(LR) Eddy Merckx route

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
El Stino
Neo Prof
Berichten: 235
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 11:55
Postcode: 8790
Locatie: Waregem
Contacteer:

(LR) Eddy Merckx route

#1 Bericht door El Stino »

Gisteren een heel stuk van deze route gevolgd.
Ze loopt grotendeels door de heuvels van ons aller Vloamsche Ardennen.
Een mooie route, in totaal +/- 48 km. Het is wel veel klimmen, maar er zit ook een groot stuk vlak tussen.
Heb deze route dus nog niet kompleet gereden (ergens een bordje gemist), maar wat ik gedaan heb, is perfect te doen met een LR. Enige nadeel is dat er een paar kasseistroken inzitten (heb er 2 tegengekomen, oa. de Patersberg)
Als je de route kent kun je ze wel omzeilen.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

merckx

#2 Bericht door Wouter D »

deze route zou ik wel eens zien zitten hoor, zoals velen onder ons, okee ja, is een beetje klim werk, maar als tochtje zijn we ook niet gepreseerd he. dan hoeven we enkel op de top te wachten alee ja, regelmatig eens wachten op diegenen die het wat langzamer aan doen.

is intussen een goede training voor het klimwerk.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
mathias
Helper
Berichten: 289
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 11:06
Postcode: 9050
Fiets: Rode Challenge Hurricane
Locatie: gentbrugge
Contacteer:

Eddy Merckx

#3 Bericht door mathias »

das idd een tochtje dak wel zou zien zitten. moeten we bij gelegenheid eens werk van maken :P
Mathias

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

werk van maken

#4 Bericht door Wouter D »

ik heb een vraagje, is de route mooi genoeg om het als algemeen georganizeerde toertocht voor november te gebruiken, kunnen we andere hpv-liggers ook uitnodigen voor dit initiatief.

alternatieve routes hiervoor mogen ook voorgesteld worden. het komt er op neer dat ik graag nog eens een tochtje zoals 6 april en 6 juli zou rijden, voor iedere ligger toegankelijke, kun je lekker veel mensen leren kennen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
El Stino
Neo Prof
Berichten: 235
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 11:55
Postcode: 8790
Locatie: Waregem
Contacteer:

Eddy

#5 Bericht door El Stino »

Deze route is zeker interessant om een tourtocht te doen. Je rijdt door een mooie omgeving en de route zelf is zeer afgewisseld. Er zitten wel een paar nijdige hellingen in (vb. op de Paterberg ben ik moeten afstappen, achterwiel slipte door (kasseien) :cry: ). Ik denk wel dat dit de ergste is. Al de rest is bij wijze van spreken peanuts.
Als je deze route wil volgen, doe je dit best bij DROOG weer... dit vanwege de afdalingen en een paar kasseistrookjes ...

Gast

#6 Bericht door Gast »

We (twee ligfietsers met Challenge Mistral) zijn van de streek (Merchtem & Wolvertem) en kennen de route in zijn volledigheid. Als er geen belet is kunnen we aansluiten of gidsen.

Gast

#7 Bericht door Gast »

Tenzij er een gelijknamige grotere route (LF) is. In ieder geval is er in onze streek wel een route die Eddy M. genoemd is en dat kan want hij is van de streek.

Gebruikersavatar
mathias
Helper
Berichten: 289
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 11:06
Postcode: 9050
Fiets: Rode Challenge Hurricane
Locatie: gentbrugge
Contacteer:

#8 Bericht door mathias »

ik geloof dat die route in de vlaamse ardennen in de buurt van oudenaarde (kluisberg, kwaremont, koppenberg...) ligt en het lijkt mij dan ook een leuke tocht om eens een ganse dag mee te vullen. naar oudenaarde (35 km vlak) de eddy merckx route (48km op en neer) en dan weer 35 km vlak naar huis wat ons op een mooie 130 km brengt die volgens mij gemakkelijk af te haspelen zij op een dagje.

mathias
Mathias

Plaats reactie