Ontwenningsverschijnselen

Heb je pijnlijke knieen? Een stijve nek? Kortom, ondervind je last tijdens het ligfietsen? Stel hier je vragen
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

Ontwenningsverschijnselen

#1 Bericht door skywise »

Voor het BK één week niet gefietst en sindsdien ook niet meer (toch al 4 dagen!) omdat de WAW in reparatie is wegens verwrongen achterophanging. En ik begon er verschrikkelijk nerveus bij te lopen, kon niet meer slapen, werd misselijk op bus, tram en zelfs op de trein! En die Xlow die daar maar stond te blinken... Gisterenavond laat dan maar vlug wat lampjes op gemonteerd en vanmorgen naar 't werk gereden - Zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig! Ik haal wel niet de gemiddelde snelheid van de WAW (omdat het stoppen-starten nog altijd niet zo vlot gaat en ik toch nog 3 keer de ketting ben kwijtgespeeld - Vital chapeau!) maar allé 28km/h op dit parcours is toch niet mis. En nu zit ik hier op 't werk en kan alleen maar dromen van de weg terug.

Iemand hier op 't forum die 't adres heeft van een ontwenningskliniek? :roll: :lol: :P :wink:
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#2 Bericht door Edje »

hebben ze er geen daar in Brasschaat boven de spoed??? :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

jonathan

#3 Bericht door jonathan »

de beton een verdieping lager werkt best goed, maar eenmaal verslaafd ben je ook in no time terug zwaar aant gebruiken. 8)

Jonathan-straks lekker naar huis knallen is heerlijk

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#4 Bericht door Luc Willaert »

Sedert ik de mango heb, fiets ik toch nog een pak meer dan vroeger.

Vandaag de route Oostende-Breskens (dan de overzet naar Vlissingen) gaan verkennen. Er is een accuut tekort aan verkeersleiders in de radarcentrale in Vlissingen en nu vragen ze hulp aan de Belgen!

Waarschijnlijk kan ik binnenkort daar een aantal keer gaan wacht lopen.

62 km enkel - 2u10min gereden. Voor mijn doen niet slecht. Met dit zonnetje echt plezand rijden. Zullen natuurlijk wel lange dagen worden : 125 km fietsen, 2 keer 20 minuten op de boot en dan nog 8 uur werken (dat werken moet jammer genoeg ook). Zal wel goed zijn voor mijn conditie en gewicht, waardoor de fietstijd hopelijk zal verminderen. En het is een traject waar veel wielerterroristen rondzwerven :twisted: :evil: , ook heel goed voor de conditie! :twisted: :evil:

Luc

jonathan

#5 Bericht door jonathan »

amaaaaai, da gade toch ni elke dag doen?
:shock:

das om kapot te gaan, mijn 47*2*5 per week is al best zwaar soms

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#6 Bericht door Johan Clerx »

jonathan schreef:amaaaaai, da gade toch ni elke dag doen?
:shock:

das om kapot te gaan, mijn 47*2*5 per week is al best zwaar soms
Gij hebt gewoon schrik dat hij jou in de kmvreterlijst gaat kloppen :twisted: :P :wink:

jonathan

#7 Bericht door jonathan »

Johan Clerx schreef:
jonathan schreef:amaaaaai, da gade toch ni elke dag doen?
:shock:

das om kapot te gaan, mijn 47*2*5 per week is al best zwaar soms
Gij hebt gewoon schrik dat hij jou in de kmvreterlijst gaat kloppen :twisted: :P :wink:
diep respect als da lukt

Jonathan-kent wel mensen die nog meer fietsen dan ik :?

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#8 Bericht door Luc Willaert »

Tis inderdaad niet de bedoeling van dat iedere dag te doen.

Ze zijn nu vrijwilligers aan het zoeken en dan zal er een lijst met vrije wachten doorgegeven worden, die we dan kunnen aanvullen. We blijven ook op onze eigen werkpost werken, dus die wachten in vlissingen zullen er tussen vallen.

Ik hoop op zo'n 2 keer per week.

5 dagen van 120 km zou ik ook niet kunnen, toch niet op een aanvaardbaar tempo.

Luc - zou eigenlijk wel willen elke dag 120 km (kunnen) rijden!

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Re: Ontwenningsverschijnselen

#9 Bericht door Vital »

skywise schreef: (omdat het stoppen-starten nog altijd niet zo vlot gaat en ik toch nog 3 keer de ketting ben kwijtgespeeld - Vital chapeau!)
Had je dan hetzelfde probleem met de kettingslotjes dat ik had of ben ik weer gewoon niet mee?

PS Die kettingslotjes van mij waren van het merk "Massi" misschien datdat een en ander verklaart...

PS2 Ik ken dat gevoel sinds ik 5 x per week naar het station fiets MOET ik in het weekend ook fietsen of ik wordt zenuwachtig, dus dan ga ik maar met de fiets winkelen ofzo. Vroeger met de kinderkar achter de bukker nu met de alleweder. :lol: Ik had de laatste keer een overvolle winkelkar in de FAW geladen, de mensen daar wisten niet wat ze zagen! :lol: :lol:
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#10 Bericht door crash-quest-dummy »

breek me de bek niet open :evil:
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

Re: Ontwenningsverschijnselen

#11 Bericht door skywise »

Vital schreef:
skywise schreef: (omdat het stoppen-starten nog altijd niet zo vlot gaat en ik toch nog 3 keer de ketting ben kwijtgespeeld - Vital chapeau!)
Had je dan hetzelfde probleem met de kettingslotjes dat ik had of ben ik weer gewoon niet mee?
De ketting hoeft niet te breken om eraf te liggen hé? En drie keer breken op één traject, da's nu toch wel té! De WAW heeft namelijk geen last van eraflopende ketting, zelfs op kasseien krijg ik de ketting er niet meer af. Alleen bij het schakelen kan er iets mis gaan, maar dat kan ik met de voorderrailleur recht trekken. Ik aludeerde op jouw "manueel" de ketting van kamwiel wisselen van tijdens de Schelde-Denderlandtocht en dat op een helling naar beneden. Ik ben dus 3x moeten stoppen om de ketting er braafjes terug op te draaien.

P.S. bij de terugkeer was het maar 2 keer meer. Er is dus vooruitgang...
Skywise (WAW 558 & 011)

Plaats reactie