velomobiel

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
sigma1790

velomobiel

#1 Bericht door sigma1790 »

Ik heb eindelijk genoeg gespaard om een velomobiel te kopen.
maar ik heb enkele modellen op het oog en dit is juist het probleem.
ik heb weinig tot geen ervaring met velomobielen.

een aerorider 48 V Hydro oogt leuk (op het dakje na) en de leverancier maakt zich sterk dat met de hulp motor je makkelijk 45Km/h haalt. al weegt hij wel vrij veel: 48 kg met hulp motor wel te verstaan. maar hij heeft wel een defig overzicht owv het dakje en heel gemakkelijk om in te stappen

een WaW, snelheid: geen idee. geen hulp moter al is het wel mogelijk heb ik begrepen, maar wel veder licht minder dan 28 kg. moeilijker om in te stappen( zegt men) en overzicht??

hoe is bij beide modellen de zichtbaarheid in het verkeer? vallen ze een beetje op? want ze zijn vrij laag heb ik de indruk.

een go one evolution (een volledig duitstalige website dus ik hoop dat ik het goed begrepen heb), erg knap en een gewicht van 30 kg. zeer grote wiel basis: ongeveer 1 meter. en hoog: dus goed overzicht en zichtbaarheid in het verkeer. snelheid??? hulpmotor???

de go one en de WaW zijn relatief afsluitbaar tegen nieuwsgierige blikken dat is zeker een plus. niet?


is een hulp motor een plus? voel je het verschil?

kan iemand mij wat helpen wegwijs te geraken tussen de drie modellen. zodat ik een goede keuze kan maken. ik zou hem gebruiken om elke dag 60 km heen en terug van het werk te rijden.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#2 Bericht door Edje »

Gewoon afspraak maken en gaan testen, de ene velomobiel is voor de ene goed en de andere voor een ander. Ik heb dit jaar vier maanden aan het testen geweest en heb besloten niet over te gaan tot aankoop omdat een velomobiel niet echt was wat ik zocht is nadien gebleken.