Internationaal transport HPV's

Verslagen over evenementen, toertochten, reizen...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Internationaal transport HPV's

#1 Bericht door Peter J »

Woensdagmiddag 16h30 vertrek in Hemiksem voor iets wat normaal gezien niets speciaals is, met name het vervoeren van HPV's, maar.... dit blijkt helemaal anders uit te draaien naargelang de tijd vordert. Ik rijd dus van Hemiksem naar Waver waar ik afspraak heb met Vincent, de eigenaar van de WAW056. Het is de bedoeling dat ik deze WAW oppik (en betaal natuurlijk :D) en deze dan vervoer naar het zuiden van Duitsland. Iets na 18h00, ik ben op enkele minuten van het door Vincent opgegeven adres, rinkelt mijn GSM... Vincent die vraagt waar ik ben... ik antwoord dat ik binnen een paar minuten aan zijn deur sta :P Luttele minuten later sta ik inderdaad voor de oprit van Vincent's huis, kan niet missen dat ik juist ben want de WAW staat er in volle glorie te schitteren =D> :D Wat een mooie machine ! ! ! Ik maak kennis met Vincent, een zeer aangename man, we hebben een heel toffe babbel, er worden een aantal specifieke eigenschappen van de WAW uitgelegd en na een uurtje is het voor mij tijd om ervandoor te gaan want ik moet nog tot in Trier waar ik een hotel geboekt heb. Kort na mijn vertrek bij Vincent zit ik nog na te genieten van mijn ontmoeting met hem... dit is werkelijk een héél toffe gast ;) :D :) De radio staat aan maar echt luisteren doe ik niet, eens voorbij Namen valt het mij op dat de radio, althans ik denk dat het de radio is, een hoogfrequent piepend (fluitend) geluid maakt.... blijkt dat dit geluid niet ophoudt als ik de radio afzet... da's raar :o ik doe de linkerruit naar beneden, geen verschil... de rechterruit naar beneden, geluid is nu veel duidelijker hoorbaar... ik trap effe op mijn rem, het geluid stopt even... Oeps, dat ziet er niet goed uit, eerstvolgende parking stop ik, stap uit en ga aan de wielen voelen... Drie wielen zijn koud, op het rechterachterwiel kan je een ei bakken... :( Verdomme... dat ziet er dus echt niet goed uit :shock: :roll: Zit dus niets anders op dan contact op te nemen met het verhuurbedrijf... met name mijn werkgever ::) Daar word ik doorverwezen naar de "break-downservice"... Bellen naar een 0800-nummer, ik krijg Jenny aan de lijn, zij noteert alle gegevens en stuurt een depannagebedrijf of een wegenwachter ter plaatse, dit zal vermoedelijk een klein uurtje duren... Ok, niets aan te doen, wachten dus... Een klein uurtje later arriveert er effectief een takelwagen, de chauffeur blijkt ook een mekanieker te zijn, hij vraagt me wat er scheelt, trekt zijn overall aan en duikt onder de bestelwagen aan het rechterachterwiel, een paar seconden later komt hij er weer onderuit met de boodschap dat de rem blijft hangen... Ziet er goed uit dus... Hij haalt gereedschap en verdwijnt weer onder de bestelwagen, blijkt dat de handremkabel de schuldige zou zijn, hij probeert die los te krijgen maar dat lukt niet... Volgend voorstel, de kabel gewoon doorknippen... Ik neem contact op met de technische dienst van Hertz Belgium en krijg de toelating om de handremkabel te laten doorknippen... Zo gezegd, zo gedaan :) Een goed halfuur na aankomst van de depanneur is mijn bestelwagen blijkbaar weer rijklaar, weliswaar zonder handrem, maar dat vind ik niet erg, als ik maar in Trier en morgen in Oberndorf geraak ;) Hij volgt me nog een 15-tal km, daar stoppen we samen op een stuk bredere pechstrook om aan het wiel te voelen... niks opwarming, moooooiiiii =D> Opgelucht kruip ik weer achter het stuur en vervolg mijn weg... De rit verloopt voorspoedig, ik maak een vlugge berekening, dat zal dus om en bij 23h30 worden tegen dat ik in Trier aankom... Ik had gepland daar aan te komen tegen 22h00, maar ja... planning en realiteit lopen niet altijd gelijk ::) Ik besluit mijn tank vol te gooien bij het eerste tankstation na de Luxemburgse grens, na het tanken merk ik dat dit een BP-station is... too late :o Ik rijd weer de snelweg op richting Trier, na een paar kilometer heb ik de indruk dat er weer iets piept aan de bestelwagen... raampje naar beneden, en ja hoor, hetzelfde geluid van eerder op de avond is duidelijk te horen... SH*T... dit was nu net wat ik nodig had ::) Ik rem even, geluid weg, rem los, piepen begint weer, beetje zigzaggen brengt ook soelaas... Straks denken ze nog dat ik dronken achter het stuur zit :P :roll: Ik besluit het risico te nemen en door te rijden tot Trier, dit lukt me ook :) Terwijl ik in Trier op zoek ben naar mijn hotel vergis ik me op een rond punt, maar... dit heeft zijn voordelen, want, wat zie ik daar staan... 5 bestelwagens van Hertz Duitsland ! ! ! =D> :D =D> Ik superblij, morgenochtend goed op tijd opstaan en gewoon tot hier komen en een vervangvoertuig vragen... denk ik 8) Terug naar het rond punt, de juiste afslag genomen en zo beland ik aan het gereserveerde hotel, NH Trier. Inchecken, kamer 704 op 7de verdiep, een mooie, nette en ruime kamer, dat valt mee :) de temperatuur is ietsje minder, het is er behoorlijk warm, wat zou je willen met zo'n weer... airco is er niet. Nog effe iets gedronken en dan bedje in want morgen is het vroeg weer dag ::) Om 6h20 schiet ik plots wakker, ik denk dat ik me ruim overslapen heb, gelukkig is dat niet zo :) Ik blijf nog een uurtje liggen soezen en dan trakteer ik mezelf op een heerlijke verfrissende douche. Tegen 7h30 sta ik aan de receptie om af te rekenen, ik vraag aan de receptionist of hij de openingsuren van het Hertz-kantoor om de hoek kent... Hij kent ze niet maar zoekt het nummer op en belt om te vragen wanneer ze openen, blijkt dit 8h00 te zijn, ik bedank hem en stap buiten, het is aangenaam fris, een briesje waait mij vanover de Moezel tegemoet, dit doet deugd :wink: :) 8) Effe controleren of de WAW nog goed vastzit en dan "stante pede" naar het Hertzkantoor om de hoek. Daar aangekomen is er al iemand aanwezig, mooi, zo raak ik hopelijk redelijk snel weer weg. Ik ga binnen en leg mijn probleem uit... blijkt dat alle bestelwagens die daar staan reeds gereserveerd zijn voor klanten :( Om een lang vehaal kort te maken, uiteindelijk krijg ik een vervangvoertuig, een aftandse Iveco vol builen en blutsen en smerig van boven tot onder en met 87500 km op de teller... :o Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat men dit voertuig achter de hand houdt voor de "hopeloze gevallen", er staat geen bestickering met reclame van Hertz op, dit zegt genoeg denk ik :P De andere bestelwagens die er staan zijn vrij recente Ford Transit's en Mercedes Sprinter's, maar ik zal het dus met de Iveco moeten doen... Er was wel nog één andere optie, een vrachtwagen van 7,5T... maar dat zag ik niet zitten... een 7,5tonner om een WAW te vervoeren leek me een beetje teveel van het goede ::) Ik heb dan samen met een medewerker van het kantoor de WAW overgeladen en ben met deze medewerker ook de mij in de steek latende bestelwagen nog gaan droppen bij een plaatselijke Ford-dealer. Na dit alles is het reeds 9h40, hoog tijd om te vertrekken richting Oberndorf am Neckar. :) De reis verloopt verder voorspoedig, de zithouding in zo'n Iveco bestelwagen is een ramp voor iemand van 1m86, maar dat neem ik er bij... als mijn rug het begeeft dan zal dat uitdraaien op ziekteverlof... :roll: Om 13h20 kom ik uiteindelijk aan in Oberndorf am Neckar... of beter gezegd in Beffendorf... =P~ dat is een deelgemeente van Oberndorf, nu nog effe op zoek naar de Lohwiesenstrasse en dan zijn we waar we verwacht worden. Het vinden van de straat is een fluitje van een cent, niet moeilijk... er zijn maar een tiental straten in dit "boerengat" 8) Ik stap uit en er komt net een dame aangereden met de fiets, zij vraagt me of ik op zoek ban naar de familie .... Ik versta geen fluit van wat ze brabbelt... Uiteindelijk blijkt het wel degelijk de echtgenote te zijn van de man waarmee ik een afspraak heb, met name Hans-Dieter... zijn vrouw roept hem met "Hansi"... Dit doet me meteen denken aan mijn kindertijd en het sprookje van "Hansje en Grietje" :lol: \:D/ Ik maak enkele seconden later kennis met Hansi :P We begroeten mekaar en dan gaat het al snel richting garage, daar kan ik voor het eerst de Milan aanschouwen waarvoor ik bijna 650 km gereden heb en ik moet het toegeven, dit staat me aan... héél erg zelfs :lol: 8) :lol: De Milan wordt buiten gerold om hem daar ten gronde te kunnen aanschouwen in het volle zonlicht... Ik sta een beetje perplex, dit is een machine die me echt wel bevalt \:D/ Dit is rock'n roll voor mij :!: :!: :!: Het volgende kwartier wordt er vanalles uitgelegd en getoond, ik ben onder de indruk. Dan maak ik de bestelwagen open en verlegt de aandacht zich naar de WAW, deze zal hier de plaats gaan innemen van de Milan, weliswaar maar ten tijdelijken titel want er is een Milan SL in de maak voor Hansi. Hij kent de WAW trouwens al want hij heeft voor de Milan ook al een tijd een WAW in zijn bezit gehad, de WAW moest het echter afleggen tegen de Milan omdat deze laatste een fractie ruimer is dan de eerder genoemde WAW. Nu zal de WAW echter minstens 4 maanden of langer indien de levering van de Milan SL vertraging oploopt weer hier in de buurt rondrijden. Ik leg ook effe een paar zaken uit die Vincent me doorgegeven had, de WAW is namelijk uitgerust met een Crystalite pedelec-systeem. Dan is het tijd om me in de Milan te hijsen en te kijken of de zit, de zithouding, het stuur en alles eromheen me wel bevallen. Het instappen gaat probleemloos... Dat was wel effe anders met de Quest een aantal maanden geleden, het instapluik waarover de Milan beschikt is voor een zwaarlijvig en niet al te lenig persoon als ik echt wel een enorm voordeel 8) :oops: :roll: En dan gaan we es effe een stukje rijden, dat gaat wel, alleen... hij staat te kort voor mij en daardoor kom ik steeds met mijn knieën tegen het instapluik ondanks de uitstulpingen... Ik maak me daar niet echt zorgen over omdat dit op te lossen is door het trapmechanisme te verschuiven. De proefrit is dus eerder kort maar ik ben enthousiast, dit wordt mijn toekomstige voertuig voor mijn woon-werkverkeer :wink: 8) Ondertussen heeft Hansi de WAW ook effe gereden en goed bevonden, hij is enkel niet te spreken over de remhendels, dit zouden volgens hem mountainbike-remhendels zijn en door de andere plaatsing van het scharnierpunt op deze remhendels zou men hiermee niet voldoende remkracht kunnen ontwikkelen... In hoeverre deze uitleg van Hansi overeenkomt met de realiteit weet ik niet dus wens ik mij daar ook niet over uit te spreken... :-# =;
Wordt vervolgd.....
Bijlagen
IMG_4094 (Small).JPG
IMG_4095 (Small).JPG
WAW056 en Milan MK I  P008.jpg
Laatst gewijzigd door Peter J op za 03 jul 2010, 15:23, 4 keer totaal gewijzigd.
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

#2 Bericht door bicky »

wordt vervolgt, en hopelijk met regeleinden.
Of is de "enter" knop kapot?
Want dit is wel een hele kluif om te lezen.

mooi verhaal anders.

Plaats reactie