Eens even voorstelleren

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
steve'O
Neo Prof
Berichten: 178
Lid geworden op: do 30 apr 2009, 23:08
Postcode: 9260
Fiets: Optima Cheetah
Locatie: Wichelen
Velomobiel: WAW 573 (2022)
Contacteer:

Eens even voorstelleren

#1 Bericht door steve'O »

Hallo medeliggers...

Na een korte maar hevige shock, door eens op de weegschaal te gaan staan, besloten om iets aan de lijn te doen... Beetje opletten wat ik eet, en fietsen... Maar na een half uurtje het achterwerk al beurs, wat doe je er aan???

Je zoekt wat op internet en belt eens rond, dan haal je het kleine broertje op voor een road trip naar Nederland 8) 8) ... Alleen om toe te geven aan een oude droom om met een ligfiets te rijden... Dus ben ik twee weken geleden beginnen rijden op mijn Optima Cheetah (een oudje, maar een goede)

Ondertussen had ik dit forum al gevonden, maar pas onlangs besloten om mij hier eens te laten zien...

Dus, Steve'O, laat de 'O weg, en je hebt mijn voornaam, ik woon in Wichelen (Oost-Vlaanderen) Maakt nu de wegen en dijken in de omgeving onveilig... Morgen gaan we eens proberen om eens wat meer kilometers te doen (tot hier toe maximum 42 km in een anderhalf uur, hopen op beterschap :oops: :oops: )
Bijlagen
melle.jpg
Als het niet past, moet je een grotere hamer gebruiken.... (maar niet heus)
=================================
Optima Cheetah
Optima High Baron
WAW 573 (CyclisWAW)

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#2 Bericht door crash-quest-dummy »

rustig beginnen Mr.'O, vooral niks forceren.
reken op bijna 2 maanden om bepaalde spiergroepen aan te kweken
is woon werk haalbaar ? gewoon doen dan.

wees welgekomen !

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#3 Bericht door Edje »

weer eentje bij, hopelijk en blijverke, proficiat met je aankoop en blijven trappen he, anders val je om :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#4 Bericht door BartC »

Welkom, en nog veel plezierige kilometers toegewenst!

Trouwens, 42km op anderhalf uur is een gemiddelde van 28 !!
Ik denk dat je absoluut niet mag klagen als je dat nu al haalt op je ligfiets...
Met een verbeterde conditie en wat aangesterkte beenspieren zal er nog wel een beetje bijkomen dan.
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#5 Bericht door WFvN »

BartC schreef:Welkom, en nog veel plezierige kilometers toegewenst!

Trouwens, 42km op anderhalf uur is een gemiddelde van 28 !!

Ik denk dat je absoluut niet mag klagen als je dat nu al haalt op je ligfiets...
Inderdaad, daar hoef je je als beginnende ligger absoluut niet voor te schamen. Ik ken genoeg ervaren liggers die er zelfs jaloers op zijn.
Ik zou er (na inmiddels iets van 8 jaar ligfietsen) blij mee zijn als ik dat met m'n Fujin red (vergelijkbaar model als jouw fiets)
Met een verbeterde conditie en wat aangesterkte beenspieren zal er nog wel een beetje bijkomen dan.
Dat lijkt me ook wel.

Hoe lang is de topicstarter?
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#6 Bericht door Jef »

Welkom bij dit zootje ongeregeld :wink:
Nog veel plezierige kilometerkes.
Als ik erbij ben hou u dan in qua snelheid of alle drank is op tegen dat ik aankom. :lol: :lol: :lol:
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#7 Bericht door Pleeboy »

Ook van mijn kant: welkom. 28 gemiddeld is inderdaad al heel snel, maar vooral: hoe vermoeid was je van de inspanning en hoe snel was je weer gerecupereerd? (100% zeker dat je sneller gerecupereerd was dan op een bukker)
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
steve'O
Neo Prof
Berichten: 178
Lid geworden op: do 30 apr 2009, 23:08
Postcode: 9260
Fiets: Optima Cheetah
Locatie: Wichelen
Velomobiel: WAW 573 (2022)
Contacteer:

#8 Bericht door steve'O »

Bedankt voor de hartelijke verwelkoming, ik hoop dat ik hier ook nog een tijdje mag blijven plakken...

