West-Vlaanderen in beweging: Door bos en veld (27 juni)

Planning en voorstellen van toertochten

Mag ik voor jou de pintjes koud zetten?

ja
6
46%
neen
7
54%
 
Totaal aantal stemmen: 13

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
anne
Neo Prof
Berichten: 189
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 18:35
Postcode: 9000
Fiets: Challenge wizard
Locatie: Gent
Contacteer:

#61 Bericht door anne »

Ik kom niet:toch te laat uitgezeten en het zou te lastig en te traag gaan.
Tot de volgende! t' Amuseleute
Challenge Wizard, Challenge Seiran SL, Challenge Hurricane

marn
Neo Prof
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 16 dec 2005, 0:17
Fiets: Raptobike lowracer
Locatie: Erpe-Mere (Burst)
Contacteer:

#62 Bericht door marn »

Was fun, prachtige vlakke banen, mooie omgeving, hier en daar wat roodgebakken.

In deze streek zou ik de rapto wel eens voluit willen laten gaan. Mijn gemiddelde snelheid moet toch een pak hoger liggen in die omgeving...
Bijna nooit stoppen, bijna altijd vlakke baan, prachtige omgeving... aalst is er een ramp tegen.

verder:
zijn er nog ritten gepland met bradery als tussenstop?
Raptobike Lowracer
www.mvdha.biz

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

De tocht van de tien kleine liggertjes...

#63 Bericht door eeuwige reiziger »

Tien kleine liggertjes wilden uit rijden gaan langs verre wegen.
Een vertrok onverhoeds naar verre fietsoorden – toen waren er nog negen.

Negen kleine liggertjes droomden over fietsen tot diep in de nacht.
Een werd wakker met het hoofd o zo zwaar – toen waren er nog acht.

Acht kleine liggertjes wilden voor de gloeiende zon niet beven.
Een zei dat de zon hem naar andere oorden lokte – toen waren er nog zeven.

Zeven kleine liggertjes zochten in een klein dorp naar het juiste adres.
Een bleef ergens steken, wie weet waar – toen waren er nog zes.

Zes kleine liggertjes fietsten door lieflijke beemden als tijdverdrijf.
Een hoorde de roep van vrouw en kind – toen waren er nog vijf.

Vijf kleine liggertjes fietsten door oeroude bossen vol zwier.
Een trok naar het zacht kabbelend water – toen waren er nog vier.

Vier kleine liggertjes vonden verfrissing bij een fontein met klaterende melodie.
Een ging rechts van de tweesprong – toen waren er nog drie.

Drie kleine liggertjes keken naar vreemde gele dingen, verwonderd maar toch tevree.
Een trok weg in een wit gevaarte – toen waren er nog twee.

Twee kleine liggertjes praatten over verre oorden, naar het scheen.
Een zocht het zachte zand op – toen was er nog een.

Een klein liggertje bleef helemaal alleen.
Moe zocht hij verkwikking in een zetel – dus bleef er toen niet één.
Hopelijk neemt het me niemand kwalijk dat ik even zo terugblik op deze - hadden we anders verwacht? - bijzonder aangename en ontspannende tocht. Sommigen konden er ondanks hun goede voornemens en ongetwijfeld overeenkomstige goede wil niet bij zijn (ik neem het hen heus niet kwalijk, want ieder heeft z'n redenen daartoe). Anderen wisten hitte en zon te weerstaan, en nadien ging ieder weer z'n eigen gang. Of soms wat vroeger. Dat alles leek me soms wel eens op een afvallingskoers, waardoor ik spontaan aan de tien kleine negertjes dacht. Gooi geen stenen; ik bedoel er niets kwaads mee (en anders: er staat hier nog een leuke collectie Rodenbach, Grimbergen, Romanpils, cola, limonade om het goed te maken... :wink: ).

Warm was het en de zon stond al hoog aan de hemel toen ik naar Kruiskerke opfietste. En zoals dat altijd gaat: wie het dichtst woont, komt het laatst. Of zo goed als de laatste, nietwaar, Birger! :mrgreen: Een groepje liggers had al verzamelen geblazen voor onze "bouwwoede" en zagen al naar de beloofde koffie uit. Geen koffie echter. Te warm vond ik, maar Pieter was diep teleurgesteld (ik zat onmiddellijk "in het onderste schof" 8-[ )...

Na de plichtplegingen en het obligate academisch kwartiertje vertrokken we met zeven zonnekloppende liggers. En ja, de zon klopte er duchtig op los. Gelukkig wisselde open veld zich af met beschuttend lover. En, als een geschenk uit de hemel, vergezelde ons een zacht maar verfrissend briesje. De tocht verliep gezapig, zoals het op een zondag past (nu ja, wielertoeristen denken daar wel eens anders over... :x ). Tot... Ja, tot...

Ik zweeg nog even, maar daar riep er achteraan al iemand: "He, we zijn hier toch al eens geweest!" Jajaja, probeer je je daar maar uit te lullen... De hitte had schijnbaar m'n oriëntatievermogen wat in de war gestuurd, waardoor ik links was gegaan waardoor we een lusje gingen fietsen (en ik maar zeggen: "Bij de voorbereiding ging ik hier rechtsaf..." om dan doodleuk links te gaan :oops: Freddy de Vadder, een gps alleen "vo de wuv'n"?). Aan alles is echter een keerzijde en ook de donkerste bladzijde heeft een lichtende kant. Ook hier, want, ja hoor, m'n vergissing bracht ons bij een café. En waar konden we beter aanbelanden met zo'n weer dan in dit walhalla van het keelstrelende gerstenat (of zou fietsen slechts als excuus dienen om zulke heiligdommen te bezoeken, nietwaar, Bram? :wink: ). Al smaakte de Rodenbach in het verkeerde glas toch meer dan wat, de waard en waardin gingen zeker niet de eerste prijs voor netheid en orde winnen. Fietstoeristen zijn bij deze gewaarschuwd. Hoed u voor ieder cafébezoek bij knooppunt 20!

Daarna een kort stukje geïmproviseer (met dank aan onze Piet Piraat die ook zijn mannelijk verkennend oerinstinct heeft ingeruild voor een gps - althans volgens De Vadder...). Op die manier kwamen Ruddervoorde waar er in de hoofdstraat al "boerenleute" heerste. Al draaiend en soms zwalpend probeerden we ons een weg te banen door het volk. Ja, schoon volk, dat wel, al was dat volgens bepaalde niet-nader-bij-naam-te-noemen liggers maar 0,40 cent waard 8) ). Na enkele "vloeibare boterhammen" en ei zo na gratis spaghetti begonnen we aan het tweede gedeelte. Birger moest ergens anders gaan "borrelen". Toen waren we nog met zes.

Dat ging heel vlot. Misschien zelfs wat te vlot, begon Bram wel eens te denken (waarvoor een proficiat trouwens, want bij deze heeft hij z'n grenzen verlegd). Ongewild ging het tempo omhoog en we schoten ons een weg door de bossen. Net voor het allermooiste stuk zocht Pieter aansluiting bij het kanaal, want ook hij hoorde de wekklank van andere verplichtingen. Over een zacht golvend bospad reden we vlotjes richting ons huiscafé. Daar wachten vrouw en kinderen ons op en werden de dorstigen gelaafd, maar eerst besloten we een sprintje te wagen in de Brandstraat. Met verve gewonnen door Marijn op z'n snelle Raptobike en met evenveel verve verloren door de bezitter van de Thorax (wie is dat ook alweer?).

Als de maag en het gemoed dan verkwikt waren, trokken we met z'n drieën nog even uit om de Versatile te bekijken (jammer genoeg geen proefrit, want :x :x :x de reparatie laat maar op zich wachten). Uiteindelijk nog even met Rudy nagepraat waarna hij met de fiets koers zette naar Cadzand (hoedje af =D> ). Ik keerde huiswaarts en zette me met een gelukkig gemoed naast m'n vrouwtje in de tuinzetel.

Dit was een goede dag geweest! Dank aan de deelnemers! Rudy, Jan, Pieter, Birger, Bram en Marijn. Ik hoop dat jullie er evenveel genoegen aan hebben beleefd als ik.

Tot de volgende toertocht (èn wat voor één, kijk naar de toertochten in West-Vlaanderen... Hou het in de gaten!!!).
marn schreef:In deze streek zou ik de rapto wel eens voluit willen laten gaan. Mijn gemiddelde snelheid moet toch een pak hoger liggen in die omgeving...
Bijna nooit stoppen, bijna altijd vlakke baan, prachtige omgeving... aalst is er een ramp tegen.
Dan hebben we binnenkort iets heel aantrekkelijks op het menu staan! Toertochten West-Vlaanderen, er ligt een verrassing klaar!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

#64 Bericht door Bram Mouton »

Simpel, aan knooppunt 20 uit de fles drinken... Bedankt voor de rit eeuwige, t'was plezant...

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

#65 Bericht door bicky »

Het begon al somber, het wel beloofde en nodige pintje was er niet bij aankomst.
Het was bloedheet maar toch waren met een kleine maar aangename groep.
De bossen waren een welgekomen afwisseling, de onverharde wegen een test voor onze stuurkunst. Het is niet zo erg, zegt de man met de volledig geveerde zetel met wielen. (:!: een tocht verkennen doe je best met een opgeveerde fiets)

De ongeplande stop in het bruinste café van wst-vl was toch een belevenis om niet snel te vergeten :?
- Een kwijlende hond begroete je bij binnenkomst
- Spinnewebben en vuil overal rond
- een wc waar je bijna omviel van de geur.
- Gelukkig was mijn pintje in een flesje

Op het teras was het beter, jammer dat ik nog moest gaan borrelen en de tocht vroegtijdig moest verlaten.

Hopelijk de volgende tocht iets minder warm en meer tijd.
Bedankt aan allen voor de aanwezigheid.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#66 Bericht door marksje »

Veel spijt dat ik er niet bij was maar ja af en toe moet er gewerkt worden.

Aan de beschrijving van het café te horen : een kwijlende hond, een scheve biljart, een geblondeerde bazin met knalrode lippen van ± 70 jaar oud die rookt als een Turk, een gescheurde partytent op een ruw betonnen terras, enkele plastieken tuinstoelen met ontbrekende poten en/of armleuningen en een Rodenbach uit 't fleske....dit moet "De Landman" geweest zijn; berucht en beroemd uren in het ronde. :?
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

marn
Neo Prof
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 16 dec 2005, 0:17
Fiets: Raptobike lowracer
Locatie: Erpe-Mere (Burst)
Contacteer:

#67 Bericht door marn »

marksje schreef:Veel spijt dat ik er niet bij was maar ja af en toe moet er gewerkt worden.

Aan de beschrijving van het café te horen : een kwijlende hond, een scheve biljart, een geblondeerde bazin met knalrode lippen van ± 70 jaar oud die rookt als een Turk, een gescheurde partytent op een ruw betonnen terras, enkele plastieken tuinstoelen met ontbrekende poten en/of armleuningen en een Rodenbach uit 't fleske....dit moet "De Landman" geweest zijn; berucht en beroemd uren in het ronde. :?
stamcafé?
Raptobike Lowracer
www.mvdha.biz

Rudy Verstraeten
Supporter
Berichten: 7
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 12:25
Postcode: 2610
Fiets: challenge focus
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#68 Bericht door Rudy Verstraeten »

Weer een leuk tochtje!
Was super plezant fietsen zou ik zo zeggen.
Kijk al uit naar de volgende gelegenheid!
's avonds aangekomen aan de kust wachte me een lekker douche en een heerlijke nacht op een piepkleine camping met slechts enkele medemensen.
Maandag lekker genoten van de kust en dan tegen de avond weer naar huis.
Geniet van de volgende tochtjes iedereen, en tot een volgend tochtje alweer.
Rudy

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#69 Bericht door marksje »

marn schreef:
marksje schreef:Veel spijt dat ik er niet bij was maar ja af en toe moet er gewerkt worden.

Aan de beschrijving van het café te horen : een kwijlende hond, een scheve biljart, een geblondeerde bazin met knalrode lippen van ± 70 jaar oud die rookt als een Turk, een gescheurde partytent op een ruw betonnen terras, enkele plastieken tuinstoelen met ontbrekende poten en/of armleuningen en een Rodenbach uit 't fleske....dit moet "De Landman" geweest zijn; berucht en beroemd uren in het ronde. :?
stamcafé?
Neen ! Ooit éénmaal binnen geweest op een fietstochtje (bij gebrek aan iets anders) en nooit meer.
Onlangs ontdekt dat er 100 m verder een beter etablissement voorhanden is, "De Kaarshoeve" (neen niet "kaas" maar "kaars"), zit wel wat verscholen in het groen. Een tip voor de volgende keer msschn:wink:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

#70 Bericht door Piet Piraat »

Het was een leuk tochtje waar ik enorm van genoten heb! 8)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re:

#71 Bericht door eeuwige reiziger »

Rudy stuurde me gisteren z'n foto's door. Jammer genoeg zijn een aantal niet al te schitterend gelukt (nochtans genomen vooraleer we de gekoelde pintjes aanspraken...).

http://picasaweb.google.com/10860826857 ... 27Juni2010#" onclick="window.open(this.href);return false;
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie