Oliebollentocht... Van het ene avontuur in het andere

Reisvoorstellen, minitrips (NL, L, F, D)
Bericht
Auteur
Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Oliebollentocht... Van het ene avontuur in het andere

#1 Bericht door Ward De Meyer »

Hallo,

IK zal maar effe iets neertypen om de sfeer weer te geven van de oliebollentocht.

Gisteren vroeg opstaan om op tijd bij Tim te geraken die voor het vervoer van velomobielen zorgde. Ik kroop om 6u30 mijn fiets in maar toen ik vertrok bleek er iets niet te kloppen 8) Als ik vooruit wilde rijden moest ik achteruit trappen 8-[ Blijkbaar de dag ervoor te snel geweest met de ketting der te hebben opgelegd.
Dus nar Tim gebeld om me af te melden doordat ik nooit op tijd klaar zou zijn geraakt met die ketting. Uiteindelijk zijn ze me dan komen halen. Mijn waw moest wel helemaal uit elkaar om nog in een bovenste hoekie te krijgen.

We waren vertrokken en intussen bleef de natte sneeuw maar naar beneden komen. Over de Nederlandse grens bleef hij zelfs goed liggen.
We waren voorbij Breda toen ineens de radio, dashboard en zelfs de richtingaanwijzers uitvielen van de camionette :!: Een zekering was doorgebrand door een kortsluiting. Toch maar verder gereden en met de 4 pinkerlichten tegelijk onze richting aangegeven.

Toen we éénmaal op de afspraakplaats kwamen bleken er al een groep velomobielrijders aanwezig te zijn. Ondertussen ook nog gemerkt dat we een lekke band hadden aan de aanhangwagen. :D

Toen iedereen zijn voeten hand gestrekt konden de velomobielen uitgeladen worden... Ik was net klaar met mijn waw van bouwpakket terug om te toveren in velomobiel toen de plaatselijke TV zender een micro onder mijn neus duwde. Een uitlegske gedaan over de de Belgische velomobiel enzo...

Verschillende soorten waren vertegenwoordigt: Questen, Mango's, WAWs, Alleweders, Leitra, cabbike en noem maar op
Om 11uur was de groep bijna compleet. Enkel Ymte was nog onderweg. Dus iedereen in velomobiel gestapt om te vertrekken. Toen we van de afspreekplaats wegreden werden we onmiddelijk geteld en bleken met 62 (of waren het er 65 :? )velomobiel rijders te zijn. De tocht zelf was aangenaam afwisselend en het weer beterde naar de middag toe. Op sommige plaatsen was het wel gladdig genoeg om een schuiver te maken.
Echt een prachtig zicht om al die velomobielen achter elkaar te zien rijden! Enkel de snelheid is een nadeel, in zo een grote groep rij je nauwelijks door en hadden we ook gemiddeldes van 17per uur :roll:.
Ook als je tot stildstand komt duurt het eeuwen voor iedereen terug op gang is gekomen
De Nederlanders hadden zomaar even de 65km lange tocht ingekort met 20km om tijdig bij het middagmaal te kunnen verorberen. Na het middagmaal hadden we nog een 22km te rijden voor we oliebollen zouden kunnen eten.

Terug aangekomen op de afspreekplaats, kon da afbraak van de velomobielen weer beginnen. Op het terrein zelf kon je warme erwtensoep krijgen en oliebollen. Na een uurtje was alles ingeladen en de eerste honger gestild zodat we terug naar het Belgische grens reden.

PS: We hebben de Nederlanders eens laten zien hoe je nu wel écht met een velomobiel moet rijden :twisted:

Groeten,
Wawrd
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#2 Bericht door graddus »

En hoe ziet dat er uit dan Wawrd, echt rijden met een velomobiel?

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#3 Bericht door Ward De Meyer »

graddus schreef:En hoe ziet dat er uit dan Wawrd, echt rijden met een velomobiel?
hahha :D Ja se die Nederlanders hebben gewoon schrik voor krasjes op hun fiets. Bij paaltjes beginnen die al 10m op voorhand te remmen terwijl Belgen gewoon doorvlammen...
Ook qua rijden in verkeer, zit het nog niet helemaal goed bij de Nooderburen. Duw gewoon die gaspedaal eens in!!!!!(ook al zit hij er niet in!)

Groeten,
Wawrd
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#4 Bericht door graddus »

euh Wawrd, hoeveel van die mensen hebben er net als u al diverse ongevallen opzitten!? I rest my case :twisted:

Gast

#5 Bericht door Gast »

zijn der fotokes van??? :wink: :lol:

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#6 Bericht door Ward De Meyer »

graddus schreef:euh Wawrd, hoeveel van die mensen hebben er net als u al diverse ongevallen opzitten!? I rest my case :twisted:
euh ja das de andere kant van de medaille zekers 8) (Toch veel questen gezien met zijbeschadigingen wat wijst op schuivers...)
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gast

#7 Bericht door Gast »

Ward De Meyer schreef:
graddus schreef:En hoe ziet dat er uit dan Wawrd, echt rijden met een velomobiel?
hahha :D Ja se die Nederlanders hebben gewoon schrik voor krasjes op hun fiets. Bij paaltjes beginnen die al 10m op voorhand te remmen terwijl Belgen gewoon doorvlammen...
Ook qua rijden in verkeer, zit het nog niet helemaal goed bij de Nooderburen. Duw gewoon die gaspedaal eens in!!!!!(ook al zit hij er niet in!)

Groeten,
Wawrd
Als Belg moet ik toch vaststellen dat Nederlanders geen enkele velomobiel achterwaarts laten rijden terwijl men vooruit pedaleert.
Ook komen zij ergens toe zonder de vier richtingaanwijzers te moeten gebruiken omdat er hier of daar zekeringen zijn gesprongen. En dan nog een lekke band? 't Was weer op zijn Belgisch zullen de Nederlanders zeggen.

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#8 Bericht door Ward De Meyer »

Ja ik kreeg de opmerking van ene (toen ik vastgebonden zat in de waw :evil: ) Dat we zotten zijn, de belgen...
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#9 Bericht door WFvN »

graddus schreef:euh Wawrd, hoeveel van die mensen hebben er net als u al diverse ongevallen opzitten!? I rest my case :twisted:
Niet te vergeten.... heb je wel eens het lef gehad om op 2 wielen tussen 2 paaltjes door te rijden? Met je velomobiel uiteraard?
Deze Nederlander wel dus :twisted:

Mja.... resultaat was helaas wel een megakras op m'n Alleweder; het aluminium plaatwerk was van voor tot achter geraakt door het paaltje. De stroomlijn van de spiegel volledig plat gereden (die heb ik er toen maar af gehaald). M'n lip had ook een scheur van een centimeter of 2 volledig door; gehecht met 3 hechtingen.

Hoezo Nederlanders bang voor krasjes?

Ik heb de tocht helaas niet meegereden. Gistermorgen ben ik vanuit Zwolle richting Almere gefietst. Al na 30 kilometer (van de 80) kreeg ik onderweg sneeuw. Het zware rijden heeft me flink uitgeput. Ik had een ruime 4 uur uitgetrokken (20 km/h gemiddeld moet toch goed te doen zijn onder normale omstandigheden of niet dan?) maar helaas bleek 6 uur net voldoende om over te komen. Er was praktisch nergens gestrooid wat dus een zware rit van 50 km door sneeuw opleverde. Ik heb het vermoeden dat de voorwielen ook nog eens niet goed zijn uitgelijnd én dat m'n ketting veel te zwaar door de kettingbuizen gaat. Ik had bij aankomst al genoeg tocht gereden; de 'benzine' was helemaal op. :cry:
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#10 Bericht door Wouter D »

vandaar dat ik je onderweg niet kon vinden wilfred.

ik zal als alle foto's beschikbaar zijn, alle links hier toevoegen in een berichtje.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

zwarte waw

#11 Bericht door Luc Willaert »

Hoi,

ik was deze avond wat foto's aan het bekijken van de obt.

Van wie is die zwarte WAW????????????????


Groeten

Luc

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#12 Bericht door GeertJ »

van wawrd :P
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#13 Bericht door Ward De Meyer »

WFvN schreef:
graddus schreef:euh Wawrd, hoeveel van die mensen hebben er net als u al diverse ongevallen opzitten!? I rest my case :twisted:
Niet te vergeten.... heb je wel eens het lef gehad om op 2 wielen tussen 2 paaltjes door te rijden? Met je velomobiel uiteraard?
Deze Nederlander wel dus :twisted:



Hoezo Nederlanders bang voor krasjes?
Euh Wilfred mijn welgemeende excuses, ik vergeet wel eens dat er Nederlanders meelezen op dirt forum, je hebt ze natuurlijk in alle maten en soorten, ik kon het trouwens van jou niet weten hoe je rijstijl is want ik heb enkel je fiets zien staan maar niet de persoon die er in moet zitten :D

PS ik ben ook een halve Nederlander dus ja... 8)
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#14 Bericht door graddus »

Daarom Wawrdje, is het zo gevaarlijk om onderscheid te beginnen maken tussen afkomst, ras, favoriet soort fiets etc etc. Voor je het weet begeef je jezelf op te glad ijs en dan maak je vanzelf een schuiver.

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#15 Bericht door WFvN »

Ward schreef:
Euh Wilfred mijn welgemeende excuses, ik vergeet wel eens dat er Nederlanders meelezen op dirt forum, je hebt ze natuurlijk in alle maten en soorten, ik kon het trouwens van jou niet weten hoe je rijstijl is want ik heb enkel je fiets zien staan maar niet de persoon die er in moet zitten :D
De persoon heb je vast wel gezien maar inderdaad niet in de fiets.

Maar er zijn naast mij nog wel meer Nederlanders die hun fiets stevig gebruiken. Wellicht heb je wel eens van Hayco Moraal gehoord? Die heeft enkele kilometers op 2 wielen gereden. Hij had een lekke band en geen zin om hem te plakken. Dus dan maar op 2 wielen naar huis rijden. Dit was met een Alleweder als ik me niet vergis.

Het zit hem trouwens niet echt mee met z'n velomobiel. Hij heeft met z'n Quest nu al zeker 2x iets gehad. Meest recente is te zien op de ligfietsplaza.
Afbeelding

Een meter of 30 meegesleurd door een auto die geen voorrang verleende voor zover ik begrepen heb.

Hayco had geloof ik alleen een paar schrammetjes maa rz'n fiets is er wat minder goed vanaf gekomen.... :cry:
PS ik ben ook een halve Nederlander dus ja... 8)
Arme jongen... ik heb het met je te doen :wink:
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Plaats reactie