Slotje hier, slotje daar... Wat is er toch aan de hand?

Tips, richtlijnen, ideëen, suggesties...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#16 Bericht door Edje »

begrijp je, zoals ik al zei dus geen discutie waart :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#17 Bericht door BartC »

wost schreef: 4) waarom bijvoorbeeld niet via VWB

Omdat dat duurder is.
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Misschien dat het voor HPV duurder is, maar voor de deelnemers lijkt de VWB me interessanter:
- beide 25€ voor 1 persoon, HPV is voordeliger voor 2 personen (31 €), daarboven is VB interessanter (33€/gezin vast, tegen 6€/extra persoon voor HPV)
- bij VWB zit ook rechtsbijstand in het pakket, is dit bij HPV ook zo?
- niet alleen verzekerd tijdens tochten, maar het hele jaar door, zelfs niet alleen voor fietsen, maar ook andere sportactiviteiten...
- ook ter beschikking gesteld materiaal is verzekerd (bijvoorbeeld handig wanneer ik met een geleende fiets van iemand anders aan het rijden ben).
- vrijwilligers die geen lid zijn, zijn ook mee verzekerd (vb mensen die de weg vrijhouden)

Als ik dat zo zie is lidmaatschap van de VWB (puur op het vlak van verzekering) interessanter dan lidmaatschap van HPV. Voor wie alleen tijdens ritten verzekerd wil zijn, en maar een paar keer mee rijdt is de 2€/rit natuurlijk het interessantst.
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#18 Bericht door eeuwige reiziger »

BartC schreef:- niet alleen verzekerd tijdens tochten, maar het hele jaar door, zelfs niet alleen voor fietsen, maar ook andere sportactiviteiten...
De verzekering van de Vlaamse Wielerbond geldt inderdaad 24/24 en 7/7.

Daarenboven heb ik nog steeds grote twijfels over de toepassing van de aangeboden verzekering langs HPV. Of beter gezegd, ik twijfel dat die zomaar overdraagbaar is op wat mensen van de Gentse Liggers organiseren. Er zijn mijns inziens teveel juridische onduidelijkheden die ik reeds eerder heb uiteengezet.

http://gentseliggers.net/forum/viewtopi ... 1974#71974

Jammer genoeg heeft nog niemand van de mensen van de cel toertochten of van iemand anders uit HPV B daar op ingegaan. Maar goed, misschien willen zij ook ergens advies vragen.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#19 Bericht door wost »

elke tocht onder HPV wordt dus wel georganiseerd door HPV-leden. Ben je geen lid dan neemt de cel-toertochten de verantwoordelijkheid van je over. Sorry dat dit enkel tussen de regels te lezen was.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#20 Bericht door wost »

Nu is de verzekering van VWB opeens heilig. Vind ik zelf geen slecht idee maar als je dat voor de gentseliggers wil toepassen dan wordt je als gentseliggers lid van VWB en moet je van de deelnemers aan toertochten eisen dat ze of lid zijn van VWB of lid worden van VWB via gentseliggers. met dus een lidgeld als gevolg van €30 en meer.

Dit was geen optie aangezien uit vorige discussies bleek dat €5 lidgeld te veel was voor velen. €2 voor een verzekering ook. dan den ik dat sommigen onder jullie jezelf tegenspreken.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#21 Bericht door quattrovelootje »

wost schreef:Nu is de verzekering van VWB opeens heilig. Vind ik zelf geen slecht idee maar als je dat voor de gentseliggers wil toepassen dan wordt je als gentseliggers lid van VWB en moet je van de deelnemers aan toertochten eisen dat ze of lid zijn van VWB of lid worden van VWB via gentseliggers. met dus een lidgeld als gevolg van €30 en meer.

Lid worden van VWB kan je individueel, daar heb je de GL niet voor nodig (ben ikzelf dus ook). Van het lidgeld dat VWB kost, kan je bijna de helft terugkrijgen via je ziekenkas (bij mij is dat 15€ - moet je alleen een document van je ziekenkas laten invullen door de VWB en dat binnenbrengen), wat ook alweer een flinke cent scheelt.

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#22 Bericht door eeuwige reiziger »

wost schreef:elke tocht onder HPV wordt dus wel georganiseerd door HPV-leden. Ben je geen lid dan neemt de cel-toertochten de verantwoordelijkheid van je over. Sorry dat dit enkel tussen de regels te lezen was.
Wost, dit kan alleen wanneer je de Gentse Liggers volledig wegcijfert. Als je de Gentse Liggers als feitelijke vereniging erkent (zoals jij, alsook anderen, in vroegere berichten altijd hebt gesteld), dan zal die verzekering binnen de gegeven omstandigheden hoogstwaarschijnlijk niet gelden. Het waarom heb ik ook uitgelegd.

Hebben jullie dat trouwens eens juridisch laten uitpluizen? O.m. de gevolgen voor verzekering en aansprakelijkheid m.b.t. een feitelijke vereniging (Gentse Liggers) en een privaat rechterlijke (HPV B), alsook de noodzaak om dat in de statuten te vermelden van de vzw HPV B.
Laatst gewijzigd door eeuwige reiziger op zo 22 feb 2009, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

#23 Bericht door hugo »

ware wel interessant om alle verzekeringen eens naast elkaar te zetten
zelf heb ik een familiale , hoofdzakelijk bedoeld als "fiets"verzekering
die familiale is duurder dan 33.00

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#24 Bericht door quattrovelootje »

BartC schreef:Als ik dat zo zie is lidmaatschap van de VWB (puur op het vlak van verzekering) interessanter dan lidmaatschap van HPV. Voor wie alleen tijdens ritten verzekerd wil zijn, en maar een paar keer mee rijdt is de 2€/rit natuurlijk het interessantst.
Dat klopt, maar dat geldt natuurlijk alleen voor jou als individuele (mee)fietser. Punt van dit alles is net om de organisator in te dekken.

Spruitje heeft (een deel van -denk ik) de polis gepost, maar daar wordt nergens gewag gemaakt van de aansprakelijkheid van een organisator, daarin worden alleen bedragen vermeld ivm materiële schade en lichamelijk letsel op individueel vlak. De enige vermelding over organisatorische aansprakelijkheid is deze :

Deze polis waarborgt geenszins de burgerlijke aansprakelijkheid welke de verzekerden ten laste zou kunnen worden gelegd als (mede)organisator van wielerwedstrijden welke vallen onder het Koninklijk Besluit van 21 augustus 1967 of alle andere wettelijke bepalingen welke deze wetgeving zouden vervangen, wijzigen of aanvullen.

Ik vind nergens iets terug dat handelt over de aansprakelijkheid van organisatoren van één of ander evenement. Afgaande op de tekst die Spruitje heeft gepost, kan ik alleen maar afleiden dat deze polis de organisator van toertochten evenmin indekt. En daar is het toch allemaal om te doen ?

Kan iemand niet de volledige polis evt inscannen en die hier als bijlage posten ? Dan is het voor iedereen duidelijk en kan iedereen die het wil, zwart op wit zien.

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#25 Bericht door paulheyndrickx »

Mag ik eens iets voorstellen? Laten we de discussies in de verschillende topics opschorten.
Ik zie immers steeds opnieuw dezelfde argumenten passeren.
De mensen van hpv hebben geprobeerd een goeie structuur op poten te zetten. Blijkt dat daar nog wat haken en ogen aan kunnen zijn. Er zijn nu genoeg interessante ideeën en bedenkingen voorhanden om mogelijke verbeteringen door te voeren. Geef hpv de tijd om daarover na te denken.

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#26 Bericht door rik »

paulheyndrickx schreef:Mag ik eens iets voorstellen? Laten we de discussies in de verschillende topics opschorten.
Ik zie immers steeds opnieuw dezelfde argumenten passeren.
De mensen van hpv hebben geprobeerd een goeie structuur op poten te zetten. Blijkt dat daar nog wat haken en ogen aan kunnen zijn. Er zijn nu genoeg interessante ideeën en bedenkingen voorhanden om mogelijke verbeteringen door te voeren. Geef hpv de tijd om daarover na te denken.
Zeer verstandig voorstel. Eindelijk!
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#27 Bericht door Luc Willaert »

paulheyndrickx schreef:Mag ik eens iets voorstellen? Laten we de discussies in de verschillende topics opschorten.
Ik zie immers steeds opnieuw dezelfde argumenten passeren.
Eindelijk eens een positieve opmerking

Kort samengevat

Toertochten van hpv-Gentseliggers worden georganiseerd onder de vleugels van HPV en dus onder de verzekering van HPV.

Leden van HPV zijn zowiezo verzekerd, niet leden betalen ter plekke 2 euro om verzekerd te zijn voor die tocht.


Heel deze constructie is opgezet op een vergadering van een 15-tal liggers die op één of andere manier tesamen toch de drijvende krachten zijn achter de organisatie van activiteiten van HPV-Gentse Liggers. Er waren zowel wedstrijdrijders als tourders als organisatoren van treffens aanwezig.

Ik zie hier telkens dezelfde 3 - 4 personen protesteren en doen alsof "we" hier plots een staatsgreep hebben gepleegd op de hpv - Gentse liggers.

Mag ik die personen dan ook uitnodigen naar de algemene ledenvergadering van hpv af te komen en daar te overleggen. Het is wel onze bedoeling vooruit te gaan en niet telkens te herbeginnen met dezelfde discussie.

Luc

@tihamer : ik ben aan het kijken of en hoe we de polis kunnen verspreiden

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#28 Bericht door Pleeboy »

Ik heb hier nog niks over gezegd, ieder denkt het zijne natuurlijk, maar er is inderdaad aan iedereen uitdrukkelijk gevraagd om naar de vergadering te komen om daar ideeën/meningen te geven, en niet nadien op dit forum. Als je een MTB-toertocht meedoet moet je ook betalen, en das meer dan 2€...
Natuurlijk zijn er verbeterpunten, en ik zou het straf vinden dat je je mening niet meer mag uiten op dit forum, maar dat kon, naar mijn inzien, soms wat vriendelijker/discreter. Het is gemakkelijk om af te breken, mij is steeds gezegd: als je het niet goed vind, breek het niet af maar kom met een alternatief aandragen (wat nu gelukkig wél aan het gebeuren is)
Dat is wat IK ervan denk, en ik ben maar een lichtgewicht, ik vraag alleen maar om wat naastenliefde in deze "kerstelijke" dagen
Teun- ziet hier (witte) sneeuw vallen
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#29 Bericht door Vital »

Ik kan mijn mond toch niet meer houden... :wink: Neem dit berichtje eens niet als kritiek op maar als een goedgemeende opmerking. Het gaat niet over die 2 euro zoals zo dikwijls wordt vermeld maar goed...
1) Zoals ik al heb gezegd wil ik meegaan met de nieuwe regeling maar ik krijg nog altijd geen antwoord op mijn vraag i.v.m. de maaslandtocht. Waaraan moet ik voldoen? Nogmaals, laat het me a.u.b. weten.
2) Ik lees hier van een aantal mensen argumenten i.v.m. de juridische/verzekering kant die blijkbaar niet helemaal correct zijn. Nu als jullie iedereen een verzekering verplichten, zorg dan wel dat alles correct is a.u.b., ik stel voor dat jullie dit achter de schermen eens goed nakijken en ons in de nabije toekomst eens haarfijn uitleggen hoe en waarom.
3)Er wordt rgelematig verwezen naar een HPV vergadering waar de mensen die nu niet gelukkig zijn maar hadden moeten aanwezig zijn maar ik ben een Gentseligger maar het HPV interesseert me hoegenaamd niets. Hoe moet ik dan weten dat de HPV vergaderingen (die volgens mij over de wedstrijden gingen) ineens zoveel invloed op het forum gingen hebben.
4)Last but not least; aangezien er duidelijk een aantal mensen met vragen zitten (en mensen met onbeantwoorde vragen zijn ontevreden mensen) stel ik voor dat er een 1 apart topic wordt opgericht door de vereniging waarin iedereen al zijn vragen/opmerkingen in kwijt kan en ik stel ook voor dat de vereniging 1 persoon aanstelt om deze correct te beantwoorden die dat dan ook doet. Op deze manier wordt deze irritante gang van zaken beperkt tot topic en daar hopelijk efficient beheerd en kunnen we het terug over het fietsen gaan hebben want ik heb de laatste dagen betreurend weinig fietsberichten mogen lezen.
5)Respect voor al diegenen die hun vrije tijd en moeite in de Gentseliggers willen steken, begrijp goed dat het gedoe rond de verzekering al jullie andere inspanningen zeker niet teniet doen, doe zo voort want zonder jullie was er geen forum en waren er veel vriendschappen nooit ontstaan!
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#30 Bericht door Edje »

HPV handeld over human powered vehicles dus zowat alles met trappers :s en niet enkel in wedstrijdvorm, ieder jaar houden zij ook een hpv weekend die ik niet wil missen, altijd toffe sfeer.

Dus waarom je op het officieel forum van HPV wel je trekken vind en niet bij HPV zelfs snap ik dan weer niet goed.

Sorr Vital dit is mijn mening dan ;-)
Laatst gewijzigd door Edje op do 26 feb 2009, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie