LF-routes

Je favoriete fietsroutes
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

LF-routes

#1 Bericht door eeuwige reiziger »

'n Mooie zaak van Toerisme Vlaanderen: ze hebben de LF-routes op routeyou gezet. Al blijven de routegidsen tijdens de fietstocht zelf natuurlijk onmisbaar!

http://www.routeyou.com/group/view/3923 ... anderen.nl
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: LF-routes

#2 Bericht door bicky »

de lf routes die tielt kruisen staan er al niet tussen,

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 727
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

Re: LF-routes

#3 Bericht door Beinsberger E »

bicky schreef:de lf routes die tielt kruisen staan er al niet tussen,
Als ik dat zo bekijk zijn enkel de routes die met bordjes zijn bewegwijzerd op de kaart gezet.
Tourisme vlaanderen is bezig de routes te voorzien van nieuwe bordjes, er zijn echter ook LF-routes die enkel worden gemarkeerd met de geel-blauwe streepjes en deze staan niet op de kaart
Als LF medewerker kan ik echter wel eens navragen of het mogelijk is ook deze routes op de kaart te zetten. 8)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: LF-routes

#4 Bericht door Wouter D »

de LF papieren kaarten waar deze routes op staan, bestaan wel, dus zou ik denken dat het een kleinere moeite is, dat ook digitaal te verkrijgen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: LF-routes

#5 Bericht door eeuwige reiziger »

Misschien staan die er niet op, omdat ze niet onder de zorg vallen van de Toerisme Vlaanderen. Als ik me niet vergis, staat de vzw Grote Routepaden in voor de andere LF's in Vlaanderen. Eddy schreef het al: langs die routes vind je geen bordjes maar de geel-blauwe streepjes.

De twee LF's die door Tielt lopen, vind je ergens anders online:
http://www.fietsroute.org/map.php?xmlfi ... riensroute
http://www.fietsroute.org/map.php?xmlfi ... porenroute

't Is natuurlijk altijd leuk zijn als alles op een referentiepagina van routeyou zou staan...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 727
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

Re: LF-routes

#6 Bericht door Beinsberger E »

eeuwige reiziger schreef:Misschien staan die er niet op, omdat ze niet onder de zorg vallen van de Toerisme Vlaanderen. Als ik me niet vergis, staat de vzw Grote Routepaden in voor de andere LF's in Vlaanderen. Eddy schreef het al: langs die routes vind je geen bordjes maar de geel-blauwe streepjes.

De twee LF's die door Tielt lopen, vind je ergens anders online:
http://www.fietsroute.org/map.php?xmlfi ... riensroute
http://www.fietsroute.org/map.php?xmlfi ... porenroute

't Is natuurlijk altijd leuk zijn als alles op een referentiepagina van routeyou zou staan...
GroteRoutepaden doet inderdaad alle moeite om een aantal LF-route's in goede staat te houden zoals de vlaanderen fietsroute en alle verbindingsroutes deze zijn alle bewegwijzerd en worden onderhouden en nagezien door vrijwilligers (LF-medewerkers), en uit ervaring weet ik dat door vandalisme en beschadigingen het niet eenvoudig is de routes in orde te houden, ik onderhoud de LF7 en het is soms demotiverend als je ziet wat er soms verdwenen na enkele weken :cry:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: LF-routes

#7 Bericht door Wouter D »

bij wie moet je eigenlijk zijn als je een deel van zo een route wenst te onderhouden, ik denk dan bvb aan de dender- en waaslandroute hier bij ons in de buurt
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 727
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

Re: LF-routes

#8 Bericht door Beinsberger E »

spruitje schreef:bij wie moet je eigenlijk zijn als je een deel van zo een route wenst te onderhouden, ik denk dan bvb aan de dender- en waaslandroute hier bij ons in de buurt
Het beste is dat je contakt op neemt met Bram Aertsen van GroteRoutepaden hij is verantwoordelijke voor de LF-routes.
Mail: bram.aertsen@groteroutepaden.be =D>

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: LF-routes

#9 Bericht door Wouter D »

ik heb deze man een mailtje gestuurd om uitleg, we zien wal wat er uit de bus komt
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: LF-routes

#10 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:ik heb deze man een mailtje gestuurd om uitleg, we zien wal wat er uit de bus komt
Ook ik stuurde een mailtje en verklaarde me bereid een waakzaam oog te laten vallen op de LF's van de streek. Hij stuurde me een mailtje waarin hij schreef dat hij later zou mailen voor een nadere afspraak. Al meerdere weken gingen voorbij, maar... Misschien eens een herinnering sturen.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 727
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

Re: LF-routes

#11 Bericht door Beinsberger E »

eeuwige reiziger schreef:
spruitje schreef:ik heb deze man een mailtje gestuurd om uitleg, we zien wal wat er uit de bus komt
Ook ik stuurde een mailtje en verklaarde me bereid een waakzaam oog te laten vallen op de LF's van de streek. Hij stuurde me een mailtje waarin hij schreef dat hij later zou mailen voor een nadere afspraak. Al meerdere weken gingen voorbij, maar... Misschien eens een herinnering sturen.
Even ter informatie, Bram Aertsen werkt niet meer bij GroteRoutepaden en is vervangen door Reen Simoen
Aan allen die geinteresseerd zijn om een LF-route te onderhouden, kunnen mailen naar de nieuwe LF-verantwoordelijke bij Grote Routepaden:Mail: reen.simoen@groteroutepaden.be :wink:

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: LF-routes

#12 Bericht door eeuwige reiziger »

Beinsberger E schreef: Even ter informatie, Bram Aertsen werkt niet meer bij GroteRoutepaden en is vervangen door Reen Simoen
Aan allen die geinteresseerd zijn om een LF-route te onderhouden, kunnen mailen naar de nieuwe LF-verantwoordelijke bij Grote Routepaden:Mail: reen.simoen@groteroutepaden.be :wink:
Missie geslaagd! Reen Simoen blijkt een jonge, leuke (euh, klink ik iets te gecharmeerd... :wink: ) maar bovenal enthousiaste dame te zijn die met hart en ziel aan een nieuwe opwaardering voor de LF's wil werken.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: LF-routes

#13 Bericht door Wouter D »

ik heb enkel een paar keer mijn route kunnen rijden, voor de rest heb ik het wat druk
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: LF-routes

#14 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:ik heb enkel een paar keer mijn route kunnen rijden, voor de rest heb ik het wat druk
Na een aantal controlebeurten kan ik slechts besluiten dat enig regelmatig toezicht toch wel noodzakelijk blijkt. In Gent verdwijnen om de haverklap bordjes of worden ze door grapjassen omgedraaid of beschadigd. Ongetwijfeld werk van studenten... Binnenkort rij ik nog eens m'n LF-gedeelte af (Beernem - Gent). Ik zal dan maar al een paar bordjes bestellen. X-aantal jaren geleden ben ik ook student geweest (en niet zo'n brave), maar vernielingen aanrichten was indertijd toch echt niet onze stijl. Blijkbaar hoort het er nu wel bij... O tempora, o mores! :cry:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: LF-routes

#15 Bericht door wout »

eeuwige reiziger schreef:. Ongetwijfeld werk van studenten... maar vernielingen aanrichten was indertijd toch echt niet onze stijl. Blijkbaar hoort het er nu wel bij... O tempora, o mores! :cry:

mooi werk dat je doet =D> , maar om nu "de studenten" aan te wijzen als de schuldigen vind ik minder ok, dit is het werk van VANDALEN
weer of geen weer, altijd velomobielweer

Plaats reactie