WOL 25-09-11 Doortrapperstocht 02 (Gent)

Planning en voorstellen van toertochten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: WOL 25-09-11 Doortrapperstocht 02

#16 Bericht door marksje »

flevobike schreef:....
Ik vrees wel eens dat de ietske tragere fietsers er hier alleen nog zijn om achtergelaten te worden :cry: :cry: :cry:
Niet echt. Bij de vorige doortrapperstocht werd er af en toe gewacht op de minder snelle en werd de snelheid wat aangepast. Het gaat er hier niet om, om aan 40 per uur rond te vliegen, ik kan dat ook niet; het gaat hem gewoon om een tocht te rijden aan een redelijke snelheid, een snelheid welke iedere ligfietser, die regelmatig fiets, gemakkelijk aankan en aangepast aan de omstandigheden.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: WOL 25-09-11 Doortrapperstocht 02

#17 Bericht door eeuwige reiziger »

flevobike schreef: Ik vrees wel eens dat de ietske tragere fietsers er hier alleen nog zijn om achtergelaten te worden :cry: :cry: :cry:
O neen, want het motto van de Gentse Liggers blijft hoe dan ook "samen uit, samen thuis". Zoals Marc al aangaf, wordt niemand aan z'n lot overgelaten. De snelheid gaat omlaag of omhoog naargelang de groep in zijn geheel aankan.

Het verschil met de gewone toertochten zit erin dat we tamelijk vroeg vertrekken, we onderweg de horeca niet sponsoren, aan een mooie snelheid trachten te rijden en door dat alles ook ergens rond twaalf uur al op het beginpunt weer aankomen. Dan is iedereen vrij nog wat na te genieten bij iets lekkers of gewoon richting moeder de vrouw te vertrekken.

Daar het recreatieve bij onze gewone toertochten sterker benadrukt wordt en de stop ergens in het midden van de fietstocht genomen, loopt het algauw uit naar een stuk in de namiddag. Dat is ook leuk, maar het kan nu eenmaal niet ieder weekeinde zo in z'n werk gaan (je weet wel, ergens de kerk in het midden houden... anders 'mamaatje die gaat kijven...' :wink: ). Omdat we in groep toch wel meer dan een enkele keer in de maand willen fietsen, is het idee van de doortrapperstochten ontstaan. Heus niet om eens een of andere A-groep van sommige wielertoeristenclubs na te doen...

Kortom, iedereen welkom!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3868
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: WOL 25-09-11 Doortrapperstocht 02

#18 Bericht door bicky »

Ik ben zeker dat iedere gentse liggers aan 25km/u kan fietsen.
De snelheid werd enkel aangegeven om aan te duiden dat er niet aan het genste liggers tempo wordt gefietst waar je 3 wielen nodig hebt om niet om te vallen.

rik
General Manager
Berichten: 3190
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: WOL 25-09-11 Doortrapperstocht 02

#19 Bericht door rik »

bicky schreef:Ik ben zeker dat iedere gentse liggers aan 25km/u kan fietsen.
De snelheid werd enkel aangegeven om aan te duiden dat er niet aan het genste liggers tempo wordt gefietst waar je 3 wielen nodig hebt om niet om te vallen.
Bij de Limburgse liggers, die zich nog steeds als een onderdeel van de Gentseliggers beschouwen, zijn er mensen die dat niet kunnen en persoonlijk vind ik dat we voor die mensen best wel wat meer respect mogen hebben. Dat stoere mag bewaard worden voor het wedstrijdcircuit!
DF 269
Ice sprint1 26"

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: WOL 25-09-11 Doortrapperstocht 02

#20 Bericht door eeuwige reiziger »

rik schreef: Bij de Limburgse liggers, die zich nog steeds als een onderdeel van de Gentseliggers beschouwen, zijn er mensen die dat niet kunnen en persoonlijk vind ik dat we voor die mensen best wel wat meer respect mogen hebben. Dat stoere mag bewaard worden voor het wedstrijdcircuit!
Ach, Rik, tussen het geschreven en gesproken woord zit er soms een wereld van verschil.

't Is zeker niet zo dat de doortrapperstochten er zijn om een grote borst op te zetten. Gewoon om ook op andere zondagen dan de gewone toertochten, in groep te kunnen rijden. De belangrijkste reden was trouwens om toerritten te doen die ergens rond twaalf uur eindigen, zodat deelnemers, als ze dat willen, rond de middag naar huis kunnen om dan de rest van de dag aan iets anders te wijden. Dat het tempo daarbij en daardoor soms iets hoger ligt dan bij een gewone toertocht, is trouwens geen probleem gebleken. Wij houden rekening met iedereen; als het dus nodig is gaat de snelheid naar beneden of wachten we elkaar af. Deze vorm van respect is ons niet vreemd, en zal door de deelnemers aan de eerste doortrapperstocht algemeen beaamd worden. Of zoals de Engelsen zeggen: "The proof of the pudding is in the eating".
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

rik
General Manager
Berichten: 3190
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: WOL 25-09-11 Doortrapperstocht 02

#21 Bericht door rik »

eeuwige reiziger schreef:
rik schreef: Bij de Limburgse liggers, die zich nog steeds als een onderdeel van de Gentseliggers beschouwen, zijn er mensen die dat niet kunnen en persoonlijk vind ik dat we voor die mensen best wel wat meer respect mogen hebben. Dat stoere mag bewaard worden voor het wedstrijdcircuit!
Ach, Rik, tussen het geschreven en gesproken woord zit er soms een wereld van verschil.

't Is zeker niet zo dat de doortrapperstochten er zijn om een grote borst op te zetten. Gewoon om ook op andere zondagen dan de gewone toertochten, in groep te kunnen rijden. De belangrijkste reden was trouwens om toerritten te doen die ergens rond twaalf uur eindigen, zodat deelnemers, als ze dat willen, rond de middag naar huis kunnen om dan de rest van de dag aan iets anders te wijden. Dat het tempo daarbij en daardoor soms iets hoger ligt dan bij een gewone toertocht, is trouwens geen probleem gebleken. Wij houden rekening met iedereen; als het dus nodig is gaat de snelheid naar beneden of wachten we elkaar af. Deze vorm van respect is ons niet vreemd, en zal door de deelnemers aan de eerste doortrapperstocht algemeen beaamd worden. Of zoals de Engelsen zeggen: "The proof of te pudding is in the eating".
Antwoord via pb omdat ik vind dat dit een gezellig forum moet zijn.
DF 269
Ice sprint1 26"

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: WOL 25-09-11 Doortrapperstocht 02

#22 Bericht door eeuwige reiziger »

rik schreef: Antwoord via pb omdat ik vind dat dit een gezellig forum moet zijn.
Oei, moet ik de beschieting van Passendale verwachten?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

rik
General Manager
Berichten: 3190
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: WOL 25-09-11 Doortrapperstocht 02

#23 Bericht door rik »

eeuwige reiziger schreef:
rik schreef: Antwoord via pb omdat ik vind dat dit een gezellig forum moet zijn.
Oei, moet ik de beschieting van Passendale verwachten?
Ik kan ook heel netjes iemand op zijne donder geven! :P
DF 269
Ice sprint1 26"

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: WOL 25-09-11 Doortrapperstocht 02

#24 Bericht door eeuwige reiziger »

rik schreef:Ik kan ook heel netjes iemand op zijne donder geven! :P
Dat mag gerust, als daar een grond voor is tenminste. :?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: WOL 25-09-11 Doortrapperstocht 02

#25 Bericht door Wouter D »

over het algemeen hanteren wij snelhied van de traagste, of dat nu 25 of 20 is, zelfs als het 15 zou zijn, zouden wij ons aanpassen, al zouden we bij 15 kph wel wat mopperen :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3868
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: WOL 25-09-11 Doortrapperstocht 02

#26 Bericht door bicky »

Laten we deze stomme discussie ter einde brengen en de eindconclusie brengen:
Iedereen is welkom op de doortrapperstocht, zelfs de traagste onder ons.

Gebruikersavatar
anne
Neo Prof
Berichten: 189
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 18:35
Postcode: 9000
Fiets: Challenge wizard
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: WOL 25-09-11 Doortrapperstocht 02

#27 Bericht door anne »

Mercikes!
Als Piet Piraat zijn vriendin meewil;dan kan ze mijn "wizard" gebruiken! En hopen dat de madammen niet de traagste zijn!!
Challenge Wizard, Challenge Seiran SL, Challenge Hurricane

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: WOL 25-09-11 Doortrapperstocht 02

#28 Bericht door Piet Piraat »

Zien we al naar uit!

De gpx tracks werden geupload. Zie hiervoor het oorspronkelijke bericht. Het is en blijft een DTT (doortrapperstocht), maar opgesplitst in een lus van 40 km en een lus van 50 km. Hierdoor kunnen de mensen die liever iets meer tijd hebben om te genieten van de omgeving de 40 km doen en toch grotendeels samen rijden met de doortrappers. Het is zelfs zo dat de doortrappers goed hun best zullen moeten doen om terug samen te komen met de eerste groep!

Het spreekt vanzelf dat ik U, waarvoor ik speciaal een rustiger parkoers heb uitgestippeld, nu ook verwacht de 25ste!

Gebruikersavatar
anne
Neo Prof
Berichten: 189
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 18:35
Postcode: 9000
Fiets: Challenge wizard
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: WOL 25-09-11 Doortrapperstocht 02

#29 Bericht door anne »

jazeker, chef!
Challenge Wizard, Challenge Seiran SL, Challenge Hurricane

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3022
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: WOL 25-09-11 Doortrapperstocht 02

#30 Bericht door Ronnius »

De tocht rond/in Gent gisteren is me zeer goed bevallen, daardoor heb ik beslist om zondag terug mee te fietsen.
Ik ga wel voor de 40 km ("wet van de traagste" rit), zo moet Anne die niet alleen doen ;-)
Een andere reden is dat als het weer mee zit ik die dag zo een 110 km in totaal zou afleggen (van hier uit naar de Blaarmeersen is voor mij al 15 km enkel) en de motor smorgens al opblazen op de 50 km zou onverstandig zijn voor mijn namiddag rit (40 km).
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Plaats reactie