Flanderstour 20-24 juli inschrijvingen open

Reisvoorstellen, minitrips (NL, L, F, D)
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

Flanderstour 20-24 juli inschrijvingen open

#1 Bericht door wost »

Wil je onbezorgd 5 dagen fietsen met ritten tussen 50 en 70 km per dag dan is www.flanderstour.be misschien wel iets voor jou.

Prijs 175 en 85 voor kinderen minder dan 12jaar.

GRATIS voor kinderen onder de 6.

wat krijg je hiervoor?

Elke dag uitgebreid ontbijtbuffet, lunchpakket en driegangenmenu.

Elke dag een mooie rit met een cultstop (museum, sport, bezienswaardigheden, ...)

Elke dag een terasje of meer.

Een toffe groep om samen mee te fietsen.

Geen zorgen over een slaapplaats, die zijn door ons voorzien.

Jij neemt je bagage mee, wij nemen je tent mee.

neem maar eens een kijkje op www.flanderstour.be

Of inschrijven via flanderstour@gmail.com
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#2 Bericht door wost »

je kan nog steeds inschrijven wie van de gentseliggers gaat mee om westvlaanderen te verkennen. wie wil flandersfields en het frietmuseum niet missen?
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#3 Bericht door Johan Clerx »

Jammer dat ik in die week geen verlof kan krijgen. Programma ziet er heel goed uit.

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#4 Bericht door Vital »

Ik ben samen met de vriendin geintresseerd om de flanders tour te doen met de buktandem, onze kruissnelheid ligt rond de 25 km/h. Is dit te doen? Wie gaat er nog allemaal?
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
wieseltje
Junior
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 21 aug 2005, 18:09
Fiets: Kettwiesel
Contacteer:

#5 Bericht door wieseltje »

Vital schreef:Ik ben samen met de vriendin geintresseerd om de flanders tour te doen met de buktandem, onze kruissnelheid ligt rond de 25 km/h. Is dit te doen? Wie gaat er nog allemaal?
Qua snelheid is het zeker te doen hoor. Het is een familievakantie, wat inhoud dat ook hier weer het tempo van de traagste gerespecteerd word.

Gebruikersavatar
wieseltje
Junior
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 21 aug 2005, 18:09
Fiets: Kettwiesel
Contacteer:

#6 Bericht door wieseltje »

Als er mensen zouden zijn die graag een dagje met ons meerijden kan dit. Het enige wat hiervoor gedaan moet worden is ons even voordien (24 uur voordien) laten weten dat je mee gaat rijden. Dit kan je door een berichtje te laten op het gsm nummer 0032 496 221 388 of 0032 486 500 726.

Kostprijs voor het meerijden van een dag is 15 euro. Voor dit bedrag krijg je een toegangsticket tot het museum of de activiteit van die dag, verzekering en een drankje tijdens één van de terrasjes die dag.
Voor een extra 5 euro kan je bij aankomst ook meegenieten van een heerlijke kom soep met brood.

Overzicht van de dagtochten:
Maandag vertrekken we in Geluveld en rijden we naar Zarren, in totaal zullen we een afstand afleggen van 45 km en brengen we een bezoek aan flandersfields.

Dinsdag rijden we van Zarren naar Oostduinkerke en terug naar Zarren, In Oostduinkerde bezoeken we het visserijmuseum en op het einde van de dag zullen 75 km op onze teller zien staan.

Woensdag is de sportieve dag en rijden we in 50 km van Zarren naar Diksmuide naar Lichtervelde en nemen we een pauze om in Diksmuide te gaan Kajakken.

Donderdag
doen we een ritje van 72 km, om van Lichtervelde naar Brugge naar terug opnieuw Lichtervelde te gaan en gaan we de geur opsnuiven in het frietmuseum in Brugge.

Vrijdag doen we het rustiger aan en doen we slechts 36km en dit van Lichtervelde naar Geluveld.

Zoals je merkt zijn er op dinsdag en donderdag lussen en is het vertrek en aankomst punt hetzelfde. Dat houdt wel in dat de afstand groter is dan op de andere dagen.

