10 oktober 2009 – “startdag” nieuwe Limburgse liggers

Planning en voorstellen van toertochten
Bericht
Auteur
rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

10 oktober 2009 – “startdag” nieuwe Limburgse liggers

#1 Bericht door rik »

Edje, Johan en ik nodigen jullie uit op de startdag voor de “nieuwe
Limburgse Liggers”. We gaan ons best doen om de nieuwe mensen die we hebben aangetrokken een warm en gezellig welkom te heten.
Uiteraard zijn ook mensen van buiten Limburg van harte welkom.
We starten om 10 uur bij Johan in Wiemismeer(Zutendaal). Voor de mensen die niet weten waar dit is zal ik (met de waw) jullie tussen 9u30 en 9u45 aan de kerk van Wiemismeer opwachten.
Het is de bedoeling om een tochtje van zo’n 45km te fietsen, waarbij we dan ook het blotevoetenpad in de Lieteberg in zutendaal zullen aandoen. Mocht er iemand zijn die dit blotevoetenpad niet ziet zitten dan is dat geen
probleem, die kunnen dan even op de fietsen letten. :wink:
Voor het blotevoetenpad dient er 2,5 euro per persoon betaald te worden en het is aan te raden om een handdoek mee te nemen!
Mocht er nog iets te melden zijn, dan horen jullie dit zo snel mogelijk hier
in dit topic."
Aan degenen die meedoen vragen we om zich even te melden via mail of PB bij Edje of mezelf. Zo krijgen we een overzicht van het aantal deelnemers.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#2 Bericht door Vital »

Als ik de koppeltijdrit niet rijdt (reden voor mijn nieuwe highracer te bouwen) dan kom ik af!
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#3 Bericht door Johan Clerx »

Het tochtje dat we, ter gelegenheid van de Limburgse Liggers Startdag, gaat er ongeveer als volgt uitzien:


Vertrekken doen we bij mij thuis (Sint-Jozefsstraat 8, 3690 Zutendaal).

Dit heeft denk ik wat voordelen mbt achterlaten van auto's en eventuele last minute herstellingen aan fietsen, vullen van drinkbussen, drinken van een tas koffie, ...

Van bij mij thuis rijden we naar knooppunt 30. Daarna rijden we, veelal door het bos en over autovrije fietspaden, naar knooppunt 69. Vervolgens rijden we naar knooppunt 64 en het Blotevoetenpad. Schat dat we hier tegen een uur of elf gaan toekomen. Bezoek aan BVP zal denk ik ongeveer 1,5 uur duren.

Dan zijn er twee opties die ik nog even ter plaatse ga moeten bekijken. Ofwel eten we aan het BVP ofwel in een taverne onderweg naar het volgende knooppunt, 62. Verdere info hierover volgt als ik de tocht verkend heb.

Vanaf knooppunt 62 duiken we, na wat geflirt met de grens van Zutendaal, via de Duivelsberg de Maasvallei in tot aan knooppunt 61.
Vervolgens rijden we door een prachtig stukje bos naar knooppunt 60, sinds kort een van de toegangspoorten tot het Nationaal Park Hoge Kempen. Hier kunnen we stoppen om iets te drinken.

Onder het principe: "what goes down must go up" klimmen we via de "Berg van As" terug uit de Maasvallei richting knooppunt 41. Hier bestaat ook de mogelijkheid voor een stop aan "het stationneke van Asch". Persoonlijk zou ik liever hier stoppen dan aan knooppunt 60 omdat de lokatie origineler is. Zal een beetje afhangen van de tijd, maar dat zal wel blijken tijdens de verkenning.

Vervolgens rijden we langs de zandgroeves en over het ecoduct terug richting knooppunt 30. In plaats van rechtsaf te slaan rijden we rechtdoor Wiemesmeer in zodat we terug aankomen waar we vertrokken zijn.

Totale afstand volgens de kaart: 42km. In de praktijk zal hier nog wel wat speling op zitten.

Schat dat we bijna 60% van de afstand tussen de bossen zullen rijden over autovrije fietspaden.

Verdere info en eventueel een paar fotokes van onderweg volgen nadat ik de tocht heb verkend.

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#4 Bericht door Vital »

Zeg Edje, waarom heb je die tocht eigenlijk op de 10de gedaan, nu ga ik wedstrijd rijden en kan ik niet mee... :cry: Aan de ene kant ben je verontwaardigd als ze een race plannen de 22ste terwijl jij al een tocht had aangekondigt en nu doe je het zelf. Misschien volgende keer op letten, dan kom ik mee!
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#5 Bericht door Edje »

Vital, misschien moeten we ook rekening houden met wedstrijden in Italië.

Vorig jaar was er 1 koppel in Terneuzen, nu begrijp best dat er nu meer interesse is om daar te gaan rijden, en datum moe tnu een keer geplaatst worden. 23 augustus was wel iets anders die stond al van VORIG jaar op de agenda zoals die van volgend jaar nu ook al in de agenda staat op 22 augustus.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#6 Bericht door rik »

Vital schreef:Zeg Edje, waarom heb je die tocht eigenlijk op de 10de gedaan, nu ga ik wedstrijd rijden en kan ik niet mee... :cry: Aan de ene kant ben je verontwaardigd als ze een race plannen de 22ste terwijl jij al een tocht had aangekondigt en nu doe je het zelf. Misschien volgende keer op letten, dan kom ik mee!
We hebben hier wel degelijk op gelet, maar zoals Edje zegt dachten we niet dat dit een probleem zou opleveren.
Moest dat toch zo zijn wil je dan onze oprechte excuses aanvaarden. We beloven op ons communiezieltje dat we het nooit meer zullen doen. :^o
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#7 Bericht door slangetje »

rik schreef:
Vital schreef:Zeg Edje, waarom heb je die tocht eigenlijk op de 10de gedaan, nu ga ik wedstrijd rijden en kan ik niet mee... :cry: Aan de ene kant ben je verontwaardigd als ze een race plannen de 22ste terwijl jij al een tocht had aangekondigt en nu doe je het zelf. Misschien volgende keer op letten, dan kom ik mee!
We hebben hier wel degelijk op gelet, maar zoals Edje zegt dachten we niet dat dit een probleem is.
Moest dat toch zo zijn wil je dan onze oprechte excuses aanvaarden. We beloven op ons communiezieltje dat we het nooit meer zullen doen. :^o
Rik, droom ik nu of had ik dat ook al gepost en is dat plots verdwenen??
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#8 Bericht door rik »

slangetje schreef: Rik, droom ik nu of had ik dat ook al gepost en is dat plots verdwenen??
Dan heb je waarschijnlijk gedroomd, Mireille :wink:
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#9 Bericht door slangetje »

rik schreef:
slangetje schreef: Rik, droom ik nu of had ik dat ook al gepost en is dat plots verdwenen??
Dan heb je waarschijnlijk gedroomd, Mireille :wink:
Nee Rik, ik zweer het: ik heb ergens (weet niet meer onder welke topic) tegen je gezegd dat het jammer was dat je het samen plande met een wedstrijd en jij hebt gevraagd waar ik die wedstrijd zag, ik ben toen nog gaan controleren op de site van HPV of ik me miskeken had. Het ging toen nog over een extra brilletje voor één van ons 2...

Gezien ik nu nergens terugvind, ga ik er vanuit dat het gewist is geweest... Als het niet klopt laat ik me interneren :oops:
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#10 Bericht door Edje »

Mireille, heeft er inderdaad opgestaan, waar het gebleven is moet je aan de mods vragen.

Nu we wilden zo vroeg mogelijk de start maken om nog wat kans te hebben op goed weer alle weekenden ervoor is er iets te doen, daarmee zijn we gekomen op 10 oktober, daarna zou het al eind oktober worden, ook graag een beetje begrip van jullie kant.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#11 Bericht door slangetje »

Edje schreef:Mireille, heeft er inderdaad opgestaan, waar het gebleven is moet je aan de mods vragen.

Nu we wilden zo vroeg mogelijk de start maken om nog wat kans te hebben op goed weer alle weekenden ervoor is er iets te doen, daarmee zijn we gekomen op 10 oktober, daarna zou het al eind oktober worden, ook graag een beetje begrip van jullie kant.
Oef, was al bang dat ik me ging moeten laten interneren :P
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#12 Bericht door rik »

slangetje schreef:
Edje schreef:Mireille, heeft er inderdaad opgestaan, waar het gebleven is moet je aan de mods vragen.

Nu we wilden zo vroeg mogelijk de start maken om nog wat kans te hebben op goed weer alle weekenden ervoor is er iets te doen, daarmee zijn we gekomen op 10 oktober, daarna zou het al eind oktober worden, ook graag een beetje begrip van jullie kant.
Oef, was al bang dat ik me ging moeten laten interneren :P
Dju :P :D :P
Effe serieus: je hebt gelijk Mireille, ik herinner het me weer!
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#13 Bericht door Edje »

slangetje schreef:Oef, was al bang dat ik me ging moeten laten interneren :P
Als dat zo snel moest gaan was ik je allang voor geweest vrees ik :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

#14 Bericht door tom »

Rik, Ik zal samen met Edje afkomen van bij hem thuis.
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#15 Bericht door Wouter D »

nu, op termijn zullen wedstrijden en toertochten perfect naast mekaar kunnen leven, denk ik zo.
we moeten alleen genoeg promotie maken
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie