aankoop van een Velomobiel?

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#31 Bericht door skywise »

lighans schreef:Inmiddels hoop ik duidelijk dat Kali verkocht is.
En aan wie? Nederlander of Belg? (Altijd op de loer om de Grote Lijst der Belgische Velomobilisten aan te vullen... :twisted: )
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

#32 Bericht door FrodoriC »

skywise schreef:
lighans schreef:Inmiddels hoop ik duidelijk dat Kali verkocht is.
En aan wie? Nederlander of Belg? (Altijd op de loer om de Grote Lijst der Belgische Velomobilisten aan te vullen... :twisted: )
tis een Nederlander ;) http://www.ligfietsblog.nl/nl
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

#33 Bericht door FrodoriC »

lighans schreef:
Gezien het aantal reacties op Kali lijkt me dat een gaatje in deze markt. Is een VM te duur dan kan je altijd nog je trike "pimpen". Een goed model die bestaat uit 2 symmetrische helften (zodat je maar een halve mal nodig hebt), lijkt me haalbaar.

Maar nu verraadt ik mijn eigen "moneymaker". ;)
haha, ik ga me daar (mal) ook eens mee bezig houden maar kga eerst beginnen met een stroomlijnpunt te maken, het voorste deel is het moeilijkste lijkt me... de stroomlijn punt ga ik maken met isolatieplaten ( al verscheidene tips gekregen van fietser.be en deligfietser )
daarenboven is een volledige VM maken van trike nogal moeilijk aan gezien ik 'direct steering' heb, en inderdaad een korte draaicirkel, (wat echt wel een extreem voordeel was aan je Kali :!: :!: :!: ) Ik had dan het gedachte om 2 afzonderlijke delen te maken en desnoods komt de inspiratie en het verstand naar boven om hem toch volledig in te kapselen. Maar dat is voor na de examens, want ik wordt al veel te enthousiast dat ik me niet meer kan concentreren :P ik begin sowieso met de achterkant!
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#34 Bericht door eeuwige reiziger »

skywise schreef:Hoi Lighans, bedankt voor de moeite die je getroost hebt om in te loggen en ons jouw mening te laten kennen. Als auteur van het velomobielenkwartet (klik op mijn www) moet ik je met rode wangetjes :oops: melden dat ik van de Kali nog niet had gehoord tot ik het bericht las van Frodoric. Heb jij enig idee van een site waar ik wat meer gegevens kan opdoen (of kan jij mij wat meer ophelderen)? Wat ik zou willen weten is het eerste bouwjaar, de toenmalige prijs, het aantal dat ervan werden geproduceerd, de afmetingen, het gewicht en jouw mening over comfort en baanhouding. Alvast bedankt en veel succes met Quest één (ook een verzamelaarsitem)!
Uit de oertijd van dit forum:

http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=468
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie