wie heeft een sunrider?

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
rik
General Manager
Berichten: 3190
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: wie heeft een sunrider?

#16 Bericht door rik »

halepole schreef:Die tweedehands is misschien wel te overwegen.
Kilometers heeft deze fiets nog niet veel gedaan, slechts 4500 en de opties zijn ongeveer gelijk aan degene die ik denk te nemen.

Is de prijs volgens jullie goed of niet? €4200
Als ik deze neem is het ook al iets minder erg als het allemaal een beetje tegenvalt.

Ik zal er nog eens een nachtje over moeten slapen.
Groetjes dieter
Als hij in goede staat is lijkt de prijs mij wel ok, maar je kan altijd proberen met iets minder te bieden.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Pieter Moonen
Nieuweling
Berichten: 33
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 19:18
Postcode: 3600
Fiets: Strada
Locatie: Genk
Contacteer:

Re: wie heeft een sunrider?

#17 Bericht door Pieter Moonen »

Hey,

Ik ga vrijdag testrijden met de sunrider, ik zal laten weten hoe het was. ik ben sterk aan het twijfelen tussen een sunrider en een Waw. ik moet vaak stoppen en vertrekken dus het lichte gewicht van de waw lijkt me dan een voordeel. Anderzijds ga ik mijn auto verkopen en alles volledig met de velomobiel doen, en ik wil dan graag wat confort hebben. Verder is de prijs van een sunrider iets meer bij mijn budget. Als ik elektronische ondersteuning kon betalen ging ik het erbij nemen denk ik, dan was het starten zo geen probleem meer, maar ik zal zien wat het geeft vrijdag. Ik zie wel op tegen de lange rit naar Ijmuiden, vanuit Genk zal dit drie uur zijn, vermits mijn oud busje maar 90km/uur gaat zal ik er wel wat langer over doen vrees ik.
Fast and low is how I roll

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: wie heeft een sunrider?

#18 Bericht door Edje »

Ik hoop dat de test sunrider terug goed in orde is om te testen, vorig jaar ben ik ook is gaan testen en moet eerlijk zeggen dat je het schakelen moest inbeelden op dat moment, vond ik heel spijtig + dat we maar een kort ritje mochten testen op het van heel slecht wegdek voorziene industriepark. Ik hoop echt dat jij meer geluk hebt.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
halepole
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 0:39
Postcode: 9860
Fiets: Thys 209
Locatie: Scheldewindeke
Velomobiel: Waw 100
Contacteer:

Re: wie heeft een sunrider?

#19 Bericht door halepole »

Ha leuk dat je de sunrider gaat testen maar ondertussen heb ik een waw aangeschaft http://gentseliggers.net/forum/viewtopi ... =16&t=6977" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik ben wel benieuwd naar uw ervaring.
Succes met de lange en hopelijk ook een lange testrit.

groetjes dieter

Gebruikersavatar
TeJee
Supporter
Berichten: 13
Lid geworden op: do 22 jul 2010, 11:48
Postcode: 1317AA
Fiets: Strada
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: wie heeft een sunrider?

#20 Bericht door TeJee »

Mijn vrouw rijdt een Sunrider, deze is elektrisch ondersteund. De Sunrider is een fijne comfortabele cruiser. Met 36 volt een snelheid van 30 -35 km/uur. Door de hoge opbouw een comfortabele zit en goed zicht, maar minder stabiel in de bochten (vergeleken met een Strada). Veel bagage ruimte. Sunrider (Michiel) geeft een zeer goede service. Zie ook de berichten op mijn blog.
http://velotejo.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://velotejo.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;[url][/url]

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: wie heeft een sunrider?

#21 Bericht door eeuwige reiziger »

Pieter Moonen schreef:Hey,

Ik ga vrijdag testrijden met de sunrider, ik zal laten weten hoe het was. ik ben sterk aan het twijfelen tussen een sunrider en een Waw. ik moet vaak stoppen en vertrekken dus het lichte gewicht van de waw lijkt me dan een voordeel. Anderzijds ga ik mijn auto verkopen en alles volledig met de velomobiel doen, en ik wil dan graag wat confort hebben. Verder is de prijs van een sunrider iets meer bij mijn budget. Als ik elektronische ondersteuning kon betalen ging ik het erbij nemen denk ik, dan was het starten zo geen probleem meer, maar ik zal zien wat het geeft vrijdag. Ik zie wel op tegen de lange rit naar Ijmuiden, vanuit Genk zal dit drie uur zijn, vermits mijn oud busje maar 90km/uur gaat zal ik er wel wat langer over doen vrees ik.
Op dit ogenblik staat er in Duitsland een Sunrider met ondersteuning in de etalage:

http://www.velomobilforum.de/forum/show ... it-E-Motor" onclick="window.open(this.href);return false;
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

rik
General Manager
Berichten: 3190
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: wie heeft een sunrider?