Wie weet tot ergens volgende week.


Adres in Geluveld:
Vakantiehoeve De Poezelhoekvallei
Poezelhoekstraat 4
8980 Geluveld

Adres in Werken/Zarren :
SV Werken
Mollestraat
Werken

Adres in Lichtervelde:
VC essevrienden
kleine essestraat 9
Lichtervelde

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#7 Bericht door Edje »

guys and girls maakt er een toffe week van, spijtig dat ik hem moet missen.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#8 Bericht door marksje »

Gisteren, 21/7, ben ik de Flandertourders in Zarren, voor één dag, gaan vervoegen. Het is een kleurrijke internationale bende met voor mij een paar bekende, maar ook een paar totaal onbekende gezichten. Buiten de Belgen (Vlamingen) zijn er Duitsers, Britten en één Nederlander, toch wel een mooi gezelschap. De tocht gisteren ging van Zarren via Diksmuide en Veurne naar Oostduinkerke, naar het Vissersmuseum. De terugrit liep via Nieuwpoort, een stukje langs de ijzer, Schoorbakke, Keiem, Vladslo en zo terug naar Zarren. Afstand een grote 70 km. Spijts de vochtige, zweterige warmte werd er toch vrolijk doorgefietst en genoten van het niet zo vlakke West Vlaamse landschap waar, zoals gewoonlijk hier, altijd wel een beetje wind staat (sommigen denken dat dat hier plat is,vergeet het maar :shock:). Voor wie er niet kreeftenrood wou uitkomen, was regelmatig smeren de boodschap. In deel twee van de tocht werden we op gegeven ogenblik aangevallen door honderden, maar ik vermoed veeeel meer, onnozele "donderbeestjes". De ondiertjes nestelden zich lekker in het zweet op armen, benen en aangezicht en zorgden voor een irritante jeuk; ja dat ook is Flanders na een broeierige dag. Het onweer zelf hebben we tijdens de tocht, niet gehad en eens terug op de kampplaats was het een rush naar de douches om van die pestkopjes af te raken. Ikzelf ben doorgereden en, alhoewel heel wat dreigende donderwolken overkwamen, toch droog terug thuis geraakt ; of de kampeerders het droog gehouden hebben weet ik niet, ik hoop van wel.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Jowan
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 22:33
Postcode: 8810
Fiets: optima stinger
Locatie: lichtervelde
Contacteer:

#9 Bericht door Jowan »

vandaag ook eens de toestand gaan bekijken van de deelnemers
stopplaats was hier toch aan mijn deur en de uitnodiging van ons spruitje kon ik niet afslaan
had de indruk dat ze moe waren na deze week, oftewel was de BBQ die ze net binnen hadden wat te zwaar op hun maag blijven liggen

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#10 Bericht door Wouter D »

jawel, flanderstour zit er weer op, het was alweer eenheel leuke ervaring,

markske: die nacht heeft het bij ons niet veel geregend de de donderdag en vrijdag hebben we wel wat druppels geregistreerd

jowan: thx for the visit: als ik het goed heb ligt je pet hier bij ons in de was, die raakt nog wel eens terug in lichtervelde. en trouwens, allen die willen te lichtervelde komen, in de stationsstraat vind je een heuse fietswinkel met een pro-ligfietsen uitbater. altijd zin in een babbel, en altijd klaar om je technische probs op te lossen. helaas nog geen liggers in de etalage, maar wie weet :)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#11 Bericht door Edje »

hij kan misschien een bod doen bij den TIM :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#12 Bericht door Luc Willaert »

Mijn zus heeft jullie gezien (7tal ligfietsen) in Staden.

Zijn er al ergens foto's?

Luc

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#13 Bericht door quattrovelootje »

Luc Willaert schreef:Zijn er al ergens foto's?
Ja, op deze link :

http://community.webshots.com/album/573 ... ity=MwmmbW

Tihamér -en nu slapen !!!
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#14 Bericht door Luc Willaert »

Mooie foto's.

Iets minder deelnemers dan vorige edities???

Luc

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#15 Bericht door Wouter D »

iets minder maar daarom niet minder goed,
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie