Markske

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Markske

#16 Bericht door Wouter D »

Mooi verslag hoor. Fijn om lezen. Blij dat de kinderziekten er uit zijn.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Re: Markske

#17 Bericht door Markske »

Weer dik jaar verder. QV-16 heeft een rustig jaar achter de rug. Corona heeft veel woon-werkverkeer weggenomen, en daarnaast heeft de QV door 2 problemen (opnieuw metaalmoeheid: bevestiging panhardstang en bevestiging derailleur) in totaal een 3-tal maanden in de lappenmand gelegen (de post was nogal traag, en een van de pannes viel in een verlofperiode van Etienne). Ik ben wel telkens naar huis kunnen rijden, toen de derailleur eraf viel weliswaar na enig geïmproviseerd knutselwerk :D (beter geen derailleur dan eentje die los aan uw ketting hangt te bengelen :lol:)

Zo is nu het totaal voor de QV op een dikke 80000 km gekomen nu. Tegen nieuwjaar is het 10 jaar geleden dat ik mijn eerste eigen "raket" had, intussen is mijn ervaring in totaal al de 200000 km gepasseerd! Het was fijn dat de Limburgse liggers een dikke 10 jaar geleden de drempel om hiermee te beginnen verlaagd hebben (voor mij althans) :) Ook onze groep kameraden is al een goede reden om deze hobby te blijven doen.
Het nuttige met het aangename combineren

Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Re: Markske

#18 Bericht door Markske »

De kaap van 100000 km is gerond! De laatste tijd houdt de QV zich zeer goed. Sinds de vorige post zijn er geen problemen meer geweest. De remmen zijn begin 2021 vervangen omdat ze veel bleven hangen. Ik heb de remkabels nu op een iets andere manier bevestigd aan de naaf, zodat ze volgens mij een stuk minder last gaan hebben van blijven hangen. Ze doen het nu in elk geval al 16000 km prima zonder onderhoud. Bij de originele manier buigt de kabel nogal sterk ter hoogte van de remhevel als de remblokken ver versleten zijn, waardoor ze ook tegen de hevel gaan schuren. Het is vooral dat wat ervoor zorgt dat ze blijven hangen.
Al bij al durf ik dus wel te zeggen dat de QV zoals hij nu gebouwd wordt een zeer degelijke fiets is.
Het nuttige met het aangename combineren

Plaats reactie