#22 Bericht door rik »

Pieter Moonen schreef:Hey,

Ik ga vrijdag testrijden met de sunrider, ik zal laten weten hoe het was. ik ben sterk aan het twijfelen tussen een sunrider en een Waw. ik moet vaak stoppen en vertrekken dus het lichte gewicht van de waw lijkt me dan een voordeel. Anderzijds ga ik mijn auto verkopen en alles volledig met de velomobiel doen, en ik wil dan graag wat confort hebben. Verder is de prijs van een sunrider iets meer bij mijn budget. Als ik elektronische ondersteuning kon betalen ging ik het erbij nemen denk ik, dan was het starten zo geen probleem meer, maar ik zal zien wat het geeft vrijdag. Ik zie wel op tegen de lange rit naar Ijmuiden, vanuit Genk zal dit drie uur zijn, vermits mijn oud busje maar 90km/uur gaat zal ik er wel wat langer over doen vrees ik.
Waar twee honden vechten om een been... zie ik dat je vandaag een strada besteld hebt :wink: ! Ook met electrische ondersteuning? :)
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Pieter Moonen
Nieuweling
Berichten: 33
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 19:18
Postcode: 3600
Fiets: Strada
Locatie: Genk
Contacteer:

Re: wie heeft een sunrider?

#23 Bericht door Pieter Moonen »

Hey,

Ik zei in de week dat ik de sunrider ging testen... het was een fijne maar lange dag geworden! Eerst naar Ijmuiden, goede uitleg gekregen daar. Helaas was hier enkel een sunrider met elektrische ondersteuning tot 25km en dit vond ik wat duur en wou graag ene testen zonder om het verschil te voelen. De sunrider met ondesteuning was wel geweldig vond ik, alleenjammer van de weg daar op het terrein. Hierna op naar Dronten (alligt). De sunrider was daar in voorraad en de weg zou daar beter zijn. Ik vond echter dat ik verdorie hard moest trappen. Toegegeven, ik heb nooit met een ligfiets gereden... en ik merkte dat ik andere spieren gebruik dan op een herenfiets, ik weet dat dit allemaal wel zal wennen.
Hierna ook de Waw getest die daar stond, het blijft de mooiste velomobiel voor mij, maar ik vond hem te krap en hij is voor mij geen optie ter vervanging van mijn wagen. Ik kon wel duidelijk voelen dat de Waw lichter en sneller was, maar ik vond dat ik teveel moest inleveren op gebied van comfort. De sunrider vind ik echt wel luxe op het gebied van interieur vergeleken met andere velomobielen.
Dan de Alleweder getest. Hij reed goed, had veel bagageruimte voor mijn boodschappen maar - sorry voor de makers/eigenaars van de Alleweder - Ik vind hem er zo ouwbollig uitzien. Hij straalde geen snelheid uit, alhoewel hij dit best wel was. De alluminium versie vond ik mooi, ik hou van retro, maar in de streek waar ik woon stampen ze soms voor plezier een bluts in je auto (inderdaad) , vandaar dat alluminum mij niet handig leek. De alleweder wist me gewoon niet te verleiden...
Fijn dat Velomobiel.nl naast alligt ligt, dus hup even naar daar, met de Strada gereden en ik was verkocht (en heb m gekocht) Hij combineerde alles wat ik zocht. Bagageruimte is redelijk, (maar ik laat er een trekhaak opzetten voor de boodschappen) hij is ruim en licht. Ik vind het stuursysteem soepeler dan het joysticksysteem van de sunrider, al moet ik toegeven dat ik hier weinig over kan zeggen na enkel testritten gedaan te hebben, na enige ervaring met de joystick zal dit ook wel soepeler gaan denk ik.
Ik ben voor de Strada gegaan en niet voor de Quest omdat ik in stedelijk gebied woon en de wendbaarheid van de Strada mij dan meer voordeel geeft dan de iets grote snelheid van een Quest.
Eind mei mag ik hem gaan halen. (spannend) Nu nog wachten tot mijn parter niet meer boos is op mij want die vind het gek dat we 1 van onze 2 wagens wegdoen (de mijne) en een 'duur fietske' in de plaats kopen, de besparing en voordelen op lange termijn krijg ik nog niet duidelijk gemaakt... Ik reed de laatste maanden met mijne geen 50km per maand en deed alles met de fiets, dus een auto vond ik wat overdreven, al zal het afkicken zijn.


