Wielerpiste Rumbeke

Planning en opvolging van wedstrijden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Michael
Helper
Berichten: 278
Lid geworden op: di 13 jul 2004, 16:41
Postcode: 4367
Fiets: Witte Challenge Seiran
Locatie: Crisnee (Prov. Luik )
Velomobiel: Strada 2010
Contacteer:

Wielerpiste Rumbeke

#1 Bericht door Michael »

De oude wielerpiste in Rumbeke moet plaats maken voor een nieuwe kopie, In 2012 zou het project rond moeten zijn info :
http://www.marcdemeulenaere.be/wielerpi ... ml#plannen
Pijn vergeet je, opgeven vergeet je nooit.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Wielerpiste Rumbeke

#2 Bericht door bicky »

Enkel leden van de jeugdwielerploeg "Jonge Renners Roeselare" zullen toegang krijgen tot de piste, uiteraard alleen overdag. De wielerbaan zal niet vrij toegankelijk zijn, een badge-systeem moet ervoor zorgen dat enkel bevoegden de piste kunnen betreden.
Hopelijk wordt de piste toch beschikbaar voor publiek. want anders zal er waarschijnlijk niet veel op gereden worden.
En kan ik daar ook niet gaan crossen. (das maar 15km van mijn deur)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Wielerpiste Rumbeke

#3 Bericht door Wouter D »

vorig jaar vond ik gelijkaardige info van een piste die er in affligem zou komen, helaas pindakaas blijft dit voorlopig nog bij info, anders hoor ik er weinig van
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Michael
Helper
Berichten: 278
Lid geworden op: di 13 jul 2004, 16:41
Postcode: 4367
Fiets: Witte Challenge Seiran
Locatie: Crisnee (Prov. Luik )
Velomobiel: Strada 2010
Contacteer:

Re: Wielerpiste Rumbeke

#4 Bericht door Michael »

spruitje schreef:vorig jaar vond ik gelijkaardige info van een piste die er in affligem zou komen, helaas pindakaas blijft dit voorlopig nog bij info, anders hoor ik er weinig van
Ik ben op dit moment in Rumbeke bij de aannemer die de piste aanlegt, de bouw van de piste zelf is net gestart.
Pijn vergeet je, opgeven vergeet je nooit.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Wielerpiste Rumbeke

#5 Bericht door bicky »

als hij nog testers zoekt wil ik me gerust opofferen

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: Wielerpiste Rumbeke

#6 Bericht door slangetje »

Bicky, ga jij nu maar testen, ik probeer het wel als ze af is ;-)
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: Wielerpiste Rumbeke

#7 Bericht door marksje »

Deze morgen op de radio gehoord dat de werken goed vooruit gaan en men binnenkort de toplaag (beton) gaat gieten. De piste voldoet aan de UCI normen qua afstand en hellingshoek, maar.....op de piste kan gereden worden met ter plaatse te huren fietsen en daar zullen wel geen ligfietsen bij zijn vrees ik :?
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Wielerpiste Rumbeke

#8 Bericht door bicky »

zocht nog een ritje voor dit weekend, zal keer richting rumbeke rijden

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Wielerpiste Rumbeke

#9 Bericht door bicky »

Beetje extra info + nieuwe piste in affligem
Behalve de nieuwe 166,66m openlucht wielerpiste Sercu - Defraeye in Rumbeke (Roeselare) waaraan men momenteel aan het werken is (zie : http://www.sileghem.be/stabiliteit/0/125" onclick="window.open(this.href);return false;) Zal men dit jaar in Affligem ook nog beginnen met de bouw van nog een nieuwe openlucht wielerpiste op het sportcentrum Bellekouter.

De asfalt wielerpiste van Affligem zal een lengte hebben van 250 meter en een rijvlak van 7 meter breedte, de hellingsgraad in de bochten is 21%

De betonnen wielerpiste van Rumbeke zal een lengte hebben van 166,66m en een rijvlak van 5,10 meter breed, de hellingsgraad in de bochten is 46%

Foto : aanleg nieuwe wielerbaan Rumbeke
Afbeelding

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Wielerpiste Rumbeke

#10 Bericht door eeuwige reiziger »

marksje schreef:Deze morgen op de radio gehoord dat de werken goed vooruit gaan en men binnenkort de toplaag (beton) gaat gieten. De piste voldoet aan de UCI normen qua afstand en hellingshoek, maar.....op de piste kan gereden worden met ter plaatse te huren fietsen en daar zullen wel geen ligfietsen bij zijn vrees ik :?
Zoals Birger al aangaaf, wordt op de webstek gewijd aan Odiel Defraeye evenwel gezegd dat alleen de leden van de Roeselaarse jeugdwielerploeg gebruik zullen kunnen maken van de piste...
Vervolgens ontvouwde architect Guido Schaubroeck zijn plannen, waaruit bleek dat er een inspanning gedaan was om overlast voor de buurtbewoners zoveel mogelijk te beperken. Enkel leden van de jeugdwielerploeg “Jonge Renners Roeselare” zullen toegang krijgen tot de piste, uiteraard alleen overdag. De wielerbaan zal niet vrij toegankelijk zijn, een badge-systeem moet ervoor zorgen dat enkel bevoegden de piste kunnen betreden.
http://www.odieldefraeye.be/site/blog.php?c=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook bij bouwpromotor en eigenaar Marc Demeulenaere staat iets gelijkaardigs te lezen:
Wonen bij een wielerpiste?
Mogelijke hinder of ongemakken voor de bewoners en de omwonenden zal beperkt worden door het opnemen in de basisakte van volgende maatregelen:
...
- gebruik van de piste enkel door leden van toegelaten wielerploegen binnen de normale uren
http://www.marcdemeulenaere.be/resident ... raeye.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Als ik dat allemaal lees, dan bekruipt mij toch wel het gevoel dat er hier wel heel exclusief omgesprongen wordt met ons aller belastingsgeld. Meer dan veertig miljoen oude Belgische Frank aan overheidssubsidies voor een project waarvan uiteindelijk slechts een wel heel beperkt aantal mensen gebruik zal kunnen maken. Stelt niemand zich daar vragen bij? Zou de overheid in ruil voor de dierbare centjes niet mogen eisen, net zoals ze dat doet bij wie bosbeheersubsidies aanvraagt, dat de toegankelijkheid voor het grote publiek gewaarborgd wordt?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Wielerpiste Rumbeke

#11 Bericht door Wouter D »

tijd dat ER zich eens gaat moeien zeker?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Wielerpiste Rumbeke

#12 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:tijd dat ER zich eens gaat moeien zeker?
Euh, ik zou liever zien dat de Vlaamse overheid zich daar eens mee zou bemoeien. Daar komen de centen vandaan.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Wielerpiste Rumbeke

#13 Bericht door Wouter D »

daar heb je wel gelijk in, maar die gaan zich ook niet moeien als er geen klachten komen he
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

Re: Wielerpiste Rumbeke

#14 Bericht door marini »

mispakt u maar niet aan die pistes, korter dan 333m zoals in wilrijk dan wordt het snel heeel stijl. en moeilijk.....
166m is het kleinst dat ik tot nu toe ken. 250m is verdomd stijl.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: Wielerpiste Rumbeke

#15 Bericht door marksje »

De Wielerpiste is open.
Op bijgaande link het artikel uit het dagblad, en op de foto zie je dat het inderdaad steil is.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=TU3EBNHN" onclick="window.open(this.href);return false;
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Plaats reactie