zou hpv groot zijn moest gentse liggers niet bestaan

Tips, richtlijnen, ideëen, suggesties...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Michael
Helper
Berichten: 278
Lid geworden op: di 13 jul 2004, 16:41
Postcode: 4367
Fiets: Witte Challenge Seiran
Locatie: Crisnee (Prov. Luik )
Velomobiel: Strada 2010
Contacteer:

#31 Bericht door Michael »

zou hpv groot zijn moest Gentse liggers niet bestaan ? Ik denk niet dat het veel verschil zou maken. Ik ben al jaren lid van Gentse ligger, voor dat de Genste liggers bestonden was ik lid van NHPV , Ik heb nooit de behoefte gevoeld om lid te worden van HPV Belgium, HPV-Belgium vzw is een vereniging die tot doel heeft de verspreiding en de ontwikkeling van door mensenkracht aangedreven voer-,vaar- en vliegtuigen te bevorderen.dit is een zeer mooie doelstelling, waar ik zeker wil aan meewerken, maar HPV beperkt zicht ( ik kan mis zijn , maar het is wel het gevoel dat ik heb als ik de website zie ) tot ligfiets wedstrijden in vlaanderen, mijn stelling is hpv zou groot zijn als ze hun doelstelling nastreven : de verspreiding en de ontwikkeling van door mensenkracht aangedreven voer-,vaar- en vliegtuigen ( in België ) , schiet maar op mij als ik het mis heb

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#32 Bericht door marini »

edje , ik weet dat jij de verzekering aangedragen hebt en ik wou je daarvoor ook niet beledigen of uit mijn nek kletsen, ik heb die informatie doorgekregen van wouter en zal ze dus verkeerd hebben begrepen,
Wat ik wel blijf afvragen is waarom we hier onze verplichte verzekering gekregen hebben,ondanks protest van die poging vorig jaar, beslist op de eerste vergadering die over gentse liggers werd georganiseerd waar we dan ook nog een feitelijke vereniging geworden zijn.

Ik zou begot niet weten wat je vraag was op 2september maar je mag ze altijd opnieuw aan mij stellen hoor .
Kom je naar de indoor in lommel, dan spreken we elkaar.

G's

erik
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
tripikon
Belofte
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 21:44
Postcode: 9820
Fiets: Ice T
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#33 Bericht door tripikon »

Als newbe mag ik me in deze discussie misschien niet teveel bemoeien. :cry:

Maar toch wil ik kwijt dat toen ik 15 jaar geleden bezig was met ligfietserij er op internet zo goed als niets te vinden was en dat het boekje van HPV Belgium een welkome informatiebron was. Het lidgeld nam ik er bij. :wink:

Maar de tijden zijn zeer veranderd. Nu ik na 15 jaar terugplooi op het ligfietsen is het internet zo'n rijk medium gevonden dat eender welke boekjesmaker (zelfs de echte grote à la Humo) hierdoor onder druk komt te staan.

Ik waardeer de inspanningen van HPV, maar vandaag nog veel meer dit Gentse liggersforum. (Heeft me toch al voor één miskoop behoedt.) Als het er niet was, zou het uitgevonden moeten worden. En dat zou dan wellicht (zoals in Nederland) door HPV zijn.
Het eeuwige verhaal van de kip en het ei. :idea:

Laat ons vooral genieten van het fietsen, elkaar ondersteunen en samen leuke dingen doen en hiermee de lucht in onze omgeving weer wat zuiverder houden...
Dromen, denken, durven en doen...
Ice T trike

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#34 Bericht door eeuwige reiziger »

marini schreef:Wat ik wel blijf afvragen is waarom we hier onze verplichte verzekering gekregen hebben,ondanks protest van die poging vorig jaar, beslist op de eerste vergadering die over gentse liggers werd georganiseerd waar we dan ook nog een feitelijke vereniging geworden zijn.
De inhoudelijke aspecten van de verzekering verschillen toch wel. Wat Sportievak aanbiedt, is op meerdere vlakken interessanter dan wat er indertijd door HPV werd aangeboden. Dit werd al eens in de desbetreffende discussiedraden aangegeven; dus ga ik dat allemaal niet meer herhalen.

Beter en voor minder geld.
marini schreef:Hier onder GLs iets organizeren is echter verplicht de verzekering nemen voor slechts 5euro wat ook weinig is natuurlijk. Je moet dan wel op een ligfiets rijden waar HPV alle dingen op wielen verzekerd.
Dat laatste staat helemaal niet in de polis die afgesloten werd en dankzij de Gentse Liggers wordt aangeboden. Het maakt gewoon niet uit of je met een 'gewone' dan wel ligfiets rijdt.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#35 Bericht door Edje »

Het maakt niet uit omdat recreatief fietsen ook oonder polis cat 1 valt , moutnigbiken en racefietsen in groep is dan weer verzekerd onder cat 3. Dus toeren geen probleem, als een ligger wilt mountingbiken zal hij eerder een cat 3 verzekering afsluiten.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#36 Bericht door Wouter D »

en een heel schoon lichtpuntje is dat mensen die via vwb verzekert zijn, automatisch verzekert tijdens alle tochten, dus ook deze van gentse liggers

dat is bij de verzekering van HPV helemaal niet het geval

nu, omdat ik er van uit ga, dat er nog altijd hoop is, heb ik me dit jaar opnieuw ingeschreven in HPV
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#37 Bericht door marini »

das goe gedaan wouter :D
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#38 Bericht door marini »

ik heb al uitgebreid geantwoord waarom ik liever onder Hpv werk en ga daar dus ook niet meer op in.
Iedereen is bij deze zondag uitgenodigd, het is na de wedstrijd ledenvergadering en ik zal daar alle vragen samen met de andere leden van het bestuur proberen te beantwoorden.

G's
erik
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#39 Bericht door Edje »

en ik schrijf me terug in als er nog hoop is :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#40 Bericht door Wouter D »

maar betreft de werking van HPV heb ik een afwachtende houding,
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#41 Bericht door rik »

spruitje schreef:maar betreft de werking van HPV heb ik een afwachtende houding,
Me too! Kan jammer genoeg zondag (weeral) niet komen. Hoop op een verslag van de vergadering!
DF 269
Ice sprint1 26"

Plaats reactie