groeten Pieter,
Fast and low is how I roll
Fast and low is how I roll

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: wie heeft een sunrider?

#24 Bericht door Edje »

Pieter Moonen schreef:en een 'duur fietske' in de plaats kopen, de besparing en voordelen op lange termijn krijg ik nog niet duidelijk gemaakt... Ik reed de laatste maanden met mijne geen 50km per maand en deed alles met de fiets, dus een auto vond ik wat overdreven, al zal het afkicken zijn.l
Koop haar voor de eerste maanden verschil een paar handtassen dan snap ze het wel :mrgreen: =D>

Proficiat hopelijk mag ik je bij de lijst van de limburgse liggers neerpoten?
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: wie heeft een sunrider?

#25 Bericht door Peter J »

Edje schreef:Koop haar voor de eerste maanden verschil een paar handtassen dan snap ze het wel :mrgreen: =D>
Proficiat hopelijk mag ik je bij de lijst van de limburgse liggers neerpoten?
Paar "sacochekes" van Delvaux, dan is madam zeker content :wink:
Trouwens, gefeliciteerd met je aankoop, je gaat daar nog heel veel
plezier mee beleven en genieten =D> 8) :) :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
TeJee
Supporter
Berichten: 13
Lid geworden op: do 22 jul 2010, 11:48
Postcode: 1317AA
Fiets: Strada
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: wie heeft een sunrider?

#26 Bericht door TeJee »

Gefeliciteerd !
De Strada is echt een sportwagen! Snel op het recht en snel in de bochten.
Groetn Theo
http://velotejo.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;[url][/url]

Gebruikersavatar
Almereweder
Helper
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 22:42
Postcode: 1311RV
Fiets: Velomobiel.nl Strada
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: wie heeft een sunrider?

#27 Bericht door Almereweder »

Pieter Moonen schreef:...met de Strada gereden en ik was verkocht (en heb m gekocht)...
Gefeliciteerd met de aanschaf :) Het is werkelijk een fantastische Velomobiel =D>

Gebruikersavatar
Pieter Moonen
Nieuweling
Berichten: 33
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 19:18
Postcode: 3600
Fiets: Strada
Locatie: Genk
Contacteer:

Re: wie heeft een sunrider?

#28 Bericht door Pieter Moonen »

Bedankt voor de positieve en steunende berichten.
Ik wou nog even kwijt dat ik het fijn vind dat velomobielers elkaar zo steunen. Ik ben nog maar nieuw in het wereldje maar voel me zeker welkom! Ik heb het gevoel dat ik met de Strada niet alleen een velomobiel heb gekocht, maar ook een hobby/levensstijl. Ik kon er afgelopen nacht niet van slapen, zoveel ideeën om er aan te veranderen: ik heb gezien dat er magneten in het deksel kunnen gemaakt worden voor een betere en makkelijkere sluiting, en ik zit de hele tijd info te zoeken rond glasvezel en mallen maken om later misschien zelf een eigen dakje te ontwerpen voor mijn Strada. Dan opzoekwerk rond het plaatsen van een alarm....
Trouwens, ik dacht de eerste in Genk te zijn met een velomobiel, maar de afgelopen week hebben vrienden van me 2 keer een rode of oranje velomobiel gesignaleerd in Genk. Weet iemand wie dit is?
En verder Edje, yep yep, ben vanaf nu ook een Limburgs ligger, had een log-in maar was nog niet actief.

Groetjes Pieter,
De ruimte, de kracht
Fast and low is how I roll

Plaats reactie