Wedstrijd 1 augustus in Peer

Planning en opvolging van wedstrijden
Bericht
Auteur
rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Wedstrijd 1 augustus in Peer

#1 Bericht door rik »

Begrijp ik het goed dat velomobielen niet mogen meerijden met de wedstrijd van 1 augustus?
Zou ik erg jammer vinden want ik heb mij de vorige keer goed geamuseerd en zou dat nog wel eens willen overdoen.
Wegens mijn "waw-vervoerprobleem" is Peer zowat de enige plaats waar ik mee kan doen.
Van de andere kant schik ik mij uiteraard naar de reglementen.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

#2 Bericht door toy »

Kom gerust af Rik, Velomobielen zijn wel toegestaan maar apart klassement

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#3 Bericht door rik »

toy schreef:Kom gerust af Rik, Velomobielen zijn wel toegestaan maar apart klassement
Dank je wel, Rudi. Dan is het zo goed als zeker dat ik kom.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#4 Bericht door slangetje »

Kan iemand me aan een adres en/of knooppunt helpen van de piste en het uur van de wedstrijd?

Merci
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#5 Bericht door Vital »

Ik twijfel nog zeer hard omdat ik 24 uur eerder in portugal met de auto vertrek. Ik weet niet of ik er op tijd geraak en of ik in staat ben te rijden...
Happiness is not a destination, it is a way of life

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#6 Bericht door Pleeboy »

Dan zijn er al 5 waw's als Skywise meedoet? Goe bezig!
Ik heb de spaken van mijn wielen vandaag laten aanspannen, morgen de eerste kms met de snelle banden. :twisted:
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#7 Bericht door Wouter D »

ik beloof nieks
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#8 Bericht door rik »

spruitje schreef:ik beloof nieks
So what else is new??? :roll: :P :twisted:
DF 269
Ice sprint1 26"

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#9 Bericht door rik »

slangetje schreef:Kan iemand me aan een adres en/of knooppunt helpen van de piste en het uur van de wedstrijd?

Merci
Als je van knooppunt 03 naar 01 rijdt steek je na een goeie 500m een betonbaan (Deusterstraat) over. Daar ga je naar links en na een goeie kilometer zie je aan de linkerkant de skipiste liggen. Daarachter ligt de wielerpiste.
Hier kan je dat ongeveer zien: http://www.fietsnet.be/routeplanner/default.aspx
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#10 Bericht door Vital »

en hoe laat worden we verwacht?
Happiness is not a destination, it is a way of life

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#11 Bericht door rik »

Vital schreef:en hoe laat worden we verwacht?
Om 18 uur beginnen de wedstrijden volgens de site van hpv
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#12 Bericht door skywise »

Pleeboy schreef:Dan zijn er al 5 waw's als Skywise meedoet? Goe bezig!
Ik heb de spaken van mijn wielen vandaag laten aanspannen, morgen de eerste kms met de snelle banden. :twisted:
Ik ga moeten zien of ik mijn WAW tegen dan in rijklare toestand heb. Mijn accidentje op de dijk van Rupelmonde heeft namelijk een staartje gekregen. De zogenaamd onverzekerde coureur die tegen mij aan is geknald begin juni heeft via de fietsersbond namelijk een procedure gestart omdat hij meent dat ik in fout ben omdat ik niet zichtbaar was achter een haag van 1m30. Het feit dat hijzelf links reed omdat de drempel voor het oprijden van de dijk daar lager is tegen een snelheid die maakte dat hij niet meer kon stoppen op 5m terwijl op die dijk ook wandelaars, kinderen, honden e.d. rondlopen en de kwestieuze haag 1m30 hoog is, is hij evenwel vergeten te vermelden. Vermits ik hiervoor mijn verzekering heb aangesproken, gaat dit voor een rechtbank moeten verschijnen en als hij in fout wordt gesteld zal hijzelf (of zijn ouders) moeten betalen. Mijn schade werd door Dries begroot op 4000 Euro (nieuwe neus, herstelling body, nieuwe wielschijf, volledig herschilderen en morele schadevergoeding voor de gewichtstoename door de herstelling). Ben nu juist terug uit vakantie en ga zien of ik een mini-herstelling kan laten uitvoeren of eerder beroep ga doen op Tina (WAW 10A) waarvan de huurkosten dan natuurlijk ook op de factuur van de tegenpartij zullen verschijnen...
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#13 Bericht door crash-quest-dummy »

qué ? omdat je niet zichtbaar was achter een haag van 1m30 ??

van roekeloos rijgedrag gesproken, daar had maar eens een kindeke op een doortrapperke moeten rijden ...

men mag de andere weggebruikers niet in gevaar brengen (ook al ben je zelf een zwakke weggebruiker).

nog ne leuken insteek : adhv zijn gebroken voorvork en jouw gebarsten neus kan je laten uitrekenen hoe snel die bukker reed (voor zover die dat al niet ergens (impliciet) had toegegeven), als dat meer was dan 30km/h hebd'hem :twisted:

nuffige fip : http://users.skynet.be/vzw-verkeersslac ... index.html

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#14 Bericht door skywise »

crash-quest-dummy schreef:nog ne leuken insteek : adhv zijn gebroken voorvork en jouw gebarsten neus kan je laten uitrekenen hoe snel die bukker reed (voor zover die dat al niet ergens (impliciet) had toegegeven), als dat meer was dan 30km/h hebd'hem :twisted:
10 km/h is eigenlijk al voldoende want het gaat om een bocht met beperkt zicht...

<KB 07-09-1950, art. 2, § 16>
Rijwielen, met of zonder motor, welke voldoen aan de voorwaarden voorzien in het koninklijk besluit van 1 Februari 1934, houdende algemeene verordening op de politie van het vervoer en van het verkeer, mogen op de aanhoorigheden der bevaarbare waterwegen onder beheer van den Staat rijden, onder de volgende voorwaarden :
1° De wielrijders en de motorwielrijders moeten zich voegen naar de voorschriften der reglementen betreffende de waterwegen waarvan sprake;
2° Snelheidswedstrijden zijn verboden;
3° De snelheid der voertuigen mag 30 kilometer per uur niet te boven gaan in het open veld. In de bebouwde kommen, bij het kruisen van wegen, op de sluiswallen, alsook in de nabijheid van bochten waar het uitzicht belemmerd is, wordt de snelheid beperkt op 10 kilometer per uur;
4° Bij het naderen van de personen en de gespannen dienende voor het jagen der schepen, moeten de wielrijder en de motorwielrijder derwijze uitwijken, dat zij den doorgang der scheepstrekkers of der gespannen hoegenaamd niet hinderen; desnoods moeten zij van hun voertuig afstijgen; in alle geval mag de snelheid van het voertuig, op ten minste 50 meter afstand van de gespannen, 10 kilometer per uur niet te boven gaan, en deze snelheid moet de motorwielrijder behouden tot op ten minste 20 meter voorbij het gespan;
5° In de nabijheid van de gespannen, is het streng verboden gebruik te maken van de uitlaatbuis der motoren, van den hoorn, de tromp of elk ander middel dat de paarden zop kunnen doen schrikken;
6° Toelating om te rijden wordt enkel verleend voor hetgeen betreft de politie door den Staat uitgeoefend op de aanhoorigheden der bevaarbare waterwegen en onverminderd de rechten van derden, eigenaars der gronden waarop dienstbaarheid van jaagpad bestaat.


... voor zover dat dit reglement op een dijkpad/kaai van toepassing is :roll:
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
steve'O
Neo Prof
Berichten: 178
Lid geworden op: do 30 apr 2009, 23:08
Postcode: 9260
Fiets: Optima Cheetah
Locatie: Wichelen
Velomobiel: WAW 573 (2022)
Contacteer:

#15 Bericht door steve'O »

Zijn toeschouwers ook welkom??? Wij zitten, net vanaf die dag, er vlak bij... (gezien op de link van Rik...)
Ik was zelfs eerst van plan om met de ligfiets naar daar te rijden, maar, het is nét wat te ver, en ondertussen hebben we de dag dat we huiswaarts trekken, nog een trouwfeest, dus fietsen is geen optie, meenemen ook niet...

Als we welkom zijn, zou het wel kunnen dat we eens komen kijken, kunnen mijn dochtertjes eens een paar échte fietsen zien :twisted: :twisted: :twisted: (én wat snellere/sportievere rijders)
Als het niet past, moet je een grotere hamer gebruiken.... (maar niet heus)
=================================
Optima Cheetah
Optima High Baron
WAW 573 (CyclisWAW)

Plaats reactie