Toertochten bundelen

Tips, richtlijnen, ideëen, suggesties...
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Toertochten bundelen

#1 Bericht door eeuwige reiziger »

2010 is al een mooi toerjaar bij de Gentse Liggers geworden (LiLi's, ik gooi jullie er ook bij, wat hopelijk geen probleem vormt). Nog meerdere maanden te gaan, en hopelijk staat er nog veel lekkers te komen. Nu staan verslagen en foto's in dit forum, wat ervoor zorgt dat ze na verloop van tijd in volgorde zakken.

Zou het niet interessant zijn om onze oude voorpagina (die er nu niet meer is, maar de 'anciens' onder ons zullen zich die nog wel herinneren) weer op te vissen en er een soort portaal van te maken waar korte verslagen en foto's van iedere toertocht een plaats kunnen vinden? 'n Beetje zoals de Duitse Liegeradfreunde Ruhr-Lippe hebben. Voor wie nieuw is, vormt zo'n openingspagina wel een heel interessante kennismaking.

http://www.ctag.de/g2/main.php?g2_itemId=974
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#2 Bericht door Wouter D »

de limburgse liggers hebben dat he

voor de gentse liggers zou ik dat wel willen, ik moet alleen iemand hebben die er tijd voor wil maken en die het kan doen natuurlijk, want dat is meestal het probleem, wat je ook kan doen, is die verslagen en foto-linken bij 'verslagen' zetten
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

#3 Bericht door bicky »

Ik heb op een toertocht ook al aangehaald dat het site een mooie uitbreiding zou vormen op het forum.
Kan je verschillende dingen op kwijt die nu regelmatig terug komen in het forum en overal verspreid zijn
zoals:
- Kalender
- toertochten, overzicht.
- kilometerlijst
- Basis uitleg gentse liggers en doelstellingen.
- ledenoverzicht met fietsen.

Ik heb anders wel zin om het verder uit te werken.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

bicky schreef:Ik heb op een toertocht ook al aangehaald dat het site een mooie uitbreiding zou vormen op het forum.
Kan je verschillende dingen op kwijt die nu regelmatig terug komen in het forum en overal verspreid zijn
zoals:
- Kalender
- toertochten, overzicht.
- kilometerlijst
- Basis uitleg gentse liggers en doelstellingen.
- ledenoverzicht met fietsen.

Ik heb anders wel zin om het verder uit te werken.
Mij hoor je je niet tegenspreken! Allemaal goede ideeën. Vraag is nu nog hoeveel webruimte we daarvoor ter beschikking hebben.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#5 Bericht door Edje »

Eeuwige dat valt best mee, ik betaal momenteel 42 € voor 3 Gb webruimte, met DB, Emailserver onbeperkt aantal adressen, fotoalbum, blog.

Verkeer omzet onbeperkt zolang de andere er geen last van krijgen, anders raden ze aan om een cathegorie hoger te gaan, nu ik ben nog niet op het kleinste begonnen voor die reden ;-)

onze hoster is one.com
Laatst gewijzigd door Edje op do 24 jun 2010, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

#6 Bericht door bicky »

Edje schreef:Eeuwige dat valt best mee, ik betaal momenteel 42 € voor 1 Gb webruimte, met DB, Emailserver onbepeerkt aantal adressen, fotoalbum, blog. onze hoster is one.com
volgens mij moet je keer het tarief laten nakijken.
Bij one.com betaal je voor 3gb space (een zee van ruimte) 27€ per jaar.
de iets duurdere 10GB space heb je voor 43€ per jaar.
3 GB is meer dan genoeg. (of er zou een heel groot foto album of andere dingen moeten opstaan). Erg veel trafiek genereert een forum en site niet. Das eerder voor videos, mp3z en fotos

Ik was vroeger ook uitbater van een forum + website. Ongeveer even druk als hier maar dan nog met een heel grote site bij. en had maar 100mb space en die geraakte ook niet vol.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#7 Bericht door Edje »

sorry is indeed 3 GB 27 € + domeinnaam
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#8 Bericht door eeuwige reiziger »

Ed, ik ontdek nu pas de webstek van de LiLi's. Heel mooi gedaan, zeg! Zoiets had ik in gedachten als eerste openingsbladzijde van www.gentseliggers.net . Natuurlijk is het niet de bedoeling dat we met elkaar concurreren of met de voortreffelijke site van ligfiets.nl .
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#9 Bericht door Wouter D »

betreft de site, als er iemand is die zich ermee bezig houd, dan zorg ik voor de webruimte, een domeinnaam hebben we ook al, voor het geval jullie het nog weten heeft het forum een reserve-domeinnaam bijgekregen.

www.ligfietser.be

deze hebben we nog voor een dikke drie jaar vooraleer we ze weer moeten verlengen, dan gewoon een kwestie van op de site door te linken aan forum en klaar is vlaamse kees.

zal eens luisteren bij wim of er nog voldoende webruimte vrij is op de ruimte van het forum en anders huren we wel een stukje bij iemand anders, ik ken wel een liggers die daarmee bezig is :-)
misschien kan ik hem zelfs vragen een gebruiksvriendelijke site te maken voor gentse liggers, ik wil zeggen eentje die makkelijk aan te vullen is door anderen zoals bijvoorbeeld bicky.

jullie laten het maar weten wat jullie ervan denken
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#10 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:jullie laten het maar weten wat jullie ervan denken
Mij best. Alleen, waarom twee verschillende webadressen hanteren? Ik denk dat het beter is, zoals vroeger, www.gentseliggers.net tot hoofdpagina te maken en www.gentseliggers.net/forum voor het forum. Of had jij een bepaalde reden om dat andere adres te gebruiken?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#11 Bericht door Wouter D »

ik heb het andere adres indertijd gereserveerd omdat het jammer was te laten liggen en om het forum eventueel mettertijd zo te gaan noemen omdat er weer vraag naar was,

natuurlijk moet dat niet he. ik zeg gewoon dattie beschikbaar is. er is voor betaald
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#12 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:ik heb het andere adres indertijd gereserveerd omdat het jammer was te laten liggen en om het forum eventueel mettertijd zo te gaan noemen omdat er weer vraag naar was,

natuurlijk moet dat niet he. ik zeg gewoon dattie beschikbaar is. er is voor betaald
Ok, mij best. Nu even inhoudelijk, al moet ik eerlijk zeggen dat de site van de LiLi's best wel leuk is als referentie.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#13 Bericht door Wouter D »

als edje dat toestaat mag onze site daar wel op lijken hoor.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#14 Bericht door Edje »

Mag altijd :wink:

alles is gemaakt om te kopieren, het origineel product blijft toch altijd het beste, behalve bij japanners :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#15 Bericht door Edje »

eeuwige reiziger schreef:Ok, mij best. Nu even inhoudelijk, al moet ik eerlijk zeggen dat de site van de LiLi's best wel leuk is als referentie.
En dan ligt de opbouw momenteel helemaal stil, ben nog niet uitgevloekt op die site ;-), maar das winterwerk :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie