Slotje hier, slotje daar... Wat is er toch aan de hand?

Tips, richtlijnen, ideëen, suggesties...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#46 Bericht door quattrovelootje »

spruitje schreef:wij hebben gesteld dat het interessanter is ons achter hpv te scharen en van hun voordelen te profiteren dan om een nieuwe vzw op te richten die naast hpv kan bestaan.
En welke zijn die voordelen dan ? Gewoon maar een vraag ....

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#47 Bericht door graddus »

Het ging even goed, maar ik lees hier ondertussen weer meer niet terzake doende discussiepunten dan opbouwende kritiek...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#48 Bericht door Wouter D »

tja tihamér: een belangerijk voordeel is de financiele kant, als we zelf een vzw moeten oprichten moeten we daarvoor (dacht ik toch) 750 euro betalen en 125 euro voor elke wijziging in het bestuur.

als we ons gewoon onder de bestaande vzw scharen moeten we niets betalen, dus besparen we minimum 750 euro.

de verzekering is voor de vzw dus dat zal ik niet als voordeel bekijken.

als lid van HPV krijg je 2 euro korting op je jaarabonnement van Velovision


momenteel kan hpv met zijn huidige ledenaantal weinig andere voordelen losweken maar dat is dan ook een van de redenen dat de vereniging extra leden kan gebruiken

hoe groter te vereniging, hoe makkelijker voordelen te bieden zijn.


welke voordelen biedt NVHPV?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#49 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:tja tihamér: een belangerijk voordeel is de financiele kant, als we zelf een vzw moeten oprichten moeten we daarvoor (dacht ik toch) 750 euro betalen en 125 euro voor elke wijziging in het bestuur.
Nu je dit zelf ter sprake bracht, even een vraag: heeft het (nieuwe) HPV B-bestuur de voorgedane wissels en veranderingen doorgegeven aan de betrokken instanties? Werd de nieuwe celstructuur opgenomen volgens de regels van de kunst in de statuten en werden die wijzigingen aan de desbetreffende autoriteiten meegedeeld?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#50 Bericht door Wouter D »

we zijn alles aangaande de wet van 2002 aan het navragen,
geef ons de tijd die statuten aan te passen en door te sturen,

er zijn geen voorgaande berstuursveranderen geweest, dus moesten die ook niet worden doorgegeven,

de mensen die in de cellenstructuur zitten, zitten daarvoor nog niet in het officieel bestuur, zij die in de cel bestuur zitten, doen dat wel
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#51 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:er zijn geen voorgaande berstuursveranderen geweest, dus moesten die ook niet worden doorgegeven,
:?:

Er zijn toch een aantal mensen opgestapt...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#52 Bericht door Wouter D »

voor zover ik weet hadden die mensen die in het aangegeven bestuur van hpv zijn opgestapt er geen bezwaar mee om te blijven staan op papier, of zoiets is me toch vertelt.

maar kunt u nu aub heel de zaak afwachten en ons laten informeren?

we hebben afgelopen weken een hoop kritiek gekregen die graag willen verwerken
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#53 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:voor zover ik weet hadden die mensen die in het aangegeven bestuur van hpv zijn opgestapt er geen bezwaar mee om te blijven staan op papier, of zoiets is me toch vertelt.
Tja, dat is goed mogelijk. Alleen lijkt me dat verre van een wettelijke situatie.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#54 Bericht door Wouter D »

afwachten aub? als er nieuwe statuten zijn, zeg daar dan je mening over
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#55 Bericht door quattrovelootje »

spruitje schreef:tja tihamér: een belangerijk voordeel is de financiele kant, als we zelf een vzw moeten oprichten moeten we daarvoor (dacht ik toch) 750 euro betalen en 125 euro voor elke wijziging in het bestuur. als we ons gewoon onder de bestaande vzw scharen moeten we niets betalen, dus besparen we minimum 750 euro.
Maar er is toch helemaal geen noodzaak op van een forum zoals het onze een VZW te maken ? Dan kan je toch moeilijk spreken van een financieel voordeel, lijkt me ....
Spruitje schreef: als lid van HPV krijg je 2 euro korting op je jaarabonnement van Velovision
Dat is idd een voordeel.
Spruitje schreef:welke voordelen biedt NVHPV?
Buiten een veel mooier boekske zou ik het niet weten. Toen ik járen geleden toetrad tot het ligfietswereldje (zoals dat dan heet :wink: ) waren er HPV B en NVHPV. Toen ik die 2 met elkaar vergeleek, was de keuze eiglijk vrij simpel gemaakt. En ik ben gewoon lid gebleven ja. Ik help 1 keer per jaar een weekend mee met CV waarmee ik mijn lidgeld "verdien" en dat is dat.
Langs de andere kant : vergeleken met dit forum, stelt dat van hun niet veel voor hoor :P !

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#56 Bericht door Wouter D »

tihamér: er is nergens gesteld dat we van gentse liggers een vzw moesten maken he,
de vraag kwam er waarom we het niet hebben overwogen,
als antwoord gaf ik iets in de zin van als we ons achter hpv zetten, hoefden we die niet op te richten, waarop jij dan vroeg wat de voordelen waren,
... ik heb gewoon de traed gevolgd, meer niet,

dat het boekske van nvhpv veel mooier is, is een feit, dat is ook vooral te wijten aan hun grote ledenaantal, nietwaar? als je met 15man redactie bent, dan kan je al een aantal interessante onderwerpen uitzoeken, kan je al eens een aantal fietsen gaan testen en zo voort.
15 man op 2000 leden is 0.75%

als je met 2 man redactie bent dan kan je enkel tijd steken in layout en drukken.
2 man op 50 leden is 4%

stel dat ze bij hpv hun redactie met 1 persoon kunnen uitbreiden dan krijg je de helft meer mogelijkheden.

denk je niet?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

#57 Bericht door hugo »

"vergeleken met dit forum, stelt dat van hun niet veel voor hoor"

in verhouding tot ledenaantal nvhpv én rekeninghoudend met nl = fietsland nr 1

toetreden is niet laagdrempelig



interessant fenomeen

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#58 Bericht door paulheyndrickx »

spruitje schreef: dat het boekske van nvhpv veel mooier is, is een feit, dat is ook vooral te wijten aan hun grote ledenaantal, nietwaar? als je met 15man redactie bent, dan kan je al een aantal interessante onderwerpen uitzoeken, kan je al eens een aantal fietsen gaan testen en zo voort.
15 man op 2000 leden is 0.75%

als je met 2 man redactie bent dan kan je enkel tijd steken in layout en drukken.
2 man op 50 leden is 4%

stel dat ze bij hpv hun redactie met 1 persoon kunnen uitbreiden dan krijg je de helft meer mogelijkheden.

denk je niet?
Waarom alles zelf willen doen?
Waarom niet samen werken met nvhpv of met de vwb voor een beter tijdschrift? Waarom niet onder de vleugels van de vwb voor een all round verzekering?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#59 Bericht door Wouter D »

dat zijn allemaal vragen die wij ons ook hebben gesteld,

ze hebben er indertijd voor geinformeerd, de mensen van toen vertelden me dat nvhpv meer vroeg van hpv om in hun boekje te schrijven, dan het hpv kostte om zelf hun blad te maken, ik was er niet bij, dus ik kan dat niet bevestigen.

er is wel degelijk geinformeerd naar de vwb, moest hpv enkel en alleen voor toertochten staan, dan was dat geen probleem, maar er schijnt iets ingewikkelder aan de hand te zijn als het over wedstrijden gaat, daar weet ik echter het fijne niet van.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

#60 Bericht door hugo »

ik lees hier ergens ledenaantal 50 hpvb
geef eens het heel exacte ledenaantal momenteel

dan zijn de vragen omtrent samenwerking terecht

Plaats reactie