trektocht ipv toertocht

Reisvoorstellen, minitrips (NL, L, F, D)
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

trektocht ipv toertocht

#1 Bericht door slangetje »

Goede middag,

ik heb de indruk dat de meerderheid onder de bezoekers hier meer van snelheid houden dan van lange afstanden, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een fietsmaatje om deze zomer een weekje te gaan trekken.
Ja, met tent in de zakken en gasvuurtje in aanslag.
Ik heb dit in het verleden al vaker gedaan en meestal houden we het dan bij 100 a 120 km per dag (je hebt dan ook snel 20 kg bagage mee).

Zijn er nog mensen die eerder van trektochten dan van toertochten houden? Zijn er mensen die interesse hebben om deze zomer een rondje Nederland te doen?

Laat maar horen.
Mireille
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#2 Bericht door Vital »

ja, ben zoiets van plan en wel de eerste 3 weken van juli... Ik heb dan alleen verlof en wil dan een fietsvakantie doen maar ik had nog geen bestemming in gedachten. Nederland is misschien wel interessant.
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#3 Bericht door quattrovelootje »

Niet zo'n grote afstanden, maar anders best te doen :

http://flanderstour-nl.blogspot.com/

En met andere liggers, én je leert nog een paar forumleden kennen ook !

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

rowingvictor

#4 Bericht door rowingvictor »

Hey,

ik ben sinds vannavond van plan met de auto naar Denemarken te rijden, daar een paar vrienden te bezoeken en samen tochtjes te gaan fietsen.

Het progamma voor de rest van de (kleine) twee weken staat nog niet vast en is dus nog uit te stippellen. Trektocht lijkt me prima.

Als ik een goed fietsenrek kan vinden kan er iemand met me mee in de auto.

Vertrek; 25 juli
terugkomst in Nl: 7 augustus

Als jullie in de éérste week van augustus door NL gaan fietsen, wil ik óók wel mee.
Ben twee jaar geleden bijna helemaal rond het IJsselmeer gefietst.

WIE ????????

Groet, Victor.

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#5 Bericht door slangetje »

De eerste week van augustus kan ik me normaal wel vrij maken, de laatste 2 weken van juli zijn onmogelijk, dan is mijn collega al weg.

De route maakt me weinig uit. Ik heb een boek met alle knooppunten in Nederland en meestal schreef ik de avond tevoor, terwijl mijn partner (ondertussen ex-) kookte, de route van de dag erna uit.

Voor mij is fiets op mijn wagen uitgesloten en met de wagen ergens heen rijden zorgt er ook voor dat je met die wagen terug moet komen, dus geniet de trein mijn voorkeur als ik me verplaats.

Tof dat er toch reactie op komt (misschien een nieuwe map openen op de startpagina voor trektochten).

Groetjes,
Mireille
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

rowingvictor

#6 Bericht door rowingvictor »

Hey Mireille,

het gaat mij lukken vóór de éérste week van augustus terug te zijn in Nl.

Ik zou dan mét fiets de trein naar het zuiden kunnen nemen om vannaf dáár samen te gaan fietsen.

Op vrijdag7 augustus dien ik mij rond 20:00 uur in Lelystad te melden voor een rondje Waddenzee. Daar kan ik natuurlijk heen fietsen op het einde van de week, maar dan heb ik niet de juiste spullen bij me.

Dus als ik rond het middaguur op die vrijdag weer thuis ben vind ik het prima!.
Hoor graag van je.

Groet, Victor.

PS: Waar lig je op?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#7 Bericht door Wouter D »

heb drie jaar terug een rondje nederland gedaan op mijn alleen,
overnachtte dan telkens bij een ligfietsers, die ik via ligfiets.net had gecontacteerd.

had dus enkel vastgelegd bij wie ik elke dag overnachtte, verder van de rest had ik alle LFroutes op zak of reeds ik gewoon in het wilde weg van dorp naar dorp, reeds toen dagafstanden tussen de 120 en 220km.
maar toen was ik ook nog vrijgezellig en kon dat allemaal, nu ben ik niet alleen om over zulke daken te beslissen.

na nederland nog een stukje vlaanderen fietsroute gevolg, was de bedoeling om hem vanaf antwerpen volledig te volgen tot in gent, (lange kant natuurlijk)
in geraardsbergen ben ik echter fysiek gecrashed en had ik twee dagen nodig om te recuperen bij vrienden, daarna heb ik de kortste weg naar huis genomen.

had 19 dagen gefietst, 2400km afgelegd, en 10 kg vermagerd, en gestopt met roken :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

rowingvictor

#8 Bericht door rowingvictor »

"10 kg vermagerd"
--> Dat hoeft niet pér sé goed voor je te zijn, maar in veel gevallen scheelt het een hoop.
en gestopt met roken
--> Met de éne verslaving de andere verdrijven!! Heel goed!!

Victor.

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#9 Bericht door slangetje »

rowingvictor schreef: PS: Waar lig je op?
Ik slaap op een mat... Help dat duurde wat eer ik die vraag door had :-) Ik heb een Fuego en verder geen keuze zoals jij vermeld.

Ik heb wel geen ambitie als Spruit, als ik 7 dagen fiets en 650 km heb afgelegd, ben ik al lang tevreden.

Misschien is het aangeraden om op voorhand eens een tochtje samen te doen, kwestie van niet voor verrassingen te staan tijdens de vakantie.

Mi
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#10 Bericht door Pleeboy »

Ik wil wel de start- en finishetappe meefietsen, voor de rest zal het nog een jaartje wachten zijn...
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

rowingvictor

#11 Bericht door rowingvictor »

Hey Mireille,

haha... Fuego, mooie fiets.

Nee hoor , ik óók niet. Een km of 80 per dag is voor mij wel genoeg.

Lijkt me idd goed om een keer een weekeinde te fietsen samen.
Heb in juni nog één weekeinde over en in juli twee.

Groet, Victor.

tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

#12 Bericht door tom »

Ik ben ook nog op zoek naar een fietsmaatje om nog eens rond te touren in de streek waar mijn ouders wonen. Dat is departement 30 Le Gard (Zuid-Frankrijk).
Dit jaar lukt dat niet meer, maar zou heeeeeel graag in 2010 nog eens willen touren in de Sevenne.
Mijn Belgisch tourmaatje en beste vriend kan dit om medische reden niet meedoen.
Een locale ligger ken ik er al. Gilles kan wel eens een dagje mee doen, maar heeft gewoonlijk er geen verlof voor over om in eigen streek te touren.
De zuiderse helft van Le Gard zijn voetheuvels voor de Sevenne, vergelijkbaar met Belgische heuvels die we kuitenbijterkes noemen. Hoogte verschillen van 25 a 75m. De noorden helft van Le Gard maak deel uit van de Sevenne en zijn naar Belgische normen allemaal bergen. Hoogte verschillen van 150m en meer.

Door de zware geografie max. 50 km/dag!
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#13 Bericht door slangetje »

Met mijn ex gingen we bijna elk vrij weekend trappen. De tent mee en trappen, zondag middag ergens de trein terug naar huis nemen.

Dat mis ik nog het meest: op een vrij weekend er gewoon ongedwongen op uit kunnen.

Eens een vakantie in Frankrijk gaan toeren lijkt me ook wel leuk, maar voor 2010 kan ik nog niets beloven hoor...
spreek er me dan zeker op aan, als je nog niemand hebt.
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

#14 Bericht door tom »

slangetje schreef:Eens een vakantie in Frankrijk gaan toeren lijkt me ook wel leuk, maar voor 2010 kan ik nog niets beloven hoor...
spreek er me dan zeker op aan, als je nog niemand hebt.
Ik wil maar iemand meenemen waarvan ik op voorhand weet dat ik daar goed mee kan overeenkomen en omgekeerd. Ik ben ook niet altijd van de gemakkelijkste :oops:
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#15 Bericht door slangetje »

tom schreef: Ik wil maar iemand meenemen waarvan ik op voorhand weet dat ik daar goed mee kan overeenkomen en omgekeerd.
tom schreef:Ik ben ook niet altijd van de gemakkelijkste :oops:
2 keer: langs deze kant hetzelfde hoor, maar wat is gemakkelijk hé ;-)...
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Plaats reactie