hoe lang heb ik een toertocht het liefst

Planning en voorstellen van toertochten

voor mij is een tocht ideaal tot

50 km
3
8%
75 km
11
29%
100 km
16
42%
150 km
6
16%
150+
2
5%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 728
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

#31 Bericht door Beinsberger E »

Ik ben voor de meeste onder u nog onbekend, na een jaar FAW fietsen is voor mij een tempo van 25-30 OK, uit ervaring weet ik als dit tempo vooraan in een groep aangehouden word dan moet men achteraan 35-40 rijden om bij te benen.

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#32 Bericht door slangetje »

Beinsberger E schreef:Ik ben voor de meeste onder u nog onbekend, na een jaar FAW fietsen is voor mij een tempo van 25-30 OK, uit ervaring weet ik als dit tempo vooraan in een groep aangehouden word dan moet men achteraan 35-40 rijden om bij te benen.
Dat kan inderdaad kloppen als je groep 50 man bevat... Maar met 10 is dat toch wel een ander paar mouwen, niet?
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#33 Bericht door Edje »

Hangt er veel vanaf, of de groep bijeen rijdt om in stukskes, als het begint te arcordionnen heeft Eddy inderdaad gelijk met 10-50 maakt niet echt uit dan moeten de achterste bijtrappen.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#34 Bericht door Vital »

Zelfs met de maaslandtocht toen we maar met 5 waren had je dit effect. Op gegeven moment moest ik manouvreren om in een straat te keren en reed Jurgen en de rest al door. Maar als iedereen 45 fietst en ze een kilometer voorsprong hebben is het een zwaar en langdurig karwei om ze terug bij te halen, als je immers continu 55 rijdt ga je nog maar met 10 per uur naar ze toe dus trap je al snel 6 minuten alleen tegen 55 oftewel heb je 5,5 km nodig om terug aan te sluiten... Het is dit accordeon effect dat onze files veroorzaakt...
Happiness is not a destination, it is a way of life

jonathan

#35 Bericht door jonathan »

Vital schreef:Zelfs met de maaslandtocht toen we maar met 5 waren had je dit effect. Op gegeven moment moest ik manouvreren om in een straat te keren en reed Jurgen en de rest al door. Maar als iedereen 45 fietst en ze een kilometer voorsprong hebben is het een zwaar en langdurig karwei om ze terug bij te halen, als je immers continu 55 rijdt ga je nog maar met 10 per uur naar ze toe dus trap je al snel 6 minuten alleen tegen 55 oftewel heb je 5,5 km nodig om terug aan te sluiten... Het is dit accordeon effect dat onze files veroorzaakt...
niks van gemerkt :D

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#36 Bericht door Vital »

Ah tuurlijk niet, toen jij achterbleef hebben zijn we gestopt! :twisted:
Happiness is not a destination, it is a way of life

jonathan

#37 Bericht door jonathan »

Vital schreef:Ah tuurlijk niet, toen jij achterbleef hebben zijn we gestopt! :twisted:
mijn ketting was eraf!

op wie heb ik tijdens de oliebollen 3 maal moeten wachten vanwege ketting eraf????????

J. :twisted:

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#38 Bericht door Vital »

Wat zijn we toch gevoelig als het over achteraan rijden gaat hé :P

Je hebt ook mensen die na 260km een 7de adem krijgen en dan tegen 40+ rechtdoor fietsen waar ze rechtsaf moeten waardoor ondergetekende een inhaalrace moet inzetten, weet je nog net over de grens :lol:
Happiness is not a destination, it is a way of life

jonathan

#39 Bericht door jonathan »

Vital schreef:Wat zijn we toch gevoelig als het over achteraan rijden gaat hé :P

Je hebt ook mensen die na 260km een 7de adem krijgen en dan tegen 40+ rechtdoor fietsen waar ze rechtsaf moeten waardoor ondergetekende een inhaalrace moet inzetten, weet je nog net over de grens :lol:
en ikke maar VLAANDEREN BOVEN!! brullen in mijne fiets, ik was toen echt van de wereld :lol:

Jonathan

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#40 Bericht door Vital »

Prachtig toch!

Vital - kan niet wachten vooraleer zich een volgende keer naar hogere oorden te fietsen...
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 728
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

#41 Bericht door Beinsberger E »

Ik vind een tocht van 50 a 75 km ok, maar uitschieter naar 100 mag ook wel eens, een tempo 20-25 om het voor iedereen aangenaam te houden

ssj3gohan
Helper
Berichten: 304
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 0:14
Locatie: Rijswijk (NL)
Contacteer:

#42 Bericht door ssj3gohan »

Om de draad van de thread maar weer eens op te pakken - ik zou een toertocht op 100km willen zetten. Lang genoeg om het idee te hebben dat je wat gedaan hebt (dat is toch best moeilijk op de ligger, je stapt er altijd zo niet-moe vanaf) en kort genoeg dat je de volgende dag weer eenzelfde rit kunt maken. 25-30 km/h is prima vol te houden, zelfs met hier en daar tegenwind. Dan houd je nog energie over voor een sprint waar nodig

(bijvoorbeeld om van die mensen in te halen die patsen met hun rohloff ;-) )
M5 Blue Glide, Flevobike, both heavily modified.

Plaats reactie