Ligfietsers.be site

Tips, richtlijnen, ideëen, suggesties...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: Gentseliggers site

#31 Bericht door ward »

Ik ben ook niet zo'n kilometervreter voor mij is dat niet zo erg belangrijk,maar voor diegene die daar belang aan hechten zal het wel OK zijn denk ik.

ward

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Gentseliggers site

#32 Bericht door eeuwige reiziger »

ward schreef:Ik ben ook niet zo'n kilometervreter voor mij is dat niet zo erg belangrijk,maar voor diegene die daar belang aan hechten zal het wel OK zijn denk ik.
Ook de kleine(re) cijfers zijn welkom, hoor!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: Gentseliggers site

#33 Bericht door ward »

eeuwige reiziger schreef:
Ook de kleine(re) cijfers zijn welkom, hoor!
OK dan maar verwacht er niet te veel van hoor :lol:

ward

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Gentseliggers site

#34 Bericht door Wouter D »

is deze kmwreter lijst zoveel beter of gebruiksvriendelijker dan die van edje?

anders kon je em misschien op dezelfde manier invoegen als je de kalender hebt ingevoegd, of kan dat niet?

is maar een vraag hoor, ken daar niet zoveel van
en bicky, heb nog een pm in je inbox gepropt ook :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Gentseliggers site

#35 Bericht door bicky »

Ik vind het zo gebruiksvriendelijker en het integreerd mooier in de site
Ook kunnen er geen fouten meer gebeuren dat iemand andere data verwijderd.
Ook moeten er geen speciale rechten worden ingesteld, gewoon rechten op de site en je kan kilometers toevoegen.

Het is maar een voorstel. ik wil edjes zijn werk niet afnemen

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Gentseliggers site

#36 Bericht door Wouter D »

ik vind beide opties ok, geen speciale voorkeur
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: Gentseliggers site

#37 Bericht door ward »

@ spruitje wat ik mij al heel de tijd zit af te vragen is waar dit eigenlijk opslaagt.

1292 - 000/ 3652 - 1863- 000 :?: :shock:


ward

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Gentseliggers site

#38 Bericht door Wouter D »

o, das eigenlijk gewoon een paar getallekes die ik bijhoud voor mijn eigen
heeft iets met kms te maken
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: Gentseliggers site

#39 Bericht door slangetje »

bicky schreef:Wat vinden jullie van deze kilometerlijst?
Ik ben voorstander van ieder alleen zijn eigen km kan aanpassen, maar moet eerlijk toegeven dat ik dat van Edje beter vind. Altijd leuk vinden dat je kan ranschikken op aantal km en het jaartotaal op elk moment kan zien.
Bovendien heeft Excel iets overzichtelijker (ik mis kolommen in jou overzicht).

Wat is trouwens de bedoeling van het hele gebeuren? Is er nood aan een site naast het forum? Of vind je het gewoon leuk te prutsen met de PC?
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Gentseliggers site

#40 Bericht door bicky »

slangetje schreef:Altijd leuk vinden dat je kan ranschikken op aantal km en het jaartotaal op elk moment kan zien.
Rangschikken is mogelijk per maand. Ik bekijk het berekenen van het jaartotaal.
slangetje schreef:Bovendien heeft Excel iets overzichtelijker (ik mis kolommen in jou overzicht).
Niets is definitief. Layout is aanpasbaar. Het stoorde mij ook dat er geen lijnen tussen staan.
slangetje schreef:Wat is trouwens de bedoeling van het hele gebeuren? Is er nood aan een site naast het forum? Of vind je het gewoon leuk te prutsen met de PC?
Er is nood aan doorzichtiger systeem voor nieuwe leden. Toen ik een jaar terug op het forum aankwam was het moeilijk om concrete info terug te vinden. zo komen vaak dezelfde vragen terug op het forum en worden mensen afgeschrikt door de overvloed aan info
Het is dus de bedoeling meer leden te werven en info te bieden voor mensen die op zoek zijn naar ligfietsen.
Geef nu toe. Als je de link gentseliggers.net geeft aan iemand die gewoon wil weten wat gensteliggers doen, dan komt hij op een forum met tonnen info, zever en weinig klaarheid.

Ook een centrale plaats waar veel gebruikte info terug is te vinden is in ieder voordeel. sticky posts werken daar niet zo goed voor.
De opties zijn eindeloos. vb:
  • Een fotodatabase van toertochten. Nu staan er op picasa, flickr, .... maar nergens een groepering van alle fotos.
  • Een technische database, hoe banden vervangen, remmen regelen, wiel rechten, ...
  • Woordenlijst met ligfietstermen.
  • Misschien zelfs een ligfietsdatabase met een overzicht van alle mogelijke ligfietsen, iedere gentse ligger kan een stukje schrijven over zijn eigen fiets.
  • Blogs collectie.
Natuurlijk vind je deze info op andere sites terug, maar de vragen komen altijd terug op het forum.
Het is zeker niet de bedoeling dat ik al deze info post. ik maak eerder een lege doos waar iedere gentseligger zijn eigen bijdrage kan aan doen. Een community site dus.

Ook zoveel mogelijk in de site, integratie van google calendar en documenten is mogelijk. Maar meestal niet zo mooi en oogt slordig. als het kan in Drupal (de gebruikte techniek achter de site) pas ik deze liever toe.
Nu worden sommige dingen beheerd door verschillende apparte personen. Vele handen maken licht werk

Commentaar en suggesties zijn meer dan welkom.

Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: Gentseliggers site

#41 Bericht door ward »

De site van het witte huis in Amerika is ook opgesteld in Drupal deze is van de hand van een Belgische ontwerper (dit even ter zijde) =D>

ward

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Gentseliggers site

#42 Bericht door FrodoriC »

Ik ken eveneens liggers die er van af zien om de site te gebruiken, omdat ik citeer: hij onoverzichtelijk, ongebruiksvriendelijk en bijgevolg niet uitnodigend is..

Ik vond het persoonlijk in het begin ook moeilijk om m'n weg te vinden :!:
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Gentseliggers site

#43 Bericht door Piet Piraat »

Yep, ik kan beamen dat er mensen zijn die ligfietsen (en toertochten meerijden) maar geen zin hebben om het forum te volgen. Als zij dan een site hebben waarbij ze op de begin pagina de samengevatte gegevens zien van de volgende toertocht gaan zij eerder geneigt zijn deze site regelmatig te checken. Koppel dit dan aan een fotoboek of een link naar een filmpje nadien en ze kunnen dan na een gereden tocht thuis eens tonen wat ze gedaan hebben.

Het lijkt misschien alsof alles en meer reeds bevat zit in het forum. Maar dat is dan enkel en alleen omdat jij er goed je weg in kent. Acht pagina's aan grappige, lollige, gevatte en intelligente opmerkingen die niets te maken hebben met het onderwerp nodigen echt niet uit om vlug naar een foto, route, datum of vertrekpunt te zoeken!

Het hebben van een website die de kernactiviteit van de gentse liggers, het maken van gezamenlijke toertochten, breed toegankelijk maakt lijkt dan zelfs van grotere noodzaak dan het hebben van een forum. En wel daarom, alle achtergrond werk die bij het organiseren van activiteiten hoort kan op andere manieren gebeuren, mail, telefoon, chat, vergaderingen, ... Het forum blijkt nu éénmaal een super goed hulpmiddel!

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Gentseliggers site

#44 Bericht door Edje »

Nu ze gaan han din hand de webstek en het forum, spreken inderdaad andere mensen aan bij ons LiLi is het dataverkeer 2/5 webstek en 3/5 forum. Dus het is wel de moeite om ze naast elkaar te hebben, en ze up to date te houden.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Gentseliggers site

#45 Bericht door bicky »

De site is nu al tijdje in de lucht, al draait hij vooral nog op de achtergrond.
big brother is watching en er zijn al wat statistieken getrokken (zie bijlage)
De vraag is waar het verder gaat van hieruit.
mogelijkheden en ideeen genoeg, je moet enkel personen, tijd en goede wil hebben om het verder uit te werken.

kilometervreterlijst van google
http://gentseliggers.net/drupal6/node/33" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijlagen
gentseliggers.net Site (dashboard).pdf
(92.88 KiB) 212 keer gedownload

Plaats reactie