Kanalentocht

Planning en voorstellen van toertochten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Kanalentocht

#1 Bericht door Vital »

Zaterdag 17 Juli rijden we een tocht langs de kanalen, afstand zal varieren tussen de 250 a 300km. Vertrek om 7u in zonhoven, 10-10u30 in wijnegem. Er wordt met de klok mee via het albertkanaal van zonhoven naar antwerpen gereden, dan richting pannenkoekenboot vervolgens via zuid-willemsvaart richting lanaken.
Bij intresse doe maar een pb. Richtsnelheid 27+
Laatst gewijzigd door Vital op ma 12 jul 2010, 0:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#2 Bericht door slangetje »

Geuss what, ik pik aan in Wijnegem (knp 16/30) aan het grasveldje. Zondag doe ik Zonhoven - Wijnegem - Sint-Niklaas ;-)

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#3 Bericht door slangetje »

DennisTheMenace schreef:Mijn bedoeling was om een maar stukje mee te rijden. In de veronderstelling dat jullie rond 10.30h vanuit wijnegem naar Zonhoven rijden, pik ik aan in wijnegem en rij ik mee tot Kwaadmechelen, dan draai ik terug.
Ik ben ook wel te vinden voor langere en snellere tochten, als ik geen BBQ had, was ik wel mee gereden tot in limburg.
Keep in mind dat ik nog maar 3 maand op de fiets zit, moet nog een beetje opbouwen om 200km te rijden ;)
De route loopt van Zonhoven over Kwaadmechelen naar Wijnegem, door naar Brecht - Beerse - Turnhout - ... . Dus als je graag meefietst: even PBtje naar Vital om te weten hoe laat hij in Kwaadmechelen plant te zijn (en hoe snel hij het eerste stuk wilt trappen)...
Anders gaat het een heel lange rit worden. :-)

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

#4 Bericht door hmmm »

Ik ga aanpikken ter hoogte van Grobbendonk :).

Is er een gpx track beschikbaar van deze route?

Edit: Is er ergens een stop gepland in de buurt van een supermarkt/café waar ik het nodige extra voedsel kan inkopen en mijn water kan bijvullen of moet ik zorgen dat ik voldoende mee heb van beiden? Mijn waterfilter meenemen om water uit het kanaal te kunnen drinken kan ook, maar nogal overkill :P.

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#5 Bericht door slangetje »

Evert, Kan Vital momenteel niet bereiken, maar ik voorzie eten. We stoppen meestal wel eens omdat er tocht niet genoeg eten is, of zin in iets anders. Maar reken er niet te hard op (ik post nog als ik hem toch nog hoor vandaag). Water bijvullen gaat voor mij ook nodig zijn, maar dat kan ook aan een kraan in een plaatselijke drankgelegenheid.
We volgen het kanaal (letterlijk), maar de route is niet speciaal voorverkend. Gewoon fietsen en op het orientatiegevoel vertrouwen. Het heeft altijd al gewerkt en ook fout fietsen is fietsen ;-) Als je GPS hebt, moet je mss een trak maken: van zonhoven naar Zolder, het Alberkanaal naar Wijnegem (knp 16) door naar het zilvermeer zo naar Lanaken en via Genk en Hasselt weer naar Zolder. Je gaat dus met Vital moeten afspreken om hoe laat hij Grobbendonk passeert (en het stuk Zolder-Grobendonk ga je waarschijnlijk alleen fietsen 's avonds).

Gebruikersavatar
DennisTheMenace
Neo Prof
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
Postcode: 3700
Fiets: M5 CHR
Locatie: Tongeren
Velomobiel: Quest 700| DF-XL
Contacteer:

#6 Bericht door DennisTheMenace »

Of je kan met mij afsplitsen aan het zilvermeer en de korte weg terug naar grobbendonk nemen. Hou er rekening mee dat ze een stevige westenwind (tot 50 km/h :shock: ) voorspellen, dus de terugweg zal iets pikanter zijn.

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#7 Bericht door Vital »

route is niet speciaal verkend maar eerder al meermaals afgelegd, gps is niet nodig. Als we een eetgelegenheid tegenkomen nemen we uiteraard een pauze en iets te eten maar persoonlijk zorg ik altijd voor voldoende eten en drinken. (ooit zonder geld en eten uit almere naar huis gefietst, dat nooit meer...)
Vergeet ook je reservebanden enz niet!

Ik ben bereikbaar op het nummer 0497780155

@Evert: Om 9.15 aan de brug van knooppunt 47? Pas op, ik rij onder de brug door aan de rechterkant richting antwerpen.

http://www.fietsnet.be/routeplanner/default.aspx

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

#8 Bericht door hmmm »

@Vital: dus eigenlijk knooppunt 09 als ik het goed bekijk? Ik ben nog nooit geweest daar in Grobbendonk, dus ik kan me de brug niet zo voorstellen. Ik zal er zijn om 9.15, moest je er vroeger passeren gelieve me dan te verwittigen.

@Dennis: als ik snel op de kaart kijk is dat wel een redelijk grote omweg voor me, kanaal volgen is korter :P.

Ik kijk er naar uit om nog eens een leuk rondje te fietsen, sinds ik terug ben van fietsvakantie (vorige week) nog geen 100km in totaal gefietst :?.

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#9 Bericht door slangetje »

Evert schreef:@Vital: dus eigenlijk knooppunt 09 als ik het goed bekijk? Ik ben nog nooit geweest daar in Grobbendonk, dus ik kan me de brug niet zo voorstellen. Ik zal er zijn om 9.15, moest je er vroeger passeren gelieve me dan te verwittigen.
Dat bedacht ik ook
Evert schreef:@Dennis: als ik snel op de kaart kijk is dat wel een redelijk grote omweg voor me, kanaal volgen is korter :P.
Evert, je kan de grote toer maken (grobendonk-Wijnegem-Zilvermeer-Lanaken-Grobbendonk) of je kan een kleine toer maken en inderdaad van het Zilvermeer terug keren naar knp 12 (of 60 ergens) aan het albertkanaal. Denk dat het 2de ongeveer 100 km korter is.

Mi *even geen zin/tijn om alles correct op te zoeken*

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#10 Bericht door Vital »

de brug net voor knp 09 ja

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#11 Bericht door slangetje »

De timing zat deze morgen perfect (wat toch netjes is op die afstand). Het gezelschap was aangenaam en het tempo lag goed. Voor 't eerst kon ik volgen ...
Maar je maakt wat mee op de, voor mij, 200 km, eerst dien je als bumper voor een vrouw die in het water wil rijden (gelukkig is elleboog-voorwiel minder pijnlijk als trapper-scheenbeen) en vervolgens dreigen ze dat ze je 't kanaal insmijten ;-)
Toch is het voor herhaling vatbaar (ja, ook met het principe de traagsten moeten afzien). Bedankt Vital, Dennis en Evert.

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#12 Bericht door Vital »

Leuke tocht, goed gezelschap. Soms wat wolken, soms een drupje, meestal zon en bij die ene hevige bui zaten we in de pannekoekenboot :lol: Uiteindelijk 260km op de teller met een gemiddelde van exact 27. Had Mireille de laatste 20km met de wind op kop haar reservetank niet opengedraaid en continu kop getrokken voor ons, was dat gemiddelde er nooit geweest, chapeau!!! =D>

Merci Mireille, Evert en Dennis

Gebruikersavatar
DennisTheMenace
Neo Prof
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
Postcode: 3700
Fiets: M5 CHR
Locatie: Tongeren
Velomobiel: Quest 700| DF-XL
Contacteer:

#13 Bericht door DennisTheMenace »

Jup zo mogen er meer tochten zijn, leuke snelheid, leuk gezelschap. Volgende keer doe ik hopelijk ook de volledige afstand ipv de "mietentoer" :lol:

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

#14 Bericht door hmmm »

Bedankt voor het organiseren van deze 'last minute' tocht.

's Morgens aan knooppunt 09 was Vital netjes op tijd zodat we samen Dennis en Mireille konden gaan ophalen voor de rest van de tocht. Het was mijn eerste 'kanalentocht' en ik heb vele nieuwe jaagpaden mogen ontmoeten. Goed weer, aangename temperatuur om te fietsen en leuk gezelschap, meer moet het niet zijn voor me :).

Het tempo lag redelijk hoog, wat me wel beviel. Alleen het laatste stukje tussen Lanaken en Hasselt heb ik mezelf het 'snot voor de ogen' moeten fietsen om Mireille bij te kunnen houden, amai.

Vanaf Hasselt had ik nog een redelijk stuk te gaan, maar gelukkig is de wind wat gaan liggen en heeft een stuk chocolade me weer bij positieven gebracht zodat ik ook het laatste stuk nog met een degelijke snelheid kon volbrengen. Niets beter dan heerlijk uitgeput, met 305km in de benen, in je bed kruipen en in een heerlijk diepe slaap vallen :lol:.

Prachtig initiatief, bij een volgende snelle en lange tocht ga ik zeker weer van de partij proberen te zijn :D.

Misschien eens zelf een tocht gaan verkennen

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#15 Bericht door slangetje »

Evert schreef:Misschien eens zelf een tocht gaan verkennen
Of uitstippelen op je GPS, we verkennen wel mee ;-)

Plaats reactie