velomobiel

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#16 Bericht door eeuwige reiziger »

PatRecumbent schreef:In de Go-One kan je binnenkijken van de neus tot aan de stoel.
Wat zijn eigenlijk je ervaringen bij regen en bij het rijden op verlichte wegen?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

#17 Bericht door PatRecumbent »

Voor beide zaken heb ik geen ervaring.

Ik heb me wel geïnformeerd.

Voor rijden in het donker op verlichte wegen is het belangrijk dat er zo weinig mogelijk zaken binnen in de Go-One licht weerkaatsen en dus zichtbaar worden op het venster. Daarom plan ik alle onderdelen die nog niet zwart zijn in de mate van het mogelijke zwart te maken. Mijn inschatting is ook dat alles dat zich verder dan de voorruit bevindt geen probleem zal geven. Kwestie van weerkaatsingshoeken ed.

De verslagen die ik lees over de Go-One in regenweer lijken bemoedigend. Het risico op aandampen is kleiner of helemaal weg. In de Evolution is de verluchting stukken beter dan in de vorige versies. Zo is er de luchthapper vooraan, kunnen de kleine zijruitjes geopend worden en is er in de staart nog een luchtopening.

Toevallig heb ik vandaag Rain-X gekocht. Een product dat vermijdt dat water op de voorruit blijft staan. Het komt uit de autoracerij en is daarom te koop in in zaken die auto-onderdelen verkopen. Rain-X zal ik eerst uit proberen op mijn fietsbril. Vorige week zag ik bijna niets meer op terugweg naar huis. Ik plan het ook op de Go-One in te zetten. Rain-X zou goed werken bij gewone en hevige regen. Bij motregen moet je af en toe een beetje water over de voorruit gieten of een wisser plaatsen zoals Mario.

Verder lees ik regelmatig dat Dreft kan gebruikt worden tegen aandampen. Hoe dat in zijn gang gaat weet ik nog niet. Dus is enige hulp welkom.

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#18 Bericht door Vital »

Je hebt 2 soorten rain-x, gele en zwarte potjes. de gele is voor op de buitenzijde van de ruit en werkt waterafstotend waardoor een ruitenwisser overbodig wordt, het zwarte heet anti-fog en hoort aan de binnenzijde te worden aangebracht tegen het aandampen. Werken beide ZEEER goed! Wordt inderdaad veel gebruikt bij racewagens. Wel heel goed lezen hoe je het moet aanbrengen, is voor beide produkten verschillend. Enig klein nadeel is een vettig schijnsel bij lage zon als je teveel anti-fog hebt aangebracht.
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#19 Bericht door slangetje »

PatRecumbent schreef:Verder lees ik regelmatig dat Dreft kan gebruikt worden tegen aandampen. Hoe dat in zijn gang gaat weet ik nog niet. Dus is enige hulp welkom.
Iets dat vet is, dampt sneller aan. Dreft is goede ontvetter. Hoe je dat met een raam (van VM) doet, weet ik niet. Met mijn bril doe ik een druppeltje op de glazen, wrijf dat open, spoel met heet water en droog met propere, droge doek.
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#20 Bericht door Edje »

dreft laat sporen na en hierdoor krijg je van die regenboog effecten op je glas.

Een middeltje dat ik hier al een paar keer poste is scheerschuim, je koepel helemaal insmeren nadien met een propere vod opblinken, dit wordt ook gebruikt in de zweefvliegerij resultaat mag er wezen, ik doe het ook zelf op mijn Ekoi helm en aanwasemen kent hij niet regen blijft niet hangen.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#21 Bericht door slangetje »

Edje schreef:dreft laat sporen na en hierdoor krijg je van die regenboog effecten op je glas.
Daarom dat je goed moet spoelen met heet water. Hoe je dat praktisch toepast op grote opervlakte: scheerschuim heb ik me vandaag laten vertellen ;-)
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#22 Bericht door Edje »

als je dat spoelt met heet water licht het op de grond :?
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#23 Bericht door marksje »

Als ge hard genoeg rijdt waait dat eraf :wink:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#24 Bericht door Wouter D »

en aan de binnenkant zal het er dan wel afdampen zeker
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: velomobiel

#25 Bericht door eeuwige reiziger »

sigma1790 schreef:Ik heb eindelijk genoeg gespaard om een velomobiel te kopen.
Jammer dat we niets meer van je horen...

Toch nog even dit: er werden een paar Quests op de markt (ligfietsplaza) gegooid aan wel heel aantrekkelijke prijzen. Al zijn het wat oudere exemplaren, toch rijden die hoogstwaarschijnlijk nog onberispelijk. Misschien je kans wagen?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie