Fietsen door Antwerpen centrum

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

Fietsen door Antwerpen centrum

#1 Bericht door quattrovelootje »

Nu vrijdag zocht ik naar het ligfietstreffen te fietsen en uiteraard moet ik dan doorheen Antwerpen. Ik volg altijd het kanaal tot voorbij de splitsing in Schoten om dan naar boven te gaan richting Noorderlaan. Toen ik dat enkele maanden geleden wilde doen, was de weg naar de Noorderlaan volledig afgesloten. Is dat nu nog steeds het geval ? Als dat zo is, moet ik via knooppunt 30 naar knooppunt 3 gaan en zo de ring afrijden .... Of heeft er iemand een beter idee ? Bedoeling is om zonder al teveel zoekwerk tot aan één van de tunnels te geraken om aan de andere kant van het water te geraken ....

Alle suggesties welkom !

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

#2 Bericht door PatRecumbent »

Dag allewedertje,

Ik heb jouw vraag nu pas gezien. Ik ben ook nog niet zo lang op het forum. Mijn antwoord kan dus dienen voor de volgende keer dat je dit wil doen.

Ik ben ook langs het Albertkanaal naar het ligfietstreffen gereden. Het kanaal heb ik (te) ver gevolgd tot vlakbij het Sportpaleis. Ik ben dan verder gereden langs de verbinding tussen knooppunt 3 en knooppunt 56. Knooppunt 56 is aan de kaaien. Omdat ik het veer in Lillo wou nemen ben ik vandaar naar het noorden gereden. Aan knooppunt 56 kan je naar het knoopunt 57 voor de voetgangertunnel.

Op de terugweg heb ik aan het Sportpaleis de Bisschoppenhoflaan genomen tot aan de Braamstraat om dan aan te sluiten op het jaagpad. Dat was heel wat beter dan op de heenweg.

Plaats reactie