Woon- werk is (momenteel nog) niet haalbaar, het is te zeggen, het zou haalbaar zijn, als ik niet in ploegen stond... Vandaag moest ik er zijn om wat papieren af te geven, dus meteen geprobeerd, maar 50 minuten langs meestal grote, drukke wegen, en daarna nog douchen is er 's morgendsvroeg en 's avondslaat wat te veel aan... Als ik er nog 10 minuten afkrijg, of het overtollige lichaamsvocht, misschien wel...

Maar dat maakt niet veel uit momenteel, daar ik maar 2 dagen moet werken in de meimaand (maximum 4)

Vandaag heb ik zo'n 58 km achter de kiezen, op een uur of 3 en nog wat (met alle stops meegerekend; werk, bank, gemeentehuis, schoonthuis... misschien het volledige 2 en half uur gefietst) Veel verder waag ik me nog niet op die oude continental contacts... Ik ga me waarschijnlijk schwalbe's bestellen, tussen nu en de zomer ergens, weet juist nog niet of ik voor de Durano's of Marathon supremes ga...

Btw, ik ben 1m78... (en al ongeveer 4 kg lichter op die twee weken 8) 8) )

Ow ja, weet iemand of ik in de buurt een brilspiegel zou kunnen vinden??? Want dat rechtop zitten om achteruit te kijken is ook niet het van het ...

Recuperatie viel wel goed mee, een kwartiertje nazweten, en douchen, en nieuw man :wink: :wink:
Als het niet past, moet je een grotere hamer gebruiken.... (maar niet heus)
=================================
Optima Cheetah
Optima High Baron
WAW 573 (CyclisWAW)

rowingvictor

#9 Bericht door rowingvictor »

Hey Steve,

welkom, óók vannuit Nl!

Ben je een beetje handig, qua knutselen dan?

Kijk eens op de volgende link:

http://www.ligfiets.net/zelfbouwer/proj ... ect_nr=371

Kostprijs: zo'n 6 euro.
Voordeel: Je kunt hem precies maken en afstellen op je persoonlijke behoeftes.

Veel ligfietsplezier!

Victor.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#10 Bericht door quattrovelootje »

Wees welgekomen ! Hoe meer liggers, hoe liever !

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
steve'O
Neo Prof
Berichten: 178
Lid geworden op: do 30 apr 2009, 23:08
Postcode: 9260
Fiets: Optima Cheetah
Locatie: Wichelen
Velomobiel: WAW 573 (2022)
Contacteer:

#11 Bericht door steve'O »

rowingvictor schreef:Hey Steve,

welkom, óók vannuit Nl!

Ben je een beetje handig, qua knutselen dan?

Kijk eens op de volgende link:

http://www.ligfiets.net/zelfbouwer/proj ... ect_nr=371

Kostprijs: zo'n 6 euro.
Voordeel: Je kunt hem precies maken en afstellen op je persoonlijke behoeftes.

Veel ligfietsplezier!

Victor.
Hmm.... goede link, maar ik ben misschien wel handig genoeg, maar heb geen soldeerbout ed, waardoor de prijs omhoog gaat, als ik die ook moet aanschaffen :D :D
Als het niet past, moet je een grotere hamer gebruiken.... (maar niet heus)
=================================
Optima Cheetah
Optima High Baron
WAW 573 (CyclisWAW)

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#12 Bericht door marksje »

Allereerst ook welkom. Alhoewel ik reeds geruime tijd West-Vlaming ben, ben ik geboren en, tot mijn 20ste, getogen Zelenaar en kom nog heel regelmatig in de streek; msschn komen we elkaar ooit wel eens tegen langs één van de Scheldeboorden.
Steve'O schreef: ... maar heb geen soldeerbout ed, waardoor de prijs omhoog gaat, als ik die ook moet aanschaffen :D :D
Nochtans is de kostprijs van een kleine soldeerbout (30 watt) en een lijmpistooltje niet onoverkomelijk, ik zou eerder zeggen klein, en mits je een beetje zorg draagt voor je materiaal gaat dit 10-tallen jaren mee + verdienen deze zaken zich in korte tijd terug. bvb het draadje van de kilometerteller is voor een ligfiets meestal te kort; geen probleem, je zet er een stukje tussen, je soldeert de draadjes aan mekaar en je steekt de lasjes in een bolletje lijm : resultaat = degelijke las, perfect geïsoleerd en waterdicht. U ziet steeds handig die zaken.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
steve'O
Neo Prof
Berichten: 178
Lid geworden op: do 30 apr 2009, 23:08
Postcode: 9260
Fiets: Optima Cheetah
Locatie: Wichelen
Velomobiel: WAW 573 (2022)
Contacteer:

#13 Bericht door steve'O »

marksje schreef:Allereerst ook welkom. Alhoewel ik reeds geruime tijd West-Vlaming ben, ben ik geboren en, tot mijn 20ste, getogen Zelenaar en kom nog heel regelmatig in de streek; msschn komen we elkaar ooit wel eens tegen langs één van de Scheldeboorden.
Dat riskeert wel, het is een leuke plek om gewoon te cruisen, zonder kruispunten en lange hellingen... Vandaag van Wichelen tot in Destelbergen gereden via de dijk... Morgen gaan we de andere kant eens uit... Ik gok dat ik mij ga keren in de buurt van Moerzeke, misschien Kastel...

(over de doe het zelf spulletjes wordt nagedacht) :D :D
Als het niet past, moet je een grotere hamer gebruiken.... (maar niet heus)
=================================
Optima Cheetah
Optima High Baron
WAW 573 (CyclisWAW)

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#14 Bericht door paulheyndrickx »

Steve'O schreef:
marksje schreef:Allereerst ook welkom. Alhoewel ik reeds geruime tijd West-Vlaming ben, ben ik geboren en, tot mijn 20ste, getogen Zelenaar en kom nog heel regelmatig in de streek; msschn komen we elkaar ooit wel eens tegen langs één van de Scheldeboorden.
Dat riskeert wel, het is een leuke plek om gewoon te cruisen, zonder kruispunten en lange hellingen... Vandaag van Wichelen tot in Destelbergen gereden via de dijk... Morgen gaan we de andere kant eens uit... Ik gok dat ik mij ga keren in de buurt van Moerzeke, misschien Kastel...

(over de doe het zelf spulletjes wordt nagedacht) :D :D
Dat is wel mijn dijk hé ! Ik was eerst.
Maar toch welkom.

Gebruikersavatar
steve'O
Neo Prof
Berichten: 178
Lid geworden op: do 30 apr 2009, 23:08
Postcode: 9260
Fiets: Optima Cheetah
Locatie: Wichelen
Velomobiel: WAW 573 (2022)
Contacteer:

#15 Bericht door steve'O »

paulheyndrickx schreef:
Steve'O schreef:
marksje schreef:Allereerst ook welkom. Alhoewel ik reeds geruime tijd West-Vlaming ben, ben ik geboren en, tot mijn 20ste, getogen Zelenaar en kom nog heel regelmatig in de streek; msschn komen we elkaar ooit wel eens tegen langs één van de Scheldeboorden.
Dat riskeert wel, het is een leuke plek om gewoon te cruisen, zonder kruispunten en lange hellingen... Vandaag van Wichelen tot in Destelbergen gereden via de dijk... Morgen gaan we de andere kant eens uit... Ik gok dat ik mij ga keren in de buurt van Moerzeke, misschien Kastel...

(over de doe het zelf spulletjes wordt nagedacht) :D :D
Dat is wel mijn dijk hé ! Ik was eerst.
Maar toch welkom.
Als ik je tegenkom, zal ik aan kant gaan, dat je alle ruimte hebt :twisted: :twisted:

Vrijdag niet verder geraakt als Dendermonde, ging daar de mist in + ik denk dat een opkomende verkoudheid me wat plaagt...
Als het niet past, moet je een grotere hamer gebruiken.... (maar niet heus)
=================================
Optima Cheetah
Optima High Baron
WAW 573 (CyclisWAW)

Plaats reactie