hoe lang heb ik een toertocht het liefst

Planning en voorstellen van toertochten

voor mij is een tocht ideaal tot

50 km
3
8%
75 km
11
29%
100 km
16
42%
150 km
6
16%
150+
2
5%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

hoe lang heb ik een toertocht het liefst

#1 Bericht door Wouter D »

gewoon even polsen naar de lengte en de snelheid van een tocht, voor de snelheid open ik een andere pol
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#2 Bericht door Vital »

Ik heb net beide beantwoord, is wel een goed initiatief deze 2 polls!
Happiness is not a destination, it is a way of life

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#3 Bericht door BartC »

100km, in de veronderstelling dat het ofwel:
- zonder Caroline en kids is, dan mag het tempo redelijk hoog liggen (kan ik me nog eens lekker kapot rijden)
- aan een gezapig tempo verloopt met een regelmatige tussenstop aan een taverne met speeltuintje, zodat we er een gezinsuitstapje van kunnen maken.

Voor Caroline met kar zal de 75 ook al wel een uitdaging zijn denk ik :p
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#4 Bericht door wost »

ikke 50 wou eigenlijk 75 invullen maar ik ken ulle tzijn er altijd meer dan dat er vooraf gezegd wordt.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
mathias
Helper
Berichten: 289
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 11:06
Postcode: 9050
Fiets: Rode Challenge Hurricane
Locatie: gentbrugge
Contacteer:

#5 Bericht door mathias »

ikke 50 wou eigenlijk 75 invullen maar ik ken ulle tzijn er altijd meer dan dat er vooraf gezegd wordt.
ik wou 150 zeggen ...
Mathias

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#6 Bericht door skywise »

wost schreef:ikke 50 wou eigenlijk 75 invullen maar ik ken ulle tzijn er altijd meer dan dat er vooraf gezegd wordt.
En vooral: het duurt altijd langer dan vooraf berekend... :shock:
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#7 Bericht door quattrovelootje »

Heeft er natuurlijk ook mee te maken of je nog eerst naar het vertrekpunt van de toertocht moet fietsen of niet en hoe ver dat is he ...

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#8 Bericht door wost »

dat worden dan vanaf nu toertochten van 125km tegen 25-30. veel plezier jongens.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#9 Bericht door Edje »

tja ieder zijn meug he, zal mijn ding wel vinden zekers ;-),
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#10 Bericht door marksje »

wost schreef:dat worden dan vanaf nu toertochten van 125km tegen 25-30. veel plezier jongens.
Dat zou spijtig zijn. Ik heb 100 ingevuld tegen 25-30, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn neus optrek voor een kortere of lagere tocht aan een hogere of lagere snelheid. De tochtjes op het treffen waren er ook geen van 100 aan 25-30, integendeel, en het was best plezant en gezellig, waarom zouden we dan zulke toertjes niet meer rijden.
Wie een prestatie wil neerzetten kan dit doen in de wedstrijden of in een individuele tocht of met enkele gelijkgezinden.
Ik vind als er geen tochten meer zouden zijn op ieders maat dan verloochen we de "Gentseliggers-gedachte" van samen uit samen thuis en de traagste bepaalt het tempo.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#11 Bericht door Wouter D »

ik heb beide poll eigenlijk opgestart in reactie op de topic van vital. om eens te kijken wie wat wil, ik kan niet alle tochten organizeren he, als ik er één zelf kan ineensteken zal ik al gelukkig zijn.
als er andere ook initiatieven willen nemen zou dat al heel leuk meegenomen zijn
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#12 Bericht door crash-quest-dummy »

moeilijk te kiezen ... 't moet vooral passen en/of maf genoeg zijn :wink:

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#13 Bericht door Jan.E »

In mijn mening moet er wel degelijk plaats zijn voor "trage" tochten met het hele hebben en houwen, maar naar mijn mening zijn er haast geen andere tochten meer. Ik heb absoluut geen probleem met kinderen en fietskarren. Wat mij opvalt is dat de tochten altijd maar trager en korter worden. Ik heb geen zin om mijne kleine 100 km in een fietskar te duwen, daar heeft die kleine volgens mij niets aan. Wat mij wel een beetje stoort is dat hier altijd hard geblazen word over hoe hard ze wel niet kunnen en hoe ver, maar een ligfietstocht van 100 km aan een tempo van 25km/h zit er niet meer in. 4jaar geleden toen ik begon te ligfietsen, toen was het ligfietsen belangrijk, nu zijn blijkbaar andere dingen belangrijk. Trouwens de initiatieven die genomen worden vinden weinig bijval. Er moest persé een tweede kanalentocht komen, geen volk. Vital steekt een hoop energie in een tocht, weinig interesse blijkbaar. We boeren langzaam achteruit. Echte zondagsrijders zijn we geworden , de naam ligfietsers niet waardig.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#14 Bericht door Edje »

Tja Jan, is ook een van de redenen warom ik en vital besloten hebben om de tocht te splitsen he, maar als we dat iedere tocht gaan doen gaat er nog meer volk gaan lopen vrees ik, nu bij Vital komen vele snelle mannen en dar zou door een paar personen een rem gevormd worden.

Maar iedere rit naar deze oplossing gaan is ook niet mogelijk volgens mij.

Rare vind ik dat in de pol van de gewenste snelheid iedereen tussen 25-30 kruis wilt aanhouden, daar heb ik dan weer mijn bedenkingen bij.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#15 Bericht door BartC »

Tsja, 25 - 30 kruissnelheid geeft je een gemiddelde van 20 a 25km/u, wat nog een redelijk rustig tochtje is (uitgaande van een redelijk vlak traject zonder veel wind). De tocht die Frank (uit Hasselt) een tijd geleden organiseerde voor de wat snellere liggers was ook plezant (al heb ik me toen stikdood gereden met ongeveer 29 gemiddeld op 108km). Toen waren we ook maar met 4 of 5 personen (en onderweg kregen we er nog een stuk een krasse bukker bij van pensioengerechtigde leeftijd).

Met kinderen erbij verandert de situatie natuurlijk... tochtjes zoals vorig jaar de route aan de maas, met een paar stopjes, speeltuintje voor de klein mannen, pintje voor de grote mannen :-)
Anders, maar ook leuk, tenzij je natuurlijk vooral graag snelle tochten rijdt zonder al teveel pauze.
Gelukkig wordt op voorhand redelijk goed aangekondigd wat voor een tocht het is, dus weet iedereen zowat wat er te verwachten valt. Zijn er te weinig tochten naar je zin, kan je altijd proberen zelf iets te organiseren.

Als er eens een sneller tochtje is, wil dat in mijn geval dus zeggen dat ik ofwel niet kom, ofwel alleen kom...
Met de drukte van de laatste tijd (werkzaamheden rond het huis) speelt ook het tijdsgebrek nog eens mee.
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Plaats reactie