Versatile afgehaald!!! :-))

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ligchris
Neo Prof
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 24 sep 2006, 21:43
Postcode: 2500
Fiets: Versatile 68
Locatie: Lier
Contacteer:

Versatile afgehaald!!! :-))

#1 Bericht door Ligchris »

Hallo,

in juni 2007 heb ik een Versatile besteld en na wat vertragingen door late leveringen van onderdelen bij de Ligfietsshop heb ik vorige week eindelijk mijn Versatile 068 (oei, dat was spannend ;-)) (mogen) gaan afhalen!

Ik had gekozen voor de kleur Ford Frozen White, een diep-witte lak, die de Versatile een gedistingeerd uiterlijk geeft, voor zover hij dat niet al heeft, natuurlijk!
Ik had eerst lang getwijfeld over geel, omdat dat een "veilige kleur" is in het verkeer, maar ik had geen zin in een "gemiddelde velomobiel". Ik wou wel een veilige velomobiel, maar hij moest ook apart zijn. Ik denk dat met mijn kleur-keuze beide doelen bereikt zijn!

Ik ben ondertussen al een paar keer naar het werk gefietst (maar een 13km) en ik voel me bij aankomst opperbest!
Ik was vooraf wat bezorgd dat ik heel fel zou zweten in de Versatile (ik voel me snel ongemakkelijk als ik wat nat ben van 't zweet) maar na het oppompen van de banden (ze stonden bij levering maar op 2 bar!) valt dat heel goed mee: het is bij aankomst niet nodig om te douchen; dat scheelt heel wat in tijd van-thuis-tot-bureau of omgekeerd!

Bij mijn vrouw valt de Versatile ook veel beter mee dan eerst: ze had het altijd over "dieje stomme fiets" ;-) maar ze geeft toe, nu ze hem in het echt kan zien en niet alleen op foto's op internet, dat hij toch wel mooi is.

Als mijn conditie nog wat verbetert, dan zal de benodigde tijd voor woon-werk-verkeer onder de tijd komen die ik vroeger nodig had om met de trein te forenzen, met als bonus verlost te zijn van het juk van de dwingeland van de treinuren... En verlost van tijdverlies door het veelvuldig net-de-trein-missen.

Ik ben wel van plan om het achterlicht, dat maar 1 ledje bevat, uit te breiden tot 5 leds of zo. Ik vind dat de zichtbaarheid achteraan met maar 1 ledje ondermaats is. Ik had bij de Ligfietsshop ook al een brommer-toeter laten installeren, want de "piep" van de originele toeter van de Versatile vraagt niet echt de aandacht, naar mijn gevoel.
Ik ga ook een autoalarm installeren. Als iemand daar suggesties voor heeft, dan hoor ik het graag! Ik hoop er een te vinden die ik vanop afstand kan activeren, maar ik vrees dat dat wel een pak duurder zal zijn dan een met activatie in de cabine.
Ik hoop ook sponsoring te vinden in ruil voor reclame op mn fiets. Als iemand daar raad voor kan geven, over hoe dat aan te pakken en zo, dan is die raad ook meer dan welkom!
Trap eens wat vaker naar je baas
en fiets de file een auto korter.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Versatile afgehaald!!! :-))

#2 Bericht door eeuwige reiziger »

Fijn te horen dat er nog een Versa erbij is gekomen in ons Vlaanderenland! En, naar je beschrijving te lezen, ook niet zomaar de eerste de beste. Eentje met een aparte uitstraling.

Ook ik - fier bezitter van Versatile 009 - heb de "muispieper" nooit denderend gevonden. Al meermaals gebeurde het dat voorliggers in plaats van achter zich te kijken naar boven begonnen te zien toen ik "toeterde"... Echt waar! Daarom heb ik indertijd eerst zo'n lekker ouderwetse balghoorn in huis gehaald (met dank aan Wouter trouwens) om dan later een fel afgeprijsde airzound erbij te nemen.

Ik geloof dat Wilfred van Norel ook een alarm op z'n Versatile heeft (Versatile 021). In het begin heb ik er wel eens aangedacht, maar nadat de gewenning kwam heb ik daar geen behoefte meer toe gevoeld. De Versa sluit ik trouwens heel zelden: de ervaring leert me dat mensen het zo'n vreemd "ding" vinden dat ze het gewoon niet in hun hoofd halen om het te stelen.

In ieder geval, laat de wielen draaien! En welkom in de Versaclub waarvan je nu lid nummer vier bent.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

Re: Versatile afgehaald!!! :-))

#3 Bericht door WFvN »

Ligchris schreef: in juni 2007 heb ik een Versatile besteld en na wat vertragingen door late leveringen van onderdelen bij de Ligfietsshop heb ik vorige week eindelijk mijn Versatile 068 (oei, dat was spannend ;-)) (mogen) gaan afhalen!
Gefeliciteerd :)
Ik ben wel van plan om het achterlicht, dat maar 1 ledje bevat, uit te breiden tot 5 leds of zo. Ik vind dat de zichtbaarheid achteraan met maar 1 ledje ondermaats is.
Ach, ik heb maar 2 LEDs in m'n achterlicht :lol:
http://ligfiets.net/zelfbouwer/project. ... ect_nr=461
Ik had bij de Ligfietsshop ook al een brommer-toeter laten installeren, want de "piep" van de originele toeter van de Versatile vraagt niet echt de aandacht, naar mijn gevoel.
Valt wat tegen ja.
Ik heb er een 2e pieper bij geplaatst met een net iets andere frequentie. Dat maakt het geluid een stuk irritanter. Alleen is het nog niet naar m'n zin. De extra tuter kan ook wieuw-wieuw-wieuw doen. Ik denk dat ik dat maar ga inschakelen zodat ik dus een combinatie van een constante toon en zo'n 'wieuw-wieuw' toon er doorheen.
Ik ga ook een autoalarm installeren. Als iemand daar suggesties voor heeft, dan hoor ik het graag!
Ik heb een hellingsensor en een ultrasone sensor in het alarm.
Welke de 2 de veroorzaker is, weet ik niet maar bij harde wind gaat m'n alarm nogal eens af. Niet echt wenselijk.
M'n volgende fiets ga ik uitrusten met een microwave sensor in de hoop dat ik daarmee het gedonder niet meer heb.
Ik hoop er een te vinden die ik vanop afstand kan activeren, maar ik vrees dat dat wel een pak duurder zal zijn dan een met activatie in de cabine.
Aan wat voor prijs zit je te denken voor een alarm?
Ik heb een set (wordt niet meer verkocht overigens) van de Conrad. Was nieuw iets van 140 euro meen ik.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#4 Bericht door paulheyndrickx »

Is dit de mobiel die ik gisteren in Mechelen heb gespot??

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#5 Bericht door Edje »

Paul ik denk dat je de "oude" versa van Koen gespot hebt, bruin goud kleurig, ik weet dat hij deze richting is uitgegaan. :wink:

Ligchris Proficiat en veel veilige km, en altijd op drie poten rijden he ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#6 Bericht door paulheyndrickx »

Edje schreef:Paul ik denk dat je de "oude" versa van Koen gespot hebt, bruin goud kleurig, ;-)
Nu je het zegt ... eh ...schrijft.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#7 Bericht door Luc Willaert »

Proficiat met de aankoop.

Fotootjes???????

RvB
Supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 17 sep 2008, 22:19
Fiets: Challenge Fujin (binnenkort)
Locatie: Best, Nederland
Contacteer:

#8 Bericht door RvB »

Proficiaat inderdaad.

Ennuh

Afbeelding

Kon het niet laten. Zelf moet ik eigenlijk niks zeggen, moet ook nog een plaatje schieten van mijn Fujin.
Challenge Fujin piloot.

Al is de fiets nog zo snel, de motor beperkt hem wel.

[url=http://katsuoy.blogspot.com/]weblog[/url]

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#9 Bericht door eeuwige reiziger »

Edje schreef:Paul ik denk dat je de "oude" versa van Koen gespot hebt, bruin goud kleurig, ik weet dat hij deze richting is uitgegaan. :wink:
Ach, ik dacht dat die verhuisd was naar heel andere oorden. Waar toert die nu rond?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#10 Bericht door Edje »

Het Leuvense on omstreken :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#11 Bericht door Johan Clerx »

proficiat met je aankoop! Hoop dat we snel wat foto's te zien gaan krijgen. :wink:

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#12 Bericht door wost »

proficiat, welkom bij de velomobielgilde
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#13 Bericht door rik »

Ook van mij een dikke proficiat. Ben zeer benieuwd naar de foto's!
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#14 Bericht door quattrovelootje »

wost schreef:proficiat, welkom bij de velomobielgilde
'k Zou het niet beter geformuleerd kunnen hebben ! Bij deze dus :wink:

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Ligchris
Neo Prof
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 24 sep 2006, 21:43
Postcode: 2500
Fiets: Versatile 68
Locatie: Lier
Contacteer:

#15 Bericht door Ligchris »

Waw, zoveel reacties! Bedankt allemaal voor de wensen!
Foto's maken zal ten vroegste dit weekend lukken, maar ik zorg er voor!

Eeuwige, nog bedankt voor de proefrit die ik meer dan een jaar geleden met jouw Versatile heb mogen maken!

Wilfried, kan je me gegevens opsturen of een link naar specificaties van dat Conrad-alarm dat je te koop hebt staan?

Nog goed nieuws is dat de knie-problemen waar ik vorig jaar gedurende enkele maanden voor werd behandeld, in mn Versie helemaal niet voorkomen. Deels allicht door de behandeling, maar ook omdat het binnen de Versa warm genoeg is om de problemen te vermijden (ik had last van een droge slijmbeurs onder de pezen van mn knieën; die pijn was erger als het koud was).

En nu mn conditie maar opbouwen ;-)
Trap eens wat vaker naar je baas
en fiets de file een auto korter.

Plaats reactie