klein tochtje: boomgaardroute

Verslagen over evenementen, toertochten, reizen...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
jorvik
Neo Prof
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 10 sep 2004, 11:59
Postcode: 2000
Fiets: hurricane
Locatie: antwerpen
Contacteer:

klein tochtje: boomgaardroute

#1 Bericht door jorvik »

zondag ook even de boomgaardroute gaan doen. Best mooi, veel kleine landweggetjes, rustig. Ge komt inderdaad boomgaarden tegen, staan nu nog geen bloemekes op.

In het rivierenhof kwam een racefietser achter mij hangen, ik reed toen ongeveer 30 per uur. Langzaam opgetrokken tot
35 km/u, effe volgehouden en dan ineens naar de 40. Toen moest hij toch wel lossen, hahaha. Spijtig genoeg moest ik toen scherp afdraaien op kiezels, dus flink mogen afremmen om niet onderuit te gaan, dus ik ben niet als een puntje aan de horizon kunnen verdwijnen.

Iets later op de tocht een BMW in mijn gat, wou absoluut voorsteken op een smal weggeske, en juist in een bocht probeerde hij dat, kwam natuurlijk ene van den andere kant, dus ik heb maar teken gedaan dat hij
moest wachten. Daar kon hij natuurlijk niet mee lachen. Iets verder is hij gestopt, fameus ambras mee gemaakt. Dacht zeker dat ik onder de indruk was. Ok, fout lag misschien ook een beetje bij mij. Hou er nu
eenmaal niet van dat auto's veel te dicht langs je heen voorbijsteken, dus vaak rijd ik niet gans aan de kant op die smalle wegen, maar zodanig dat ze bijna niet kunnen voorbijsteken. Is nog geen reden om in een bocht te gaan voorbijsteken natuurlijk.

Hoop dat hij meer gefrustreerd was als ik!
jan

Frank II
Kopman
Berichten: 658
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 7:53
Postcode: 2160
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Wommelgem
Contacteer:

#2 Bericht door Frank II »

Een stuk van onze route zondag liep ook langs de boomgaard route.

We hadden elkaar kunnen tegenkomen.

jorvik
Neo Prof
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 10 sep 2004, 11:59
Postcode: 2000
Fiets: hurricane
Locatie: antwerpen
Contacteer:

#3 Bericht door jorvik »

ik zag vandaag pas dat jullie daar ook geweest zijn. Ik ben trouwens pas om 15.30 vertrokken, dus toen waren de velden al niet meer zo schoon wit!

Maar wel een mooie ondergaande zon!
jan

Gast

#4 Bericht door Gast »

Jorvik schrijft :

" >> Iets later op de tocht een BMW in mijn gat, wou absoluut voorsteken op een smal weggeske, ... Daar kon hij natuurlijk niet mee lachen. Iets verder is hij gestopt, fameus ambras mee gemaakt.
Hoop dat hij meer gefrustreerd was als ik! "

Zelfde meegemaakt maar anders opgelost. Een minimumruimte van één meter tussen inhalende auto en fiets dient te allen tijde aangehouden te worden.
Ook bij mij werd gestopt. De automobilist gaf luidkeels dit en dat te kennen. Heb hem duidelijk gemaakt wat de wetgeving zegt, namelijk die één meter tussenruimte, én dat de zwakke weggebruiker niet nodeloos in gevaar mag worden gebracht volgens de nieuwe straatcode, én dat ik erover nadacht om klacht tegen hem in te brengen wegens verkeersagressie.

Gevolg : de automobilist leek het te snappen en was er plots niet meteen gerust in. Gevolg : iedereen zachtjes verdergereden en bij mij geen frustaties. Kennis is macht. Maar het mag niet misbruikt worden.

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#5 Bericht door Brechtix »

Ik heb meestal zo'n klein digitaal kameraatje bij mij, volgende keer dat er spel is (wat met de velomobiel gek genoeg weinig gebeurt) ga ik gewoon direct een paar foto's pakken van de situatie en de nummerplaat.

Ben benieuwd wat de reactie zal zijn :twisted:
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

jorvik
Neo Prof
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 10 sep 2004, 11:59
Postcode: 2000
Fiets: hurricane
Locatie: antwerpen
Contacteer:

#6 Bericht door jorvik »

hoi patrick,

ik vind het echt een verrijking voor deze lijst dat er iemand van de politie als jij aan meedoet. Dan wordt alles eens van de andere kant bekeken. Doe zo voort!

Je hebt volledig gelijk dat jouw aanpak beter is, ik ga dat de volgende keer dan ook maar uitproberen. Effe op mijn tanden bijten en rustig blijven.

Nu kende ik wel die regel van die één meter tussenafstand, maar als ik zo elke dag met de fiets naar het werk rijd, dan heb ik toch wel de indruk dat ik de enige ben die die regel kent. Nog niet veel auto's tegengekomen die zich daaraan houden.

Ooit zelfs eens ene gehad die met zijn spiegel tegen mijn stuur gereden is (gewone fiets uiteraard), gelukkig dat ik niet gevallen ben toen.

Jan
jan

Plaats reactie