LF-routes

Je favoriete fietsroutes
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: LF-routes

#16 Bericht door eeuwige reiziger »

wout schreef:mooi werk dat je doet =D> , maar om nu "de studenten" aan te wijzen als de schuldigen vind ik minder ok, dit is het werk van VANDALEN
Euh, ik schreef dan ook "studenten" en niet "de studenten".
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 727
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

Re: LF-routes

#17 Bericht door Beinsberger E »

Als peter van de LF7 kan ik dit alles alleen maar beamen, hier aan de maaskant is het al niet veel beter, ik heb elk jaar enkele dozen bordjes nodig om alles in orde te houden, ik onderhoud wel 70 km route. :roll:

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: LF-routes

#18 Bericht door eeuwige reiziger »

Beinsberger E schreef:Als peter van de LF7 kan ik dit alles alleen maar beamen, hier aan de maaskant is het al niet veel beter, ik heb elk jaar enkele dozen bordjes nodig om alles in orde te houden, ik onderhoud wel 70 km route. :roll:
Misschien worden die bordjes door toeristen als een leuk souvenirtje gezien?

Wel een flinke afstand onder je toezicht... Ik geloof dat mijn werkgebied maar half zo groot is (Beernem - Gent). Wel valt het op dat er op 99% van het traject zo goed als nooit problemen voorkomen, terwijl de terugkerende ellende zich bijna steeds voordoet in die ene procent die de Gentse binnenstad uitmaakt.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 727
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

Re: LF-routes

#19 Bericht door Beinsberger E »

eeuwige reiziger schreef:
Beinsberger E schreef:Als peter van de LF7 kan ik dit alles alleen maar beamen, hier aan de maaskant is het al niet veel beter, ik heb elk jaar enkele dozen bordjes nodig om alles in orde te houden, ik onderhoud wel 70 km route. :roll:
Misschien worden die bordjes door toeristen als een leuk souvenirtje gezien?

Wel een flinke afstand onder je toezicht... Ik geloof dat mijn werkgebied maar half zo groot is (Beernem - Gent). Wel valt het op dat er op 99% van het traject zo goed als nooit problemen voorkomen, terwijl de terugkerende ellende zich bijna steeds voordoet in die ene procent die de Gentse binnenstad uitmaakt.
Ik moet wel zeggen dat de kwaliteit van de nieuwe bordjes slecht is, de las waarmee de bevestiging aan de bordjes vast zit laat makkelijk los, ik zet er nu extra revetten in als versteviging, zo voorkom ik dat bordjes gewoon van het paaltje vallen en verdwijnen, maar vandalisme blijft een probleem en ook soms onvoorzichtige kantmaaiers die de bordjes gewoon van de paaltjes rukken :wink:

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: LF-routes

#20 Bericht door eeuwige reiziger »

Beinsberger E schreef: Ik moet wel zeggen dat de kwaliteit van de nieuwe bordjes slecht is, de las waarmee de bevestiging aan de bordjes vast zit laat makkelijk los, ik zet er nu extra revetten in als versteviging, zo voorkom ik dat bordjes gewoon van het paaltje vallen en verdwijnen, maar vandalisme blijft een probleem en ook soms onvoorzichtige kantmaaiers die de bordjes gewoon van de paaltjes rukken :wink:
Je houdt het niet voor mogelijk, maar afgelopen zomer heb ik in de Gentse binnenstad een heel legioen nieuwe borden moeten plaatsen. Meer dan dertig borden waren er verdwenen, met beugels en al. Alles weg.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 727
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

Re: LF-routes

#21 Bericht door Beinsberger E »

eeuwige reiziger schreef:
Beinsberger E schreef: Ik moet wel zeggen dat de kwaliteit van de nieuwe bordjes slecht is, de las waarmee de bevestiging aan de bordjes vast zit laat makkelijk los, ik zet er nu extra revetten in als versteviging, zo voorkom ik dat bordjes gewoon van het paaltje vallen en verdwijnen, maar vandalisme blijft een probleem en ook soms onvoorzichtige kantmaaiers die de bordjes gewoon van de paaltjes rukken :wink:
Je houdt het niet voor mogelijk, maar afgelopen zomer heb ik in de Gentse binnenstad een heel legioen nieuwe borden moeten plaatsen. Meer dan dertig borden waren er verdwenen, met beugels en al. Alles weg.
In een stad is het gewoon moeilijk bij te houden, ik heb enkel Maaseik als stad rondom het mark-plein staan verkeerspalen die vast gemaakt zijn aan bloembakken en die verdwijnen dan plotseling gewoon met borden en al #-o

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: LF-routes

#22 Bericht door eeuwige reiziger »

Beinsberger E schreef: In een stad is het gewoon moeilijk bij te houden, ik heb enkel Maaseik als stad rondom het mark-plein staan verkeerspalen die vast gemaakt zijn aan bloembakken en die verdwijnen dan plotseling gewoon met borden en al #-o
Als het op papier staat dat de bloembakken weg moeten, dan moeten ze weg. Een stadswerker stelt zich verder geen vragen... :x :x :x In Gent komt daar nog het probleem bij dat het een studentenstad is. Regelmatig wordt een bordje overplakt. Of moeten bordjes studentikoze grappen ondergaan.

Ondertussen weet ik dat het onderhoud van 90% van mijn LF-traject me bijna geen moeite kost, maar die overige 10% eisen wel al mijn aandacht op. Ook enkele kritieke punten waar er blijkbaar om de haverklap ongelukken gebeuren en waar dan het bordje mee het slachtoffer wordt.

Neem je deel aan de LF-peterdag? We hebben elkaar nog steeds niet in levende lijve ontmoet...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 727
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

Re: LF-routes

#23 Bericht door Beinsberger E »

eeuwige reiziger schreef:
Beinsberger E schreef: In een stad is het gewoon moeilijk bij te houden, ik heb enkel Maaseik als stad rondom het mark-plein staan verkeerspalen die vast gemaakt zijn aan bloembakken en die verdwijnen dan plotseling gewoon met borden en al #-o
Als het op papier staat dat de bloembakken weg moeten, dan moeten ze weg. Een stadswerker stelt zich verder geen vragen... :x :x :x In Gent komt daar nog het probleem bij dat het een studentenstad is. Regelmatig wordt een bordje overplakt. Of moeten bordjes studentikoze grappen ondergaan.

Ondertussen weet ik dat het onderhoud van 90% van mijn LF-traject me bijna geen moeite kost, maar die overige 10% eisen wel al mijn aandacht op. Ook enkele kritieke punten waar er blijkbaar om de haverklap ongelukken gebeuren en waar dan het bordje mee het slachtoffer wordt.

Neem je deel aan de LF-peterdag? We hebben elkaar nog steeds niet in levende lijve ontmoet...
We (ik en mijn vrouw) hebben nog niet zo lang geleden aan de GR-peterdag deel genomen in Hasselt, waar gaat de LF-peterdag door want dat ongaat me even ?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: LF-routes

#24 Bericht door eeuwige reiziger »

Beinsberger E schreef: We (ik en mijn vrouw) hebben nog niet zo lang geleden aan de GR-peterdag deel genomen in Hasselt, waar gaat de LF-peterdag door want dat ongaat me even ?
Dit jaar zal er waarschijnlijk wel niet veel ruimte meer zijn om nog eentje te organiseren, niet?! :wink: Ik had het goede voornemen genomen om dit jaar naar de LF-dag af te zakken, maar mijn vrouw had al iets anders gepland. En als gehoorzame echtgenoot... :mrgreen:

Hopelijk lukt het in 2016.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 727
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

Re: LF-routes

#25 Bericht door Beinsberger E »

eeuwige reiziger schreef:
Beinsberger E schreef: We (ik en mijn vrouw) hebben nog niet zo lang geleden aan de GR-peterdag deel genomen in Hasselt, waar gaat de LF-peterdag door want dat ongaat me even ?
Dit jaar zal er waarschijnlijk wel niet veel ruimte meer zijn om nog eentje te organiseren, niet?! :wink: Ik had het goede voornemen genomen om dit jaar naar de LF-dag af te zakken, maar mijn vrouw had al iets anders gepland. En als gehoorzame echtgenoot... :mrgreen:

Hopelijk lukt het in 2016.
Ik bedoelde eigenlijk of er al een datum vast lag voor 2016 want meestal is de LF-peterdag in het voorjaar, ik kan altijd eens mailen naar Reen dan weten we het zeker. :wink:

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: LF-routes

#26 Bericht door eeuwige reiziger »

Beinsberger E schreef: Ik bedoelde eigenlijk of er al een datum vast lag voor 2016 want meestal is de LF-peterdag in het voorjaar, ik kan altijd eens mailen naar Reen dan weten we het zeker. :wink:
Reen zal het nu wel te druk hebben met het klaarmaken van groeimelk, papjes... en het afvegen van babybilletjes! :wink: :)
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie