pijn in de 2 knienen

Heb je pijnlijke knieen? Een stijve nek? Kortom, ondervind je last tijdens het ligfietsen? Stel hier je vragen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
daniel
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 9:00
Postcode: 3450
Fiets: FUEGO TOP SPORT
Locatie: vlaams branbant geetbets
Contacteer:

pijn in de 2 knienen

#1 Bericht door daniel »

hallo,
ben terug pas bezig met ligfietsen, problemen met de 2 knienen,
ik heb pijn aan de binnen kant van knie, wat zou de oorzaak kunnen zijn
ik had voordien spd pedalen, daar kost ik mijn voeten niet in in recht houden, dan maar time pedalen aangekocht, was nog slechter en je raakt niet op tijd uit je pedalen,

en je moet ongelooflijk veel kracht zetten om er uit te graken, gewoon gevaarlijk
dan maar speedplay frog pedalen, is wel een grote aanpassing, je hebt het gevoel dat je los zit ,maar dat is zo niet, en je hebt veel speeling en je bent er heel vlug uit, ik voel me er
goed bij, maar nog altijd pijn in knie binnen kant
heb ondertussen al mijn buislengte verder gezet, ze zeggen met de hiel op de pedaal en been gestrekt, heb nu iets verder gezet, maar nog last van beide knienen
of staan mijn voetplaatjes niet goed, mijn voeten staan mooi recht, of moet ik mijn voeten iets naar buiten draaien, tja ik ben van alles aant uit testen maar niets helpt verlopig
wie van jullie heeft ook dat probleem, pijn aan binnen kant van knie

groetjes daniel

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: pijn in de 2 knienen

#2 Bericht door Edje »

je trapt toch niet te zwaar hoop ik, dan forceer je natuurlijk alles en helpt de rest niet meer
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

Re: pijn in de 2 knienen

#3 Bericht door Filip »

Hoeveel toertjes per minuut trap je? (volledige omwenteling van 1 pedaal = 1 toertje)
Streef ernaar om zo'n 90 omwentelingen per minuut te maken. De kracht komt daarna wel.

Anders ga je voortdurend pijn in je knieën blijven hebben.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: pijn in de 2 knienen

#4 Bericht door Wouter D »

had je voor je ligfietste ook al problemen met je kniëen? veel beginnende liggers maken de fout van veel kracht te zetten oim zo snel mogelijk te kunnen rijden, maar al die kracht moet door je kniëen nietwaar?

indien dat zo is, dan moet je je rijstijl aanpassen en heel rustig herbeginnen, veel toeren trappen, in het begin maar tochtjes van vijf km doen en dan rustig opbouwen.

heb je alleen last van je kniëen bij he tligfietsen?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
daniel
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 9:00
Postcode: 3450
Fiets: FUEGO TOP SPORT
Locatie: vlaams branbant geetbets
Contacteer:

Re: pijn in de 2 knienen

#5 Bericht door daniel »

hallo

ik leg even uit, ik heb in het verleden aan mtb gedaan, zo een 3 jaar, ik deed zo een 400 km per week was zeer goed bezig, ik stond klaar voor wedstrijden te doen
maar dan sloeg het noodlot toe, veel pijn in knie en kraken, dan hebben ze kraakbeen weggenomen, en dat was nog niet alles , ze vertelde me dat mijn benen in x staan, dat ik mijn benen zou moeten laten recht zetten, als ik wil blijven fietsen, dus mijn beide benen laten recht zetten , heb 1 jaar met krukken moeten lopen, ondertussen terug fotos laten nemen van 2 knienen, en alles ziet er goed uit zeggen ze, ze zeggen die pijn moet er nu uit gaan door veel te fietsen , maar nog atijd pijn in 2 knienen, moet wel zeggen ik heb heel lang niet meer gefiets, en pas ligfiets gekocht en kan zijn te veel gedaan , mijn eerste ritje was 54 km, hebt 180 km gedaan op 5 dagen, kan zijn dat de oorzaak daar aan ligt
ik rij altijd heel soepel en van vroeger , ik doe zeker 90 wentelingen
waarom geen mtb meer , door rugklachten, daarom ligfiets en ik echt zalig om mee te rijden
wat raden jullie mij aan, om van mijn knie problemen af te graken

groetjes daniel

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: pijn in de 2 knienen

#6 Bericht door Wouter D »

ik zou zeggen dat je mag doen wat de dokter zeggen, je pijn eruit fietsen. natuurlijk rustig opbouwen aangezien je met nieuwe spieren werkt,
gewoon korte afstanden en dan heel rustig opbouwen, ik zou ook proberen met bukker om te zien of je daar ook last hebt van je knieën. wij hebben hier op het forum eens een ligfiets gehad met knie problemen die hij op zijn trekfiets niet had, hebben we toen ook niet kunnen verklaren, met als gevolg dat hij de ligfiets met pijn in het hart terug omgeruild heeft voor zijn trekkingfiets.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
daniel
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 9:00
Postcode: 3450
Fiets: FUEGO TOP SPORT
Locatie: vlaams branbant geetbets
Contacteer:

Re: pijn in de 2 knienen

#7 Bericht door daniel »

bedankt spruitje, en de rest, tja ik zal moeten uit zoeken , nu ga ik mijn schoenplaatjes wat verplaatsen, dat mijn voeten iets naar buiten staan, en te hopen dat dat beter is , tja nog altijd pijn binnen kant knie, wat een elende toch met die knie, ik hou jullie wel op de hoogte, want ik zou graag met jullie is toertochtje maken

Gebruikersavatar
daniel
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 9:00
Postcode: 3450
Fiets: FUEGO TOP SPORT
Locatie: vlaams branbant geetbets
Contacteer:

Re: pijn in de 2 knienen

#8 Bericht door daniel »

hallo

ik ga volgende week naar meetcentrum, me laten op meten , in kinroo heb afspraak gemaakt, heb al van alles gedaan maar niets helpt, als ik trap kan ik mijn ga mijn voet altijd naar binnen kant,
plaatjes al verplaatst maar altijd het zelfde probleem, ik hou jullie wel op de hoogte

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: pijn in de 2 knienen

#9 Bericht door Wouter D »

er zijn verschillende mensen die ipv spd tpd pedalen gebruiken, om de eenvoudige reden dat ze veel moeten kunnen verdraaien met de voeten, tvv de knieen, misschien eens informeren mij marksje, ik denk dat hij die ook gebruikt
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: pijn in de 2 knienen

#10 Bericht door bicky »

Gisteren op de flevobike ook last van mijn knieën. De pedalen stonden iets te kort en de cadans was te laag.

Al keer geprobeerd om zonder klikpedalen te rijden?
hopelijk ben je snel verlost van je kniepijn.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: pijn in de 2 knienen

#11 Bericht door marksje »

Aanvankelijk had ik ook pijn aan de knieen. Ik gebruikte toen die tdp pedalen maar om reden ik ondervond dat dit niet het verhoopte resultaat had heb ik die eraf gehaald. Ik ben dan gewone spd pedalen gaan gebruiken waarvan de regelvijsjes op de minste weerstand staan. De schoenplaatjes heb ik zo geplaatst dat mijn voet gecorrigeerd wordt en mooi recht in het verlengde van mijn been staat. In normale omstandigheden heb ik geen last meer aan de knieen tenzij het parcours zodanig is dat ik veelvuldig moet stoppen en opnieuw moet optrekken dan willen ze na verloop van tijd wel beginnen kniezen.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
daniel
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 9:00
Postcode: 3450
Fiets: FUEGO TOP SPORT
Locatie: vlaams branbant geetbets
Contacteer:

Re: pijn in de 2 knienen

#12 Bericht door daniel »

heb me dan laten op meten, in kirooi bij bulles, omdat ik knieproblemen heb
hoe ik bezig was, ik was mijn 2 knienen aant kapot rijden zegt bulles, mijn schoenplaatjes stonden hellemaal mis, in alle richtingen, mijn trapbuis moest 5 min naar me toe, me laten opmeten heeft bijna 2 uur geduurt, en hebt dan gisteren een ritje gedaan, het is niet te geloofen wat een verschil, mijn voeten blijven mooi staan, kan beter kracht zetten er zijn geen woorden voor, hoe zo iets kan, nu zouden mijn knie problemen binnen de tijd moet weggaan, maar dat kan nog even duren , ze moeten terug herstellen
kostprijs was 125 euro, maar moesten er nog problemen zijn kan je terug gaan gratis, als je later nieuwe schoenen koopt voor terug plaatjes te laten op zetten , doet hij dan ook gratis, eigenlijk moet je maar 1 maal betalen, 125 euro is niet goedkoop, maar je knienen kapot rijden is dat het waard, als je knie problemen hebt ga naar hem en hij zal je zeker kunnen helpen, en als dat niet zo is zal hij het zeker zeggen, het probleem is voor afspraakt te maken heel lang wachten, ik had geluk er was iemand afgevallen door sterf geval
zoals beloofd heb ik iets laten weten aan jullie,

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: pijn in de 2 knienen

#13 Bericht door Edje »

Daniel ben je hier met je ligfiets heen geweest?

BTW voor de rest hier het meetcentrum hun website
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
daniel
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 9:00
Postcode: 3450
Fiets: FUEGO TOP SPORT
Locatie: vlaams branbant geetbets
Contacteer:

Re: pijn in de 2 knienen

#14 Bericht door daniel »

ja ben er met mijn ligfiets geweest, hij meet ook je ligfiets op

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: pijn in de 2 knienen

#15 Bericht door Edje »

Dit is echt wel iets dat ik ga doen in mijn achtertuin, ik wist dat daar iemand zat maar ik had geen gegevens, tof gedankt voor de info, ga ik zeker samenvatten op het LiLi forum
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie