Noordelijke velomobieltocht 17 Januari 2010

Planning en voorstellen van toertochten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Noordelijke velomobieltocht 17 Januari 2010

#1 Bericht door Vital »

Aangezien de oliebollentocht dit jaar relatief dicht bij huis is en we toch ook eens een uitdaging willen aangaan zet ik deze tocht op het forum.
De tocht is georganiseerd door de NVHVP. Zoals vermeld gaat deze door op zondagmiddag 17 januari. De start is vanuit Assen. Ergens halverwege is een stop bij de Brink van Assen. Een rit met heide, mooie landwegen, historie en bos. De lengte is circa 60km.

Op tijd inschrijven helpt bij het regelen van start, rust en eindpunt ;)
Inschrijven kan via Ligfiets.net, gelieve hier aan te melden voor diegenen die willen meerijden.

Aangezien de rit op zondagmiddag is en er maandagmorgen gewoon gewerkt dient te worden stel ik voor zaterdagmiddag te vertrekken zodat er voor de tocht genoeg geslapen kan worden. De terugreis sluit in dat geval naadloos aan op de tocht zelf zodat we maandagmorgen ruim op tijd in Belgie zijn om te gaan werken. Voor geinteresseerden wil ik de logies wel regelen (Bed and breakfast zoals vorig jaar bijvoorbeeld)
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#2 Bericht door slangetje »

Zaterdag 320 km op, zondag tocht en 320 km terug? Ik pas denk ik...
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#3 Bericht door Vital »

Awel, Greg Kolodziejzyk (Wereldrecordhouder in verschillende HPV disciplines) heeft het perfect samengevat zoals ik het ook aanpak.

Een citaat over zijn eerste IRON MAN (de man kon niet eens zwemmen!);

The simple fact that I signed up to complete one of the toughest sporting events in the world without even knowing how to swim said it all. And it is typical of the kind of attitude that I have had most of my adult life. That is, I just think of something that I want to do, make sure that it is just a bit beyond my comfort level and ability, and I simply do it. And I don’t quit. I don’t think about how to accomplish my goal or what the obstacles are or anything like that. I just start my journey by taking my first step. Jumping into the deep end so to speak. Then I learn a little – enough to plan my next step, and so forth, and so forth.

Of zoals ze bij Nike zeggen "Just do it!"

I believe that any of us can accomplish some pretty amazing things in life when we just have a little faith in ourselves and we commit to doing something a bit bolder than we think we are capable of. And that is the secret right there. When you are bold about what you have set out to do, you will have the passion, excitement and motivation that you will require on your impossible journey. Anything less, and I think many of us just don’t care enough.
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#4 Bericht door slangetje »

Vital schreef:Of zoals ze bij Nike zeggen "Just do it!"
Kwestie van je grenzen te verlegen zeker hé, ken dat... Geschifd geval, tegen dan krijg je me waarschijnlijk wel weer zo ver...
Die mens moest alleen geen rekening houden met anderen die hij ging ophouden omdat ze sneller zijn dan hem...
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#5 Bericht door Vital »

De snelheid zal op die afstand geen probleem zijn, gok op een 25-30 kruis
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#6 Bericht door Jan.E »

Ik kan al raden met hoeveel man ge gaat zijn. Just do it , is misschien wel een mooie filosofie, maar een beetje realisme zou soms ook niet misstaan. :roll:

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#7 Bericht door Vital »

Met een mentaliteit van "ik kan dat toch niet" geraak je ook nergens. Ik zeg niet dat iemand zonder voorbereiding die tocht kan doen maar als je zoiets echt wil kan dat ja. Kwestie van wilskracht en training...
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#8 Bericht door Vital »

Trouwens, ik kan ook al raden met hoeveel man we gaan zijn maar ik blijf hopen om eens een andere fanatiekeling tegen te komen en zo een groepje hardcore-fietsers op te bouwen. slangetje is zot genoeg maar moet nog een tijdje blijven trainen. Het zou me niet verbazen als zij volgend jaar 300km tochten zou rijden.
We kunnen ook alleen tochten blijven organiseren voor de masse en de lat altijd maar blijven verlagen en dan rijden we over 5jaar tochten van 35km verdeeld over een hele dag. En over 10 jaar steken we onze fiets gewoon in de auto om met de Gentse Liggers een hele dag op het café te gaan liggen zaniken over "fietsen" ...
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#9 Bericht door Wouter D »

vital, waarom rij je geen brevetten mee, die gaan van 200,300 tot 600, 1000 en sommige zelfs meer
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

jonathan

#10 Bericht door jonathan »

spruitje schreef:vital, waarom rij je geen brevetten mee, die gaan van 200,300 tot 600, 1000 en sommige zelfs meer
doet hij ook, volgend jaar ist van moeten!!! :twisted:

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#11 Bericht door Vital »

Inderdaad, maar momenteel is het brevettenseizoen afgelopen (bukkertjes krijgen koude billetjes :P ) maar als oefening rij ik al maar wat langere tochtjes. Trouwens op één zomerseizoen geraak je volgens mij ook niet van 100 naar de 1200km. Daarom dat ik hoop volgende lente rond de 7 a 800 te zitten als het brevettenseizoen begint.
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#12 Bericht door Wouter D »

nu om bvb pbp mee te rijden moet je één 200 an één 300 en één 600 hebben gereden vooraleer je je mag inschrijven
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

jonathan

#13 Bericht door jonathan »

spruitje schreef:nu om bvb pbp mee te rijden moet je één 200 an één 300 en één 600 hebben gereden vooraleer je je mag inschrijven
tis nog veeeeeeeeel complexer hoor....

Gast

#14 Bericht door Gast »

[quote="Vital]"maar ik blijf hopen om eens een andere fanatiekeling tegen te komen.[/quote]

Vital, ik ben nog steeds fanatiek bezig..maar dan te voet. Liggen en VM is voor mij een leuke training en een fantastisch alternatief voor de wagen.

Maar als je zin hebt om eens 200 km nonstop te wandelen mag je mij (als de rug het toelaat) natuurlijk steeds tot de kandidaten rekenen... 8)

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#15 Bericht door Vital »

Hmmm, ben niet zo een wandelaar.... maar toch straf als je dat kan
Happiness is not a destination, it is a way of life

Plaats reactie