Europees Kampioenschap Leer

Planning en opvolging van wedstrijden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

Europees Kampioenschap Leer

#1 Bericht door toy »

Terug thuis van Leer,vroeger dan verwacht(famiale omstandigheden)
Jan e heeft een mooie 8 ste plaats gehaald in het algemeen klassement voor fietsen met staartpunt en ik had een 10 de plaats(algemeen) ongestroomlijnd.De 100km was een rechte baan met 2 keerpunten.Hier is Jan tegen de grond gegaan en dit door een manoevre van Eva Navratilova die de baan dwars overstak en frontaal in een quest terecht kwam.Quest in de gracht en blijkbaar total loss. Eva afgevoerd met ziekenwagen.Ook Jan Marcel van Dijken is tegen het asfalt gegaan.Bij de 200m was het record 72km/h met een milan dacht ik.Het 1h criterium was een goed afgesloten parcour midden in de stad met in de bochten strobalen. Een duitser is europees kampioen geworden(naam vergeten) ymte is 2é geworden. Heel raar, er was geen enkele volledig gestroomlijnde 2 wieler :?:

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#2 Bericht door Luc Willaert »

Goed gedaan zou ik zo zeggen!!!!

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#3 Bericht door Edje »

proficiadinges alle twee
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#4 Bericht door rik »

Mooie ereplaatsen. Goed gedaan gasten!
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: Europees Kampioenschap Leer

#5 Bericht door slangetje »

toy schreef:Quest in de gracht en blijkbaar total loss
Proficiat voor beide, maar bovenstaand zinnetje kruipt me toch niet in de koude kleren.
Is Jan zelf ongedeerd gebleven?
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#6 Bericht door Vital »

Wat minder tussen de lijnen lezen ssslangetje...
Het is niet Jan zijn Quest waar het over gaat, Jan is weliswaar onderuit gegaan maar dat beperkt zich gelukkig tot schaafwondes en misschien een deuk in zijn ego. (Ohja, en een kapotte band). zijn quest logeerde thuis in de garage.
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#7 Bericht door slangetje »

Vital schreef:Wat minder tussen de lijnen lezen ssslangetje...
Het is niet Jan zijn Quest waar het over gaat, Jan is weliswaar onderuit gegaan maar dat beperkt zich gelukkig tot schaafwondes en misschien een deuk in zijn ego. (Ohja, en een kapotte band). zijn quest logeerde thuis in de garage.
Tja, recht blijven is niet gemakkelijk hé. Kan er van meespreken, met dat verschil dat ik al start met een wiel minder.
Kon je me dat gisteren dan niet laten weten? Ik heb daar van wakker gelegen deze nacht. :oops:
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#8 Bericht door Jan.E »

Rustig blijven, met mij is alles ok. Het ongeval was op zijn minst spectaculair te noemen. Eva, de controle van haar fiets kwijt omdat ze een voorganger raakt, schiet dwars over de weg en ramt een tegemoet komende quest. Wij reden 41-42 en de quest reed ongeveer 50 km/h. Een knal van 90km/h dus. De quest dan ook nog eens de gracht in. Ikzelf in het hele tumult ook nog eens de grond op. Zonder al te veel erg natuurlijk. Met nog 20 minuten race voor de boeg, door de val, kramp in allebei mijn benen. 35, 36, meer zat er niet meer in. De krampen gingen niet meer weg. Uitgereden, maar mijn gemiddelde was maar 38,8 meer. Jammer. Ik was zeker blij dat ik erbij was. Het EK was zeer goed georganiseerd en de parcours waren prima. Het was weer een bont allegaartje zoals altijd. Het feit dat ik een maand niet heb kunnen fietsen door een knieontsteking, maakt dat mijn prestaties een beetje ondermaats waren, maar ik heb me goed geamuseerd en dat is voor mij het belangrijkste. Even nog, Daniel Fenn is eur kamp geworden met een milan. Ere wie ere toekomt...

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#9 Bericht door skywise »

Ook van mij nen dikke proficiat alletwee! En een goede organisatie is meegenomen voor het WK volgend jaar...
Is er trouwens ergens een website met resultaten, foto's en filmpjes?
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

#10 Bericht door toy »


niels vdw
Supporter
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 03 aug 2009, 20:35
Fiets: M5 CLR of M5 prototype (L'Espada)
Locatie: Utrecht (Holland)
Contacteer:

Re: Europees Kampioenschap Leer

#11 Bericht door niels vdw »

Mijn eerste post, gelijk maar ook een kort aanvullend verslag:
Eva hoefde niet met de ambulance mee, maar heeft de rest van de dagen rondgelopen ivm gebrek aan fiets. De quest krijgt ze waarschijnlijk nog een keer van dichtbij te zien; ze werk bij Velomobiel en repareert....

Wat vooral opviel was de gemiddelde snelheid. Volgens mij ging de 100km met 2 180 graden bochten voor volledig gestroomlijnd boven de 50 en half en ongestroomijnd boven de 45. En dat met 30 graden hete zon. Hierin kon Ymte Daniel net voorblijven, en ik werd net geklopt door Andreas. Jan Marcel werd nog van zijn fiets gereden, maar werd door het uurs criterium te winnen met een sprint van het peloton europees kampioen. gem snelheid 47,4 pffffft dat was zwaar.

O, en onderweg bleef een kinderwagen met kind steken op het parcourse; het scheelde 2 tiende seconde, maar een zeer attente ambulancebroeder kon met een felle sprint de kinderwagen net opzij duwen. Het ek was goed georganiseerd, maar het leek soms gevaarlijker dan Tilburg.

O, en hopelijk in Rutenbrock meer Belgie???

Groet,

Niels

ps Uitslagen morgen op ligfiets.net/wedstrijden

Plaats reactie