Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma 14 dec 2009, 22:32
door ossi
weet je ook hoe BMX-beschermers er uit zien en of die wel helpen bij valpartijen
http://www.trick-x.com/detail.php?AR_ST ... C#produits

Deze heb ik en zonder rijd ik geen berg af.

Geplaatst: ma 14 dec 2009, 23:40
door dmd
Tja, misschien zijn die beschermers inderdaad wat over de top, en was het allemaal wat de fustratie van het moment. Mijn fleece was nogal bebloed, en het zag er erger uit dan het eigenlijk maar is... Tegen dat harnas van het gravesteen zeg ik dus ook neen :D

Ik ga me één van deze dagen wel eens om een EHBO kitje gaan, zodat ik volgende keer een verband kan aandoen, en mijn tocht verder zetten.

Volgende keer houd ik de raad van Slangetje in het hoofd, en lach ik er gewoon eens mee!

Geplaatst: di 15 dec 2009, 0:43
door slangetje
dmd schreef:Volgende keer houd ik de raad van slangetje in het hoofd, en lach ik er gewoon eens mee!
Je moet altijd maar denken dat je weer op je fiets kan stappen en verder rijden. Achteraf heb je een leuk verhaal om te vertellen en vergeet je dat tochtje minder snel.

Geplaatst: di 15 dec 2009, 9:25
door skywise
Aha, ik ben eens sneller dan Edje. Een baby die niet meer kan slapen om 6u terwijl je thuis zit met ziekteverlof heeft dan toch ook voordelen :?
Op 't eerste zicht lijkt het mij wel wat we zoeken: er zijn duidelijk uitbreidingen naar de voorarm toe. En als we deze mogen geloven zijn ze gelijkwaardig aan motocrossbeschermers. Vraag blijft wel of ze niet te zwaar zijn...

Geplaatst: di 15 dec 2009, 10:07
door Edje
skywise, een mens mag soms ook wel is uitslapen he ;-)

Geplaatst: di 15 dec 2009, 22:22
door marksje
slangetje schreef:..... ik draag nog geen helm.....
Er zijn twee soorten (lig)fietsers:
1. Zij die zich gewoon een helm aanschaffen en deze altijd opzetten, van niet beter weten en zich zelfs naakt voelen zonder helm.
2. Zij die zich een helm aanschaffen nadat ze met hunne kop tegen het asfalt zijn gegaan en drie maand onherkenbaar met een geschaafde kop rond lopen.

Geplaatst: wo 16 dec 2009, 1:45
door slangetje
marksje schreef:
slangetje schreef:..... ik draag nog geen helm.....
Er zijn twee soorten (lig)fietsers:
1. Zij die zich gewoon een helm aanschaffen en deze altijd opzetten, van niet beter weten en zich zelfs naakt voelen zonder helm.
2. Zij die zich een helm aanschaffen nadat ze met hunne kop tegen het asfalt zijn gegaan en drie maand onherkenbaar met een geschaafde kop rond lopen.
Ik had al een helm voor ik een ligfiets had, in het vooruitzicht: die ga ik altijd dragen als ik mijn nieuwe fiets heb. Zoals in andere topic reeds gezegd: elleboog- en scheenbeschermers zouden al meer baat gehad hebben dan helm (aan mijne kop zit toch niets schoon meer).

Geplaatst: wo 16 dec 2009, 11:27
door Vital
en er zijn er nog die enkel een helm hebben omdat dat verplicht is tijdens wedstrijden en die er dan bij de finish achter komen dat ze zijn vergeten hem op te zetten... :oops:

Geplaatst: wo 16 dec 2009, 13:32
door Peter J
Uit eerdere posts in deze topic leid ik af dat je met een ligfiets met onderstuur makkelijker onderuit zou gaan dan met een bovenstuur, zie ik dat juist ? Ik ben zelf in het bezit van een Streetmachine met een onderstuur, ik heb daarvoor gekozen omdat ik me met dit stuur het meest op mijn gemak voel... Ik moet echter wel toegeven dat ik er al een aantal keren mee onderuit ben gegaan, altijd zonder erg... enkel een deuk in mijn imago indien dit gebeurt met toeschouwers in de buurt :-$ :-$ :-$
Mijn keuze voor een onderstuur heb ik gemaakt omdat ik me bij het rijden met een bovenstuur niet op mijn gemak voel, dat stuur zo dicht voor mijn borstkas geeft me een beklemmend gevoel. En met een aerostuur of aerolenker raakte ik gewoon niet weg...
Ik vind het ergens bizar dat ik ondanks het feit dat ik me het best voel met een onderstuur ik daarmee toch niet echt stabiel rijd.... is daar ergens iets aan te doen eventueel ?
Alvast bedankt voor antwoorden en eventuele suggesties :wink:
Groetjes,
Peter

PS: Zijwieltjes zijn niet aan de orde [-X

Geplaatst: wo 16 dec 2009, 19:08
door ssj3gohan
Voor zover ik er ervaring mee heb vind ik onderstuur lekkerder fietsen, maar veel minder fijn vallen. Daarbij gezegd, ik heb nog maar 10000 km op de ligfiets doorgebracht, en niet meer dan 3x noemenswaardig gevallen (totaal 5 keer ofzo?).

Bij onderstuur vlieg je letterlijk van je fiets af, niks houdt je tegen. Bij bovenstuur val je niet eens op jezelf, de fiets vangt alle klappen op. Hoogstens een schuiver. Ik kan me, behalve als u heel vreemd of toevallig tegen een paal aankomt, ook niet voorstellen dat je gauw met je hoofd ergens tegenaan zal komen. Ellebogen zeker wel!

Geplaatst: wo 16 dec 2009, 20:51
door marksje
Ja, de elleboog krijgt het altijd te verduren; ik schrijf "elleboog" en niet "ellebogen" omdat ik ondervind dat, als ik val, ik steevast op mijn linker zij, dus op mijn linker elleboog val, waarom :?: :?: :?:

Geplaatst: wo 16 dec 2009, 23:14
door slangetje
marksje schreef:Ja, de elleboog krijgt het altijd te verduren; ik schrijf "elleboog" en niet "ellebogen" omdat ik ondervind dat, als ik val, ik steevast op mijn linker zij, dus op mijn linker elleboog val, waarom :?: :?: :?:
Zou het niet weten, maar idd rechts blijft vaak gespaard. Beter evenwichtsgevoel in die richting?

Geplaatst: do 17 dec 2009, 0:08
door Wouter D
gaat vallen niet dikwijls gepaard met remmen, en val je dan niet aan de kant van de hand waarmee je remt,
ik dacht zo dat al je de reactie hebt van te remmen, je in die reactie mogelijk ook iets meer aan je stuur trekt (lichte verkramping als je het zo wil noemen)
het lijkt me dan logisch dat je valt aan de kant waar je naar toe draait

of is dit nonsens

Geplaatst: do 17 dec 2009, 9:06
door slangetje
spruitje schreef:gaat vallen niet dikwijls gepaard met remmen, en val je dan niet aan de kant van de hand waarmee je remt,
ik dacht zo dat al je de reactie hebt van te remmen, je in die reactie mogelijk ook iets meer aan je stuur trekt (lichte verkramping als je het zo wil noemen)
het lijkt me dan logisch dat je valt aan de kant waar je naar toe draait

of is dit nonsens
Wouter, bij niet het geval. Van de laatse 3 keer dat ik viel, was er eentje wegens remmen en beginnen slippen. Mijn achterwiel (rechtse rem) begon te slippen en mijn links been moest er aan geloven... Volgens mij was dat omdat de bocht, waar ik voor remde, naar links ging.

Mireille *en ik blijf er bij dat ik vroeger minder viel (en minder plezier maakte)*

Geplaatst: do 17 dec 2009, 9:55
door Vital
Ik ben 2 keer goed op mijn bek (elleboog & heup) gegaan met de lowracer en dat was telkens op de rechterkant als ik te snel een straat insloeg. Bij mij was het dan telkens het voorwiel dat wegschoof over wat vuil ofzo...
Ohja, ook nog één keer tegen 40+ omdat ik een sprintje wou trekken en mijn ketting net op dat moment brak en in mijn achterwiel sloeg. Bij die snelheid heb je met een geblokkeerd achterwiel niks meer te corrigeren.

Vital - man,man, dat waren nog eens schaafwonden...