiëlaan. Heerlijk rijden. Niet alleen door het kwalitatief hoogstaande asfalt, maar ook door de mooie platanen en de mooie burgerhuizen uit het Interbellum. Op het einde van de straat naar links, waardoor je zo aan het kanaal naar Oostende bent gekomen (knooppunt 4).
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

Re: Beste fietsroute Brugge-Nieuwpoort

#12 Bericht door Filip »

Hartelijk dank Eeuwige Reiziger!!!
Amai zeg zo'n goeie uitleg.

Omdat dit een verrijking van het forum is, voor iedereen die in de toekomst ook eens de 'beste weg' Gent-Brugge-Nieuwpoort zoekt, post ik hieronder de track.
Bijlagen
Gent-Nieuwpoort.gpx
(113.86 KiB) 168 keer gedownload

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Beste fietsroute Brugge-Nieuwpoort

#13 Bericht door Peter J »

Met een beetje geluk maak ik hiervan gebruik op 13 september...
Het is de bedoeling dan van Hemiksem naar Oostduinkerke te rijden met de Milan :mrgreen:
Bedankt Eeuwige en Filip !!! =D> :wink: =D>
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Beste fietsroute Brugge-Nieuwpoort

#14 Bericht door eeuwige reiziger »

Peter J schreef:Met een beetje geluk maak ik hiervan gebruik op 13 september...
Het is de bedoeling dan van Hemiksem naar Oostduinkerke te rijden met de Milan :mrgreen:
Bedankt Eeuwige en Filip !!! =D> :wink: =D>
Ook 'n flink ritje, zeg! 't PBP-virus van Tom is wel erg besmettelijk! :mrgreen:

Voor Oostduinkerke kun je bij de Ganzepoot naar links gaan i.p.v. rechts. Dan volg je het kanaal Duinkerke-Nieuwpoort. Nabij Oostduinkerke kan je dan kiezen voor bijvoorbeeld Hof ter Hillestraat of Nieuwstraat/Hazebeekstraat.

Maar waarschijnlijk wist je dat al.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: Beste fietsroute Brugge-Nieuwpoort

#15 Bericht door marksje »

eeuwige reiziger schreef:....
Voor Oostduinkerke kun je bij de Ganzepoot naar links gaan i.p.v. rechts. Dan volg je het kanaal Duinkerke-Nieuwpoort. Nabij Oostduinkerke kan je dan kiezen voor bijvoorbeeld Hof ter Hillestraat of Nieuwstraat/Hazebeekstraat.

Maar waarschijnlijk wist je dat al.
Inderdaad links aan de ganzepoot (= sluizencomplex, waar het monument van Albert I staat- gele steen en albert op zijn paard ), ge gaat op één van de brugjes knooppt 9 tegenkomen, vandaar naar pt 8 ( is maar 50 meter verder) dan naar links naar pt 7, dan rijdt ge al langs het kanaal Nieuwpoort-Veurne. Verder volgen tot nr 6, Wulpen, en daar rechts af naar nr 66. Pt 66 is Oostduinkerke-Dorp; Als ge in Oostduinkerke-Bad moet zijn, gewoon rechtdoor en op tijd stoppen of ge rijdt de zee in.
Als het waait, zoals de afgelopen week, hoop ik voor u dat ge mee wind hebt; Ik ben net thuis van een weekje Koksijde en heb daar momenten 40 per uur gereden zonder stampen, maar ook momenten 15 per uur met heel veel stampen. :?
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Plaats reactie