pijn aan de poep

Heb je pijnlijke knieen? Een stijve nek? Kortom, ondervind je last tijdens het ligfietsen? Stel hier je vragen
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gast

pijn aan de poep

#1 Bericht door Gast »

beste gasten na nog geen 10km heb ik al pijn aan achterwerk
voel zo het halve zitje batavus ligfiets tegen men billen drukken
vree ambetant want zo heb ik niet veel zin meer om verder te doen
bestaat er geen passende zitplaatje met gel gevuld ofzo die dit zou kunnen verhelpen
mvg

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#2 Bericht door Johan Clerx »

Met welke fiets rij je momenteel?

Als het een batavus relax achtige fiets is met een spanzitting (kussentje onder zitvlak) kan het helpen om de mouse van dit kussentje te vervangen.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: pijn aan de poep

#3 Bericht door Luc Willaert »

ligbata schreef:beste gasten na nog geen 10km heb ik al pijn aan achterwerk voel zo het halve zitje batavus ligfiets tegen men billen drukken vree ambetant want zo heb ik niet veel zin meer om verder te doen bestaat er geen passende zitplaatje met gel gevuld ofzo die dit zou kunnen verhelpen
mvg
De batavus is een soort zitfiets, geen echte ligfiets. Je zit nog teveel op je achterwerk ipv te liggen op je rug.

Marksje heeft zijn batavus omgebouwd naar ligfiets, misschien bij hem eens raad vragen;

Luc

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#4 Bericht door Johan Clerx »

Ook op een zitfiets hoef je geen pijn aan je achterwerk te hebben hoor Luc. Integendeel, zo'n spanzitting zou juist zeer comfortabel moeten zijn. Het zitje van de rans is zelfs comfortabeler dan het zitje van de quest.

Als het echt een batavus zitje is denk ik dat je al heel veel oplost door de vulling van het kussen te vervangen. Origineel zijn die gevuld met een soort "stro" dat na enkele jaren helemaal verduurd. Tihamér heeft dat bij de Batavus van Elke eens vervangen door een mooie dikke mouse. Daarna was het probleem van het pijnlijke achterwerk tijdens het fietsen helemaal opgelost.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#5 Bericht door marksje »

Aha de batavus en het kartonnen achterste. Ik heb hier ervaring mee.
ik heb aanvankelijk ook die originele vulling door mousse veranderd en zelfs hier en daar een extra stukje mousse gestoken en dat helpt wel een beetje maar uiteindelijk doet je poep toch pijn, t.t.z. ge krijgt zo een dood gevoel; komt daarbij dat ge steeds de neiging hebt om te gaan liggen in dat zadel i.p.v. zitten en zit ge van voren op dat puntje. Uiteindelijk heb ik het zitje vervangen door een challenge zadel (prijs zadel + matje = 175 € :? )
Harry59 heeft het 20'' voorwiel vervangen door een 26"" wiel en zo het stoeltje meer laten kantelen.

Alles is uiteindelijk HIER terug te vinden.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#6 Bericht door wost »

je kan ook dat zitje vervangen door een zphyr zitting. Die kan je zelf maken met multiplex en een mal.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

#7 Bericht door hugo »

een gaas is redelijk
een kussen vormt nog beter

bij een zitfiets zakt (± letterlijk) "alle" gewicht naar het zitvlak
maximaal liggen dus ...

hierdoor onstaat ook minder een "gefixeerde" houding
ivm het zicht naar voor is 20° zowat het maximum

Plaats